قمار سنگین SK Hynix روی هوش مصنوعی؛ سرمایه‌گذاری 133 میلیارد دلاری تا سال 2028

شرکت SK Hynix، از بازیگران مطرح بازار تراشه‌های حافظه که زیرمجموعه‌ هلدینگ کره‌ای SK به شمار می‌رود، از برنامه خود برای سرمایه‌گذاری سنگین 103 تریلیون وون، معادل 75 میلیارد دلار آمریکا، روی تراشه‌های حافظه با تمرکز بر کاربردهای هوش مصنوعی خبر داد. در ادامه در شهر سخت‌افزار جزئیات این خبر را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش Reuters، پس از انتشار گزارش‌های نگران‌کننده پیرامون زیان سنگین SK Hynix و بخش باتری‌های خودروهای برقی، رهبران گروه SK نشست دو روزه‌ای را با هدف بررسی تغییرات مورد نیاز در استراتژی این هلدینگ برگزار کردند.

 به دنبال این نشست، گروه SK از اعمال تغییرات گسترده در بیش از 175 زیرمجموعه خود خبر داد و اعلام کرد قصد دارد تا سال 2028، به میزان 75 میلیارد دلار در بخش تراشه و 58 میلیارد دلار در بخش هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند. بخش اعظم این پول صرف توسعه مزیت رقابتی این شرکت در ساخت حافظه‌های HBM، دیتاسنترها و خدمات هوش مصنوعی خواهد شد.

در حالی که جزئیاتی از اقدامات لازم برای تأمین هزینه‌های این سرمایه‌گذاری اعلام نشده، رسانه‌ها محلی خبر از تصمیماتی از جمله فروش یا ادغام تعدادی از زیرمجموعه‌های SK می‌دهند.

به گفته رئیس هیئت مدیره گروه SK، چی تای-وون:

 در زمانی که در حال گذار به شرایط جدید هستیم، اعمال تغییرات اساسی و پیش‌دستانه ضروری است.

با جود ضررهای اخیر‌، SK Hynix هنوز 35 درصد از بازار حافظه‌های DRAM را در اختیار داشته و قصد دارد در سال‌های آینده این عدد را افزایش دهد.

به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها نسبت به عقب ماندن از تحولات هوش مصنوعی و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی منطقه شرق آسیا احساس نگرانی کرده و نیاز به تغییرات اساسی در راهبرد بلند مدت خود را لازم می‌بینند.

در همین رابطه بخوانید:

TSMC: اگر چین به تایوان حمله کند، ماشین‌های تولید تراشه‌مان را نابود می‌کنیم!

– 

در همین راستا و به دنبال مشکلات پیش آمده برای دو غول صنعت تراشه‌سازی کره جنوبی یعنی سامسونگ و SK Hynix، دولت کره نیز وارد عمل شده و به تازگی از یک بسته حمایتی 19 میلیارد دلاری رونمایی کرده است.

به نظر شما شرکت‌های کره‌ای می‌توانند جایگاه خود در صنعت نیمه‌هادی را طی سال‌های آینده حفظ کنند یا بازی را به رقبای خود خواهند باخت؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نخست‌وزیر جدید بریتانیا در اولین اقدام طرح اخراج پناه‌جویان به رواندا را لغو کرد

کایر استارمر، نخست‌وزیر جدید بریتانیا در اولین روز کاری‌اش طرح اخراج پناه‌جویان به رواندا را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *