قیمت بیت کوین به زیر ۵۸٬۰۰۰ دلار سقوط کرد؛ علت چیست؟

با افزایش فشار فروش بازار، قیمت بیت کوین برای دقایقی به محدوده ۵۷٬۸۷۴ دلار رسید و به همراه آن بیشتر از ۲۶۰ میلیون دلار معامله لیکویید شد.

خلاصه خبر

  • یکی از دلایل کاهش قیمت BTC بازپرداخت بدهی طلبکاران صرافی Mt.Gox در اوایل جولای (تیر) بود.
  • همراه با ریزش قیمت بیت‌ کوین اتریوم، BNB، سولانا و سایر آلت کوین‌ها شاهد کاهش یافتند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین ساعاتی پیش برای اولین بار در ۲ ماه گذشته به زیر ۵۸٬۰۰۰ دلار رسید و تا سطح ۵۷٬۸۷۴ دلار کاهش یافت. کاهش قیمت بیت کوین

BTC:


با لیکویید شدن میلیون‌ها دلار پوزیشن لانگ (Long) همراه بود. داده‌های وب سایت کوین گلس (CoinGlass) نشان می‌دهد که بیش از ۲۶۰ میلیون دلار از این قراردادها در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده‌ است.

علاوه بر بیت کوین، بسیاری از معامله‌گرانی که پیش از راه‌اندازی ETF اتریوم، وارد پوزیشن‌های لانگ ETH شده‌ بودند؛ ضرر کردند. به عبارت دقیق‌تر در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۷.۹ میلیون دلار پوزیشن لانگ اتریوم لیکویید شده‌ است.

حجم لیکویید شدن پوزیشن‌های معاملاتی

یکی از دلایل کاهش قیمت بیت‌ کوین را می‌توان به بازپرداخت دارایی‌های طلبکاران صرافی Mt. Gox نسبت داد. طرح پرداخت ۸.۵ میلیارد دلار بیت کوین به طلبکاران Mt.Gox قرار بود در اوایل ماه جولای (اواسط تیر ماه) انجام شود. بعضی از تحلیلگران هم باور دارند که این بازپرداخت شروع‌ شده‌ است. برای مثال تحلیلگری به اسم چارلز ادواردز (Charles Edwards) با انتشار نمودار BTCهایی که آخرین بار ۷ تا ۱۰ سال قبل جابه‌جا شده‌ بودند، اعلام کرد:

اهمیت کل داده‌های قبلی این نمودار از بین رفته چون حجم عظیمی از عرضه بیت کوین به حرکت درآمده؛ ۱۰ برابر بیشتر از اوج‌های قبلی. به نظر می‌رسد این اتفاق به صرافی Mt.Gox ربط دارد.

BTCهایی که آخرین بار ۷ تا ۱۰ سال قبل جابه‌جا شده‌ بودند

بعضی از افراد هم نهنگ‌ها را مقصر این شرایط می‌دانند. برای مثال یک نهنگ ناشناخته در روز قبل ۱۸۰ میلیون دلار بیت کوین را تنها در عرض سه دقیقه فروخت. یک نهنگ دیگر هم ۱٬۷۲۳ بیت‌ کوین را وارد صرافی بایننس کرد تا احتمالاً آن‌ها را بفروشد.

این درحالی ست که سایر آلت کوین‌ها به همراه بیت کوین با کاهش قیمت همراه بوده‌اند. برای قیمت اتریوم

ETH:


با ۴.۵ درصد کاهش به ۳٬۱۴۵ دلار رسید و اکنون در سطح ۳٬۲۲۶ دلار قرار دارد.

قیمت BNB  

BNB:


در زمان نگارش این خبر با ۶ درصد کاهش به ۵۴۰ دلار رسیده است. قیمت سولانا

SOL:


هم با افتی ۱۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۳۶ دلار رسیده است. با این حال در ۲ روز گذشته عبارت «خرید در کف» در شبکه‌های اجتماعی مانند X (توییتر سابق)، ردیت و 4chain به شدت افزایش یافته‌ است.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سقوط قیمت بیت کوین تا محدوده ۵۳٬۰۰۰ دلار؛ کابوس معامله‌گران تمام می‌شود؟

همزمان با سقوط ۸ درصدی بیت کوین در روز گذشته، تحلیلگران نسبت به اصلاح عمیق‌تر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *