قیمت ایکس باکس گیم پس با معرفی یک سطح جدید افزایش یافت

شرکت مایکروسافت، دیشب به طور رسمی از افزایش قیمت سرویس ایکس باکس گیم پس و همچنین سطح اشتراک جدید این سرویس رونمایی کرد. این سطح جدید اشتراک، ظاهرا شامل قرار گرفتن بازی‌ها در روز اول عرضه روی این سرویس نمی‌شود.

از امروز، 10 جولای (20 تیر ماه)، قیمت بالاترین سطح سرویس گیم پس یعنی Ultimate، از 16.99 به 19.99 دلار در ماه افزایش می‌یابد. این سطح شامل بازی‌های روز اول عرضه، تمام عناوین کاتالوگ گیم پس، بازی آنلاین و کلاود گیمینگ می‌شود.

گیم پس PC هم با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد بود. قیمت تهیه ماهانه این سرویس به 11.99 دلار افزایش پیدا کرده است. طبق گفته مایکروسافت، محتویات و امکانات این سرویس تغییری نخواهد کرد و مثل سابق خواهد بود (از جمله دسترسی به بازی‌ها در روز عرضه).

به طور ناگهانی، ردموندی‌ها اعلام کردند که سطح عادی گیم پس را از این هفته، بازنشسته خواهند کرد. در عوض، سطحی به نام Standard جایگزین آن خواهد شد که 14.99 دلار قیمت خواهد داشت. در این سطح، شما می‌توانید آنلاین بازی کنید و به کاتالوگ تمام عناوین گیم پس دسترسی داشته باشید، البته بجز عناوین روز اول عرضه. مایکروسافت گفت که عناوین روز اول عرضه فقط روی سطح Ultimate در دسترس خواهند بود و ممکن است در آینده به Standard هم اضافه شوند. همچنین در سطح استاندارد خبری از دسترسی به کلاود گیمینگ نخواهد بود.

سطح جدید اشتراک گیم پس با نام Standard رونمایی شد

همچنین اعلام شد که کاربرانی که در حال حاضر مشترک گیم پس عادی هستند، اشتراک خود را حفظ خواهند کرد. این یعنی اگر شما از قبل اشتراک عادی دارید، همچنان به بازی‌ها در روز اول عرضه دسترسی خواهید داشت.  با این حال، اگر کابران تمدید خودکار اشتراکشان را خاموش کنند و عضویت آن‌ها از بین برود، دیگر به این سطح دسترسی نخواهند داشت. در عوض، باید یکی دیگر از سطوح جدید اشتراک گیم پس را انتخاب کنند.

سرویس Xbox Game Pass Core که قبلا امکان بازی چند نفره و آنلاین را برای کاربران فعال می‌کرد هم افزایش قیمت داشته است. اشتراک سالانه این سرویس از 59.99، به 74.99 دلار می‌رسد. البته اشتراک ماهانه تغییری نداشته و همچنان با قیمت 9.99 دلار به فروش خواهد رسید.

مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: «ما گیم پس را ایجاد کردیم تا به بازیکنان حق انتخاب بدهیم که چگونه بازی کنند. این شامل ارائه طرح‌ها و قیمت‌های مختلف می‌شود که کاربران می‌توانند از بینشان انتخاب کنند.»

با تغییرات این ماه، این دومین سال پیاپی است که قیمت سرویس ایکس باکس گیم پس افزایش می‌یابد. این در حالیست که در زمان ادغام Activision Blizzard با مایکروسافت، ردموندی‌ها احتمال این اتفاق را رد کرده بودند.

این تغییرات به این معنی است که بازی موردانتظار Call of Duty: Black Ops 6، در روز عرضه فقط برای دارندگان اشتراک آلتیمیت در دسترس قرار خواهد گرفت. البته افرادی که از قبل مشترک گیم‌پس عادی بودند هم، احتمالا بتوانند این بازی را در روز اول عرضه تجربه کنند.

منبع: VGC


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

به بهانه Call of Duty Black Ops 6؛ نگاهی به وقایع جنگ خلیج فارس

در این مقاله به بهانه روایت عنوان Call of Duty Black Ops 6 در جنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *