فروش ویژن‌پرو در آمریکا احتمالا افت فاحش ۷۵درصدی خواهد داشت

مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC داده‌های جدیدی منتشر کرده است که حاکی از کاهش قابل توجه فروش هدست ویژن پروِ اپل در ایالات‌متحده است. طبق آخرین برآوردها، انتظار می‌رود فروش داخلی این دستگاه واقعیت ترکیبیِ ۳٬۵۰۰ دلاری در سه ماهه‌ی جاری دچار افت فاحش ۷۵ درصدی شود.

طبق گزارش بلومبرگ از آخرین تحقیقات IDC، ویژن پرو از زمان عرضه‌اش در ۲ فوریه (۱۳ بهمن ۱۴۰۲)، هنوز در هیچ سه‌ماهه‌ای نتوانسته از فروش ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که هدست واقعیت مجازی اپل در سال اول حضور خود در بازار به سختی به فروش ۵۰۰ هزار عددی برسد.

نمودار تاریخچه و پیش‌بینی فروش اپل ویژن پرو در بازه‌های زمانی سه‌ماهه

IDC estimates

تحلیلگران بر این باورند که موج اولیه‌ی خریداران اپل ویژن پرو تا حد زیادی فروکش کرده است و همین امر منجر به کاهش فروش خواهد شد. با‌این‌حال، عرضه در بازارهای بین‌المللی ممکن است تا حدی تقاضای ضعیف‌تر در ایالات‌متحده را جبران کند. ماه گذشته، اپل فروش ویژن پرو را در سه کشور دیگر آغاز کرد، پنج کشور دیگر نیز در ماه جاری میلادی به ردیف آن‌ها می‌پیوندند.

کارشناسان بر این باورند که معرفی یک مدل مقرون‌به‌صرفه برای گسترش بازار هدست اپل ضروری خواهد بود. IDC تخمین می‌زند که نسخه‌ای ارزان‌تر، با قیمت احتمالی ۱٬۷۵۰ دلار، توانایی جلب نظر خریداران در ۲۰۲۵ را خواهد داشت. گزارش‌ها حاکی از آنند که اپل هم‌اکنون مشغول توسعه‌ی چنین مدلی از ویژن پرو است.


منبع: https://www.zoomit.ir/business/423770-us-vision-pro-sales/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

روان‌شناس المپیک: با این ترفند ساده، گوشی را به ابزاری برای بهبود تمرکز تبدیل کنید

بنابر گزارش CNET، این رسانه از راس فلاورز، روانشناس بالینی، ورزشی و عملکردی کمیته‌ی المپیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد