تیتر خبرها

قیمت اتریوم در آستانه انفجار؛ ETFها در راهند و نهنگ‌ها در حال انباشت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با نزدیک شدن به تایید نهایی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در آمریکا، توجه‌ها به تاثیر آغاز به کار این محصول بر قیمت ETH جلب شده است.

در این میان، یک نهنگ ۱۶،۴۴۹ واحد اتریوم به ارزش تقریبی ۵۰.۳ میلیون دلار را از صرافی بایننس خارج کرده است. این برداشت همزمان با جهش قیمت اتریوم به بالای ۳۰۰۰ دلار رخ داد.

زمان‌بندی برداشت این مقدار اتریوم از صرافی بایننس بسیار قابل‌توجه است و برخی تحلیلگران این حرکت را سیگنالی صعودی برای قیمت اتریوم می‌دانند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


انتظار می‌رود با آغاز به کار صندوق‌های ETF، علاقه فعالان بازار و سرمایه‌گذاران سازمانی به اتریوم افزایش یابد و در نتیجه، قیمت آن بالا برود.

بر اساس داده‌های موجود، در تاریخ ۹ جولای، قیمت اتریوم با جهشی ۱۰.۱۱ درصدی به ۳۱۱۳ دلار رسید. این افزایش قیمت همزمان با انتشار گزارش هفتگی شرکت کوین‌شیرز رخ داد که نشان می‌داد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم، در هفته منتهی به ۵ جولای، ۱۰.۲ میلیون دلار ورودی سرمایه داشته‌اند.

در همین حال، رقابت بین شرکت‌های مدیریت دارایی برای راه‌اندازی ETFهای اتریوم در حال افزایش است. شرکت‌های ون‌اک (VanEck) و ۲۱شیرز (۲۱Shares) فرم‌های ثبت‌نام‌ خود را نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اصلاح کرده‌اند.

همچنین، شرکت‌های اینوسکو (Invesco) و گلکسی (Galaxy) در فرم‌های درخواستی خود،‌ کارمزد مدیریتی ۰.۲۵ درصدی را برای ETF اتریوم خود تعیین کرده‌اند.

در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ماه می چراغ سبز را برای ETFهای اسپات اتریوم نشان داد، خروج سرمایه از محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتر بین ۲۴ تا ۲۹ ژوئن نگران‌کننده است. در این مدت، سرمایه‌گذاران ۶۱ میلیون دلار از این محصولات خارج کردند که خروجی کل تا پایان ماه را به ۱۱۹ میلیون دلار رساند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

افزایش علاقه بازیگران سازمانی به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال سازمانی خارج از بورس (OTC) در نیمه اول سال 2024 رشد قابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *