قیمت اکستریم VX + مشخصات فنی و تجهیزات

در این مقاله به بررسی لوکس‌ترین محصول چری در ایران یعنی اکستریم VX خواهیم پرداخت و قیمت و مشخصات آن را مرور خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

شرکت چری جزو قدیمی‌ترین برندهای حاضر در کشورمان است و می‌خواهد از این فرصت جهت ارائه محصولات متنوع و سطح بالا ارائه نماید. یکی از شاخص‌ترین شاسی بلندهای این برند در کشورمان با نام اکستریم VX شناخته می‌شود. این خودرو در واقع اکسید VX است که چری برای ارائه هویتی متفاوت از سایر محصولاتش آن را با نام اکستریم VX عرضه خواهد کرد.

برند اکسید Exeed چندی پیش توسط چری تأسیس شد تا به عنوان برندی لوکس به عرضه محصولاتی متفاوت بپردازد. VX یکی از جدیدترین محصولات شرکت چری است که در سطح متفاوتی نسبت به سایر ساخته‌های این برند قرار می‌گیرد. پیش از این به‌طور کامل به معرفی اکستریم VX در پدال پرداخته‌ایم.

قیمت اکستریم VX

قیمت نهایی اکستریم VX در بازار کشورمان ۳,۹۷۰,۰۰۰.۰۰۰ تومان اعلام شده است. این شاسی‌بلند لوکس در کشور چین با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۹۷ اسب بخاری و گیربکس دوکلاچه عرضه می‌شود. بهای ارزان‌ترین نسخه خودروی یاد شده از حدود ۲۳۵۰۰ دلار شروع شده و به حدود ۲۵ هزار دلار می‌رسد. اکستریم VX در کشور امارات متحده عربی نیز عرضه می‌شود. البته این خودرو در بازار امارات با پیشرانه ۲ لیتری که ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد در دسترس است و قیمت آن بسته به تیپ انتخابی و تجهیزات متغیر خواهد بود. قیمت مدل تک دیفرانسیل کامفورت مجهز به پیشرانه ۲ لیتری از حدود ۳۷ هزار دلار شروع شده و به حدود ۴۲۰۰۰ دلار برای مدل بلک گلد می‌رسد.

با توجه به قیمت اکستریم VX در ایران و همچنین قیمت فونیکس تیگو ۸ در کشورمان این مدل تبدیل به پرچمدار محصولات مدیران خودرو در ایران شده و آن را به یکی از گران‌ترین، لوکس‌ترین و خاص‌ترین خودروهای چینی موجود در کشور بدل خواهد کرد.

مشخصات فنی اکستریم VX

لوکس‌ترین شاسی‌بلند برند چری با دو نوع پیشرانه عرضه شده است. اکستریم VX در نسخه پایه از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. نسخه فول این خودرو به پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز است.

اکستریم VX از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi استفاده می کند که با کد SQRF4J20C شناخته می شود و مشترک با تیگو ۸ پرومکس است. این موتور توانایی تولید ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و قوای تولیدی خود را از طریق یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک AT و سیستم انتقال قدرت AWD به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند.

اکستریم VX در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی استفاده می کند. این خودرو ۱۹۲۰ کیلوگرم وزن دارد و میانگین مصرف سوخت آن نیز ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است.

 

تجهیزات و امکانات اکستریم VX

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین محصولات چری، اکستریم VX طیف کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی را ارائه می‌نماید. دو نمایشگر دیجیتالی برای پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی با ابعاد ۱۲.۳ اینچی، صندلی‌های چرمی، فرمان دی کات، پوشش چرم در اکثر بخش‌های کابین و… جزو شاخص‌ترین ویژگی‌های این شاسی‌بلند به شمار می‌روند. در جدول زیر می‌توانیم تجهیزات کامل این خودرو را مشاهده نماییم.

  • تجهیزات رفاهی
سیستم تهویه مطبوع خودکار به همراه کنترل تهویه ردیف عقب
قفل ریموت + ایموبیلایزر
ورود و استارت بدون کلید
کروز کنترل
درب صندوق برقی
  • سیستم‌های کمک‌راننده
رادار پارک جلو و عقب
دوربین دید عقب
سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها
ترمز ضد قفل به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز
دستیار ترمز
کنترل کشش و پایداری
ترمز پارک خودکار
دستیار شروع به حرکت در سربالایی و سراشیبی
نوربالا و نورپایین و مه شکن‌های LED
چراغ‌های جلوی خودکار
سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو
چراغ‌های روز روشن
نورپایین خودکار
نورپردازی کابین
ناوبری
کنترل صوتی
نمایشگر LCD و پشت آمپرهای LCD
بلوتوث
اینترفیس صوتی اکسترنال
  • تجهیزات ایمنی
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو + کیسه هوای جلو و جانبی و پرده‌ای
صندلی‌های کودک ایزوفیکس
تنظیمات برقی صندلی راننده و سرنشین
حافظه صندلی برقی
استراحتگاه دست
صندلی‌های ردیف سوم
فرمان چند منظوره
  • شیشه‌ها و آینه‌ها
شیشه‌های برقی جلو و عقب
سانروف پانورامیک برقی
تنظیمات برقی آینه‌های جانبی به همراه تاشوندگی خودکار
سنسور باران

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰۷ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مقایسه آئودی A5 جدید با بی ام و سری 3 و مرسدس بنز C کلاس، کدام آلمانی لوکس؟

نسل تازهٔ آئودی A5 قصد دارد رقابت جدیدی را با مرسدس بنز C کلاس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد