غول بانکی آمریکایی، به دنبال ایجاد یک استیبل کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلومبرگ نیوز (Bloomberg News) در ۱۷ ژوئیه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت استیت استریت (State Street Corp) در حال بررسی راه‌اندازی استیبل‌کوین و واریزهای توکنی، برای افزایش قابلیت‌های تسویه و پرداخت با استفاده از فناوری بلاکچین است.

این شرکت پیش از این فعالیت خود را به عنوان مدیر صندوق ETF بیت کوین آغاز کرده است و اقدام اخیر آن، یک جهش قابل توجه برای ادغام هرچه بیشتر حوزه امور مالی سنتی و بخش کریپتو محسوب می‌شود.

استیت استریت همچنین در حال ارزیابی پیوستن به کنسرسیوم پول دیجیتال (digital-cash consortium) و بررسی گزینه‌های تسویه حساب از طریق سرمایه‌گذاری خود در استارتاپ Fnality است.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


این استارتاپ که بر راه‌حل‌های پرداخت مبتنی بر بلاکچین تمرکز دارد، به عنوان یک عنصر کلیدی در استراتژی استیت استریت برای ساده‌سازی فرآیندهای تسویه حساب جهانی عمل می‌کند.

در اوایل سال جاری، این شرکت تیم دارایی‌های دیجیتال خود را با هدف یکپارچگی بیشتر بین امور مالی سنتی و دارایی‌های دیجیتال، در بخش عملیات کلی کسب و کار ادغام کرد.

استیت استریت قصد دارد در ماه‌های آینده، بر توکن‌سازی دارایی‌هایی مانند وجوه نقد تمرکز کند. طبق نظرسنجی اخیر این شرکت از ۳۰۰ مؤسسه سرمایه‌گذاری، تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان آماده معامله دارایی‌های دیجیتال روی دفتر کل توزیع شده و بلاکچین، مشروط بر وجود زیرساخت مناسب هستند.

علاقه این شرکت به بلاکچین بخشی از یک روند گسترده‌تر در بین مؤسسات مالی برای مدرن‌سازی و ساده‌سازی فرآیندهای تسویه حساب از طریق دارایی‌های دیجیتال به حساب می‌آید.

مؤسساتی نظیر جی‌پی‌مورگان (JPMorgan Chase & Co)، گلدمن ساکس (Goldman Sachs) و پی‌پل (PayPal) نیز طی سالیان گذشته تلاش‌های زیادی در این راستا انجام داده‌اند که از پذیرش گسترده دارایی‌های دیجیتال توسط جریان اصلی مالی حکایت دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

رشد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال علی‌رغم افزایش نوسانات!

زمان مطالعه: 2 دقیقه در ماه‌های اخیر، بازار ارز دیجیتال نوسانات چشمگیری را تجربه کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد