۱۴۰۳/۰۸/۲۵
فناوری MegaLights که به تازگی به موتور گرافیکی آنریل انجین ۵.۵ اضافه شده تحولی در زمینه نورپردازی به وجود میآورد. حال یکی از توسعه دهندگان حسابی روی این ویژگی کار کرده و خروجیهای آن را با سایر طرفداران به اشتراک گذاشته است.
استورات لیپینکات که با نام کاربری stuz0r فعالیت میکند، به زبان ساده و عامیانه به تعریف کارکردهای موتور گرافیکی میپردازد. او در جدیدترین پروژه خود به سراغ استفاده از قابلیت MegaLights رفته که سر و صدای زیادی به پا کرده است. این قابلیت جدید به توسعهدهنده اجازه میدهد بدون قربانی کردن خروجی نهایی، صدها نور، سایه و انعکاس واقعگرایانه و پویا را در محیط بازی قرار دهد. قابلیت مگالایتز که روی موتور گرافیکی آنریل انجین ۵.۵ در دسترس قرار گرفته، میتواند نورپردازی در بازیهای ویدیویی را متحول کند.
اگر بخواهیم به زبان سادهتر توضیح دهیم باید بدانید که قابلیت MegaLights کاری میکند که منابع نور در محیط درست مانند دنیای واقعی عمل کنند. در زمان استفاده از این قابلیت آیتمهایی نظیر چراغ، نورافکن، مشعل و… واقعا از خود نور ساطع میکنند و صرفا به عنوان یک جزء تزئینی ظاهر نمیشوند. به کمک این ویژگی در آنریل انجین ۵.۵ توسعهدهندگان میتوانند از نهایت پتانسیل نورپردازی بهره ببرند و کاری کنند که محیطها از همیشه قابلباورتر باشند. شما میتوانید در ادامه یکی از ویدیوهای کاربر مذکور را مشاهده کنید:
ویدیویی که مشاهده کردید صرفا شبیه یک قطره در دریای بزرگ موتور گرافیکی شرکت اپیک گیمز است. Unreal Engine 5 به گونهای طراحی شده که توسعهدهندگان بتوانند به راحتی با آن کار کنند و ایدههای خود را به کرسی بنشانند. البته در همین حال انتقادهای زیادی هم به این موتور گرافیکی وارد میشود. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که استفاده از قابلیتهای آنریل انجین ۵.۵ بخش زیادی از توان پردازشی سیستم و پردازنده گرافیکی را میگیرد و دیگر جایی برای ارائه نرخ فریم بیشتر نمیگذارد.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: ۸۰LV
منبع