فضای مجازی برای مردم عادی بد است نه برای مسئولان

در چند گفت‌وگو با محمود صادقی، فریدون صدیقی، کیوان کثیریان، غلامرضا نوری‌قزلجه، کامبیز نوروزی به این ماجرا اشاره کردیم که چرا موافقان اصلی فیلترینگ به صورت جدی و فعالی در فضای مجازی حضور دارند؟ اگر خوب است همه استفاده کنند اگر نه، چرا عده‌ای از آن استفاده می‌کنند.

مسعود پزشکیان گفت: «تمامیت خواهی آنان را تمام خواهیم کرد، بساط فیلترینگ برچیده خواهد شد.» مصطفی پورمحمدی: «ما می خواهیم به بازی موش و گربه فیلتر و فیلترینگ پایان دهیم» محمدباقر قالیباف: «روشن می‌گویم که با موضوع فیلترینگ مخالفم.» در این میان سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بهترین مشاغل برای زنان را کارهای اینترنتی دانست تا بتوانند به کار خانه برسند او طرحی برای فیلترینگ براساس منابع فرهنگی پیشنهاد داد اما برای پایان دادن به آن برنامه‌ای نداشت. سعید جلیلی هم از پیام‌رسان‌های داخلی مثل ایتا، سروش، بله و روبیکا تقدیر کرد و برنامه‌ای برای پایان به فیلترینگ نداشت. علیرضا زاکانی هم برنامه‌ خاصی ارائه نداد از صحبت‌هایش این‌طور برداشت می‌شد که چندان با این امر مخالف نیست.

اما بحث اصلی بر سر این ماجرا است که چرا درست در زمانی که این افراد مخالف سر سخت استفاده از فضای مجازی هستند، همه‌شان در شبکه ایکس تیک آبی دارند، ادعاهای یکدیگر را نقض می‌کنند، به یکدیگر گوشه می‌زنند و در نهایت پیام‌های طرفدارانشان را باز نشر می‌کنند. البته که این تناقض در موارد دیگری هم به چشم می‌آید و همان افرادی که عامل اصلی فیلترینگ بودند، آن‌چه را که برای خود می‌پسندند برای دیگران نمی‌پسندند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اجتماع مردم تهران در مصلی امام خمینی با حضور سعید جلیلی +عکس و فیلم – ایرنا

زورگویان و جباران بود و مردم و جامعه هوشمند ایرانی با عقل و درایت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *