فیلم ترسناک Infested توسط استیون کینگ مورد تحسین قرار گرفت

یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک امسال که نقدهای درخشانی هم دریافت کرده، فیلم Infested است. این فیلم ترسناک فرانسوی به کارگردانی و نویسندگی سباستین وانیچک، درباره فردی است که به حیوانات عجیب و غریب علاقه دارد. او یک عنکبوت را به محل زندگیش می‌آورد که ناخودآگاه به تهدیدی برای خودش و فراد دیگر تبدیل می‌شود. فیلم ترسناک Infested پس از آنکه اکران موفقیت‌آمیزی در کشور فرانسه داشت، در پلتفرم ویدیویی Shudder به صورت بین‌المللی منتشر شد و توجهات بیشتری را به خودش جلب کرد. حتی استیون کینگ، نویسنده مشهور داستان‌های ترسناک نیز این فیلم را دیده و به تحسین آن پرداخته است. در حال حاضر فیلم Infested امتیاز عالی ۹۵ درصد از وبسایت راتن تومیتوز دارد.

دو ماه پس از شروع پخش این فیلم در پلتفرم Shudder کانال یوتیوب Corridor Crew که به بررسی جلوه‌های ویژه در فیلم‌های مختلف می‌پردازد، فیلم Infested را نیز مورد تحلیل قرار داده است. کارشناسان این کانال صحنه‌های مختلف فیلم را بازبینی کرده و ترکیب عنکبوت‌های واقعی و جلوه‌های ویژه کامپیوتری را موفق نامیدند. آنها به این موضوع هم اشاره کردند که حرکات عنکبوت‌های کامپیوتری بسیار طبیعی از آب درآمده و همین موضوع جذابیت فیلم را افزایش داده است.

استیون کینگ نقد کوتاهی از این فیلم ترسناک داشت که در آن به بازتاب احساسات خود درباره آن پرداخت. او در نقد خود از کلماتی مثل «ترسناک»، «وحشی» و «خوش‌ساخت» برای توصیف این فیلم استفاده کرد. اما چیزی که بیش از نقد مثبت کینگ موفقیت فیلم وانیچک را ثابت می‌کند، تلاش‌هایی است که او و گروهش برای به تصویر کشیدن عنکبوت‌ها انجام داده‌اند.

در حالی که قبلاً هم در فیلم‌های ترسناک زیادی عنکبوت‌ها به صورت تصاویر CGI نشان داده شده‌اند، اما این موجودات اغلب به شیوه‌ای کارتونی به تصویر کشیده می‌شوند و به ندرت پیش می‌آید که مثل آنچه در فیلم Infested می‌بینیم، ترسناک باشند. وانیچک برای ساخت این اثر از فیلم ترسناک Arachnophobia از فرانک مارشال الگوبرداری کرده و در کنار استفاده از عنکبوت‌های واقعی، روش‌های خلاقانه‌ای را برای ایجاد جلوه‌های ویژه از روی این موجودات، امتحان کرده است. وانیچک در این رابطه توضیح داد که تیم CGI همواره موقع فیلمبرداری در صحنه حضور داشتند و عنکبوت‌ها را از نزدیک زیر نظر می‌گرفتند. همین موضوع به آنها کمک کرد که بتوانند تصاویر باورپذیری را خلق کنند.

۲۵ فیلم ترسناک که داستانی واقعی دارند

پخش بین‌المللی موفقیت‌آمیز فیلم Infested یک بار دیگر پتانسیل‌های ژانر وحشت را یادآور می‌شود. اما این عملکرد موفق می‌تواند دلیلی برای احیای فیلم‌های ترسناک عنکبوت‌محور نیز باشد. همین امسال فیلم Sting هم با موضوعی مشابه اکران شد که این قضیه به خوبی نشان می‌دهد فیلمسازان به دنبال کشف و انتقال نوع جدیدی از وحشت از طریق عنکبوت‌ها هستند.

درست قبل از آنکه فیلم Infested از طریق سرویس Shudder پخش شود، اعلام شد که وانیچک کارگردانی یک فیلم اسپین‌آف جدید از سری Evil Dead را به عهده می‌گیرد. او فیلمنامه این اثر را با همکاری فلورنت برنارد می‌نویسد که در نگارش فیلمنامه Infested نیز با او همکار بود.

منبع: Screenrant


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میز گیم فوتبالی


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پس از تماشای فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کدام بخش‌های مانگا را باید بخوانیم؟

پس از آن که فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر به پایان رسید، استودیو Ufotable اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *