لپ‌تاپ‌های Zero Book Ultra با پردازنده Core Ultra اینتل و قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شدند

برند Infinix به تازگی از لپ‌تاپ‌های سری Zero Book Ultra خودش رونمایی کرده که به لطف استفاده از پردازنده‌های Core Ultra می‌توانند قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را با قیمت معقول در اختیار کاربر قرار دهند.

شرکت Infinix از لپ‌تاپ جدید Zero Book Ultra رونمایی کرده که به پردازنده Core Ultra اینتل مجهز شده و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به همراه دارد.

لپ‌تاپ Infinix Zero Book Ultra در سه نسخه به نام‌های Ultra 5، Ultra 7 و Ultra 9 توسعه یافته و قرار است از تاریخ 10 جولای در دسترس قرار گیرند.

از مشخصات فنی این لپ‌تاپ می‌توان به بدنه تماماً فلزی با روکش نقره‌ای و صفحه‌نمایش 15.6 اینچی اشاره کرد که پوشش رنگ 100 درصدی در فضای رنگی sRGB و حداکثر روشنایی 400 نیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جالب این سری از لپ‌تاپ‌های Infinix سوئیچ Overboost است که به کاربر اجازه می‌دهد تنها با یک کلیک عملکرد دستگاه خود را به حداکثر برساند.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در لپ‌تاپ Zero Book Ultra

همان‌طور که می‌دانید، پردازنده‌های Core Ultra اینتل یک واحد پردازش عصبی (NPU) یکپارچه به همراه دارند که وظیفه پردازش بار کاری مرتبط با AI را برعهده دارد.

برترین مدل لپ‌تاپ Zero Book Ultra یک پردازنده Core Ultra 9 به همراه دارد که 16 هسته فیزیکی برای عملکرد بهینه در کارهای مختلف ارائه می‌دهد. این معماری شامل 6 هسته پرقدرت، 8 هسته میانی و در نهایت 2 هسته کم‌مصرف خواهد بود.

به گزارش MSN،‌ در کنار این پردازنده قدرتمند نیز حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5X و 1 ترابایت حافظه SSD PCIe 4.0 برای ذخیره‌سازی داده‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفته Infinix، لپ‌تاپ‌های مورد بحث دارای سیستم خنک‌کننده Ice Storm هستند که شامل دو عدد فن با تیغه‌های نازک بوده و حتی در سنگین‌ترین بار کاری نیز می‌توانند دمای سخت‌افزارها را پایین نگه دارند.

در همین رابطه بخوانید:

Core i اینتل را فراموش کنید؛ به عصر Core Ultra خوش آمدید

– از همین حالا به پردازنده هایی چون Core Ultra 7 268V عادت کنید

در نهایت باید به قابلیت AI BeautyCam اشاره کرد که به لطف هوش مصنوعی می‌تواند تصویر چهره کاربر را شناسایی کرده و برای ارائه بالاترین کیفیت تغییراتی مانند مات کردن پس‌زمینه را بر روی تصویر خروجی اعمال کند.

لپ‌تاپ Infinix Zero Book Ultra در مدل پایه با تراشه Core Ultra 5 برچسب قیمت 720 دلاری را به همراه دارد، در حالی که بالاترین مدل قرار است با قیمت 1020 دلار به بازار عرضه شود.

نظر شما در رابطه با این لپ‌تاپ‌های Infinix چیست؟ آیا قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را دارند؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کدال پلوله | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

به گزارش نبض بورس، شرکت تولیدی گاز لوله در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ضمن ثبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *