فولکس ‌واگن ID.UNYX؛ شاسی‌بلند برقی بازار چین با 230 اسب بخار قدرت

شرکت فولکس واگن در آینده‌ای نزدیک شاسی‌بلند جدید ID.UNYX با حدود ۲۳۰ اسب بخار قدرت را راهی بازار چین خواهد کرد.


ژرمن‌ها چندی پیش از شاسی‌بلند کوپه و برقی ID.UNYX رونمایی کردند و انتظار می‌رود این خودرو از اواسط ماه جولای در دسترس خریداران باشد. ID.UNYX در چین با نام یو ژونگ هم شناخته می‌شود که به معنی “عموم مردم” است و اولین خودروی برقی جوینت ونچر فولکس واگن آنووی به شمار می‌رود. باید دانست رونمایی این خودرو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ انجام شده است.

به عنوان یک شاسی‌بلند کامپکت، فولکس واگن ID.UNYX طول/عرض/ارتفاع ۴۶۶۳/۱۸۶۰/۱۶۱۰ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۷۶۶ میلی‌متر می‌رسد. ژرمن‌ها در همان زمان اعلام کردند سری محصولات برقی جدیدی را با نام ID.UX عرضه خواهند کرد و مدل ID.UNYX اولین خودرو از این دسته است. در آینده همه خودروهای ID.UX دارای لوگوی طلایی فولکس واگن خواهند بود. این خودروساز مشهور آلمانی می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ تعداد ۵ خودروی برقی از سری محصولات ID.UX ارائه نماید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط رگلاتور چینی، فولکس واگن ID.UNYX به‌صورت تک و دو موتوره عرضه خواهد شد. حداکثر قدرت مدل تک موتوره به حدود ۲۳۰ اسب بخار می‌رسد درحالی‌که موتور برقی جلو در نسخه دو موتوره ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد و قدرت موتور عقب هم ۲۳۰ اسب بخار اعلام شده است. باتری ۸۲.۴ کیلووات ساعتی خودرو نیز با یک‌بار شارژ توان پیمایش ۶۲۱ و ۵۶۵ کیلومتری را فراهم خواهد ساخت. از نظر ظاهری باید گفت پروفایل جانبی فولکس واگن ID.UNYX طرح یک شاسی‌بلند کوپه فست بک را به خود گرفته و دستگیره‌های در نیمه پنهان آن جزو ویژگی‌های قابل‌ذکر هستند. در بخش عقب هم طراحی چندلایه دیده می‌شود به گونه‌ای که بال عقب، چراغ‌ها و چراغ‌ترمز به‌صورت یک مجموعه درآمده‌اند. نکته دیگر اینکه خودروی جدید فولکس واگن از رینگ‌های ۲۱ اینچی استفاده می‌کند.

بد نیست بدانید فولکس واگن آنووی در سال ۲۰۱۷ و به عنوان اولین جوینت ونچر خودروهای برقی این برند اروپایی در چین تأسیس شد و سومین جوینت ونچر فولکس واگن به شمار می‌رود. در ابتدا فولکس واگن و جک سهم ۵۰ درصدی از این جوینت ونچر داشتند اما چندی بعد ژرمن‌ها کنترل ۷۵ درصد آنووی را به دست گرفتند. این شرکت مشترک در ابتدا خودروهای خود را با برند SOL عرضه می‌کرد اما پس از تغییر مالکیت، جک برند SOL را به Sehol تغییر داد تا فقط محصولات خودش را بسازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

درباره بی ام و M3 برقی جدید چه می‌دانیم؟

یکی از جنجالی‌ترین خودروهای آینده بی‌ام‌و نسل جدید M3 با قوای محرکه برقی خواهد بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *