فصل ۳۵ سریال سیمپسون‌ها با ارجاع به مجموعه سریع و خشن تمام شد

سریال سیمپسون‌ها که فصل ۳۵ام آن نیز به پایان رسید، داستان را با یک حرکت جالب به اتمام رساند. قسمت پایانی این فصل شامل صحنه‌ای می‌شد که به صورت مستقیم از مجموعه سریع و خشن الهام گرفته بود.

مجموعه سیمپسون‌ها سال‌ها است که به عضو ثابتی از فرهنگ عام تبدیل شده و کم‌تر کسی است که از پیش‌بینی‌های جالب آن چیزی نشنیده باشد. اما علاوه بر پیش‌بینی‌ها سازندگان این سریال همیشه به فرنچایزها و مجموعه‌های دیگر هم اشاره می‌کنند تا ارجاعات جالبی به وجود آید. شخصیت‌های داستان در برخی از مواقع از دیالوگ‌ها و حرکات مجموعات دیگر را تقلید می‌کنند تا باعث به وجود آمدن صحنه‌های جالبی شوند. این ارجاعات عضوی جدایی ناپذیر از قسمت‌های Treehouse of Horror Halloween Specials هستند که هر سال به مناسب جشن هالووین به انتشار می‌رسند.

خنده‌دارترین اپیزود‌های سریال سیمپسون‌ها را دیده‌اید؟

سریال سیمپسون‌ها هرچند وقت یکبار به فیلمسازهایی نظیر آلفرد هیچکاک اشاره می‌کند تا ریتم جالبی از جزئیات را خلق کرده باشد. یکی از این اشارات که در این مطلب روی آن تمرکز می‌کنیم به قسمت پایانی فصل ۳۵ با نام Bart’s Brain مربوط می‌شود. داستان این قسمت به نقاط ضعف احساسی شخصیت بارت می‌پردازد و او را در موقعیت‌هایی احساسی قرار می‌‌دهد. در ادامه همین خط داستانی بارت شانس این را به دست می‌آورد که با یکی از دوستانش خداحافظی کند و در این میان اشاره‌ای به مجموعه سریع و خشن هم داشته باشد. البته توجه کنید که منظور از دوست آنچه که همه ما در ذهن‌مان داریم نیست.

این قسمت خاص از سریال سیمپسون‌ها به صحنه احساسی خداحافظی با پال واکر در فیلم سریع و خشن ۷ اشاره دارد؛ در برهه‌ای که این بازیگر ۴۰ ساله جان خود را از دست داد. در اپیزود «Bart’s Brain» شخصیت بارت یک مغز می‌خرد که در داخل شیشه قرار دارد. هرچند که او در ابتدا از این مغز برای شوخی با سایرین بهره می‌برد، اما به تدریج با او احساس نزدیکی می‌کند تا یک شرایط احساسی به وجود آید.

در پایان این قسمت و زمانی که بارت مجبور می‌شود با مغز خود خداحافظی کند آن را روی یک اسکیت‌برد قرار می‌دهد و خودش هم روی یک اسکیت‌برد دیگر می‌ایستد. در ادامه این دو اسکیت‌برد شروع به حرکت می‌کنند و به شکلی ملایم از هم جدا می‌شوند و مسیر متفاوتی را در پیش می‌گیرند؛ آن هم در حالی که آهنگ See You Again از ویز خلیفا در پس‌زمینه به اجرا در می‌آید. هرچند که این موضوع کمی باورنکردنی به نظر می‌رسد، ولی صحنه خداحافظی بارت با مغزش به شکل عجیبی احساسی از آب درآمده و از بسیاری از فیلم‌های درام امروزی احساسات مخاطب را بیش‌تر درگیر می‌کند.

حال همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم سکانس مورد بحث بازسازی دقیقی از پایان‌بندی فیلم سریع و خشن ۷ است. در سکانس پایانی این فیلم دو شخصیت برایان اوکانر (با بازی پال واکر) و دومینیک تورتو (با بازی وین دیزل) سوار بر ماشین‌های خود به یک دیگر نگاه می‌کنند و راه می‌افتند. در ادامه این دو شخصیت مسیرهای متفاوتی را در پیش می‌گیرند و راه خود را جدا می‌سازند. پال واکر در جریان ساخت این فیلم جان خود را از دست داد و سکانس مذکور یک نوع خداحافظی احساسی و ادای احترام به وی محسوب می‌شود.

شوخی با ماریو کارت در قسمت جدید سریال سیمپسون ها + ویدیو

سکانس پایانی قسمت ۳۵ سریال سیمپسون‌ها هم این صحنه را با قلم خاص خود بازسازی می‌کند تا خداحافظی شخصیت بارت با مغزش احساسی و عمیق به نظر برسد. حال از آنجایی که پال واکر جان خود را از دست داد سازندگان سیپمسون‌ها آن را به تمسخر نمی‌گیرند و یک ارجاع محترمانه و احساسی را به تصویر می‌کشند. از طرفی دیگر چنین صحنه‌ای به خوبی نمایانگر بنیان احساسی شخصیت بارت است که در طی این همه سال‌ها بارها با آن روبرو شدیم. بارت یک شخصیت احساسی محسوب می‌شود و بارها دیده‌ایم که در حین خداحافظی با دوستان خود به مشکل می‌خورد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Screen Rant


برترین بازی‌های ۲۰۲۴ با امید لنون و شایان




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سریال لایو اکشن اقتباسی انیمه کاکه‌گوروی چالش بزرگی بر سر راه دارد

سریال لایو اکشن BET که براساس انیمه کاکه‌گوروی (یا به قول بعضی‌ها کاکگوروی) ساخته شده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *