غافلگیری لکسوس برای دنیای کانورتیبل‌ها

در این گروه، لکسوس انتخاب را برای شما آسان کرده است؛ LC۵۰۰ کانورتیبل لوکس و اسپرت ژاپنی است که به‌شما تجربه تصاحب یک خودرو خاص دو در را هدیه می‌دهد. این سوپراسپرت پریمیوم لاکچری، جزو ۱۰ کانورتیبل برتر چهار سال اخیر بوده که در ادامه این دردانه ژاپنی‌ها را بررسی می‌کنیم.

هیجان به‌سبک‌ لکسوس

سال ۲۰۱۲ میلادی بود که کمپانی لکسوس در اتوشو بین‌المللی دیترویت ایالات‌متحده برای نخستین‌بار از کانسپت فوق جذاب و اسپرتش یعنی LF-LC رونمایی کرد. طراحی استایل این کوپه کانورتیبل به‌حدی جذاب و نوآورانه بود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این دسته از خودروها را به‌خود جلب کرد.

سرانجام مارس سال ۲۰۱۷ میلادی این خودرو مبتنی بر طراحی نمونه کانسپت‌اش به‌تولید رسید و نمونه تولیدی آن در سال ۲۰۱۷ به‌صورت رسمی از سوی لکسوس به‌نمایش درآمد.

نکته بسیار مهم درباره طراحی و تولید لکسوس LC۵۰۰ این بود که این کمپانی صاحب‌سبک ژاپنی به‌دنبال گزینه‌ای لوکس‌تر و نسبتا ارزان‌قیمت‌تر از سوپراسپرت اسطوره‌ای خود، یعنی LFA بود. بر این اساس LC۵۰۰ در سایت کارخانه موتوماچی Motomachi تویوتا یعنی در سایت تولیدی LFA به‌تولید رسید.

از نظر طراحی به‌دلیل فاصله محوری ۲۸۷۰ میلی‌متری، طول ۴۷۷۰ میلی‌متری، عرض ۱۹۲۰ میلی‌متری و ارتفاع ۱۳۵۰ میلی‌متری، این خودرو یک کوپه کانورتیبل عریض و با طول زیاد به‌نظر می‌رسد.

همین مساله سبب شده است لکسوس LC۵۰۰ یک کوپه کانورتیبل بزرگ با فضایی جادار به‌نظر برسد. با نگاهی به‌پروفیل این خودرو می‌توان به‌خوبی طراحی زیبا و فوق جذاب کانسپت LF-LC را مشاهده کرد.

سایز رینگ و تایر بزرگ، اورهنگ‌های نسبتا بلند، خطوط تند و تیز، پوزه کشیده و پشت کوتاه، استایل نافذ و اسپرتی از LC۵۰۰ را به‌نمایش می‌گذارد. چهره این کوپه کانورتیبل بسیار جسورانه و تهاجمی است.

خطوط تیز به‌همراه حجم‌های برجسته و چراغ‌های مثلث‌شکل جمع‌وجور (که یک LED باریک L شکل قسمت زیرین آن را احاطه کرده و فرمت ذوزنقه‌ای به چراغ‌ها می‌بخشد) امضای آشنای لکسوس است.

جلوپنجره دوکی‌شکل خودرو نیز کمی به‌سمت جلو متمایل شده تا به‌چاشنی هیجان این خودرو بیفزاید. در نمای عقب نیز شاهد طراحی زیبایی هستیم. چراغ‌های کشیده‌ای که در قاب کروم L شکل قرار گرفته با حجم‌پردازی بسیار ویژه و خاصی که در نمای عقب وجود دارد، نمای زیبا و بسیار چشم‌نوازی از این خودرو دو در را به‌نمایش می‌گذارد.

ناگفته نماند که پکیج نصب کروم روی بدنه (از جمله نوار جلوپنجره، خطوط عمودی زیر چراغ‌های جلو، قاب دور چراغ‌های عقب لیپ سپر عقب و دو خروجی بزرگ ذوزنقه‌ای‌شکل اگزوز) حال و هوای لوکس بیشتری به‌این سوپراسپرت می‌بخشند. لکسوس LC۵۰۰ در دو نسخه کوپه فست‌بک و کانورتیبل به‌بازار عرضه شده است. لازم به‌ذکر است که بزرگ‌ترین سایز رینگ (۲۰ و ۲۱ اینچی) برای این کوپه کانورتیبل در نظر گرفته شده که پرستیژ خاصی را به‌این خودرو می‌بخشد.

کابین لوکس با چاشنی هیجان

پس از باز کردن درهای این کوپه کانورتیبل با فضای داخلی بسیار زیبا و جذابی مواجه می‌شویم. طراحی داخلی لکسوس LC۵۰۰ در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جزو زیباترین کابین‌های جهان انتخاب شد.

طراحی داخلی این کوپه کانورتیبل به‌نسبت تمام خودروهای اسپرت متمایز و البته بسیار هوشمندانه و نوآورانه است. طراحی داشبورد LC۵۰۰ ما را به‌یاد سوپراسپرت اسطوره‌ای لکسوس یعنی LFA می‌اندازد.

حجم برآمده داشبورد در کنار دسته‌ای که کنسول شناوری ایجاد می‌کند، فضای داخلی این خودرو را جذاب جلوه می‌دهد. بسیاری از اسپرت‌دوستان فضای داخلی لکسوس LC۵۰۰ را منحصربه‌فرد و مشابه طراحی داخلی جنگنده‌ها می‌دانند. تمام آن‌چه را که از یک سوپراسپرت انتظار دارید، در فضای داخلی لکسوس LC۵۰۰ خلاصه شده است. یک نمایشگر دیجیتالی در پشت کلاستر تعبیه شده که حالت سیلندری کلاسیک دارد و در زمان استارت، حالت دینامیکی ایجاد می‌کند. این طراحی، رانندگی و قرارگیری پشت فرمان لکسوس LC۵۰۰ را هیجان‌انگیز می‌کند.

یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی افقی نیز در بخش مرکزی داشبورد تعبیه شده تا در کنار کلاستر دیجیتال، فضای داخلی این خودرو را هوشمند جلوه دهد. همچنین طراحی دکمه‌های فیزیکی برای سیستم تهویه‌مطبوع در بخش میانی داشبورد و زیر نمایشگر میانی، جذاب است.

دریچه‌ افقی بزرگی در بخش مرکزی داشبورد برای سیستم تهویه‌مطبوع وجود دارد. دو دریچه بزرگ تهویه‌مطبوع ذوزنقه‌ای نیز در طرفین داشبورد وجود دارد که فضای داخلی این خودرو را بسیار شیک و متفاوت جلوه می‌دهد.

طراحی غربیلک منحصربه‌فرد خوش‌دست اف-اسپرت لکسوس، دو پدال شیفتر بزرگ آلومینیومی در پشت آن، طراحی دسته‌دنده کوچک و زیبای اسپرت و صندلی‌های اسپرت، رانندگی با لکسوس LC۵۰۰ را به‌یک تجربه ناب و خاص بدل می‌کند.

طراحان لکسوس برای متمایز کردن فضای داخلی این خودرو، دو دکمه روتاری را در بالاترین بخش داشبورد و دقیقا در کنار محل قرارگیری کلاستر تعبیه کرده‌اند که به‌منظور تنظیمات رانندگی و کنترل حالت‌های دینامیکی خودرو است.

در نسخه کوپه این خودرو، سقف شیشه‌ای طراحی شده تا با توجه به‌نورپردازی داخلی کابین، نمای داخلی این سوپراسپرت دلنشین باشد. استفاده از بهترین متریال (چرم ناپا، دکوراتیو چوب یا فیبرکربن و استفاده از پلاستیک نرمSoft Touch ) و دقت در طراحی و مونتاژ سبب شده است فضای داخلی این خودرو بسیار شیک و اشرافی به‌نظر برسد.

صدای آشنا و قدرتمند

آن‌چه زیر کاپوت لکسوس LC۵۰۰ جا خوش کرده، یک موتور ۸ سیلندر با آرایش وی‌شکل به‌حجم ۵ لیتری اتسمفریک است. لکسوس LC در دو نسخه LC۵۰۰ و LC۵۰۰h به‌بازار عرضه شده؛ اما قوی‌ترین نسخه این سوپراسپرت LC۵۰۰ است.

در حقیقت پلت‌فرم TNGA:GA-L این امکان را به‌مهندسان لکسوس داده تا این خودرو را هم به‌صورت هیبرید LC۵۰۰h و هم به‌صورت بنزینی و با پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر به‌تولید برسانند. LC۵۰۰ کوپه (موسوم به URZ۱۰۰ است) از یک پیشرانه ۸ ‌سیلندر وی‌شکل ۵ لیتری تنفس‌طبیعی ۲UR-GSE برخوردار است.

این پیشرانه نسبت به‌پیشرانه دو مدل RC F و GS F ارتقا پیدا کرده و از سیستم پاشش سوخت مستقیم منحصربه‌فرد تویوتا یعنی D-۴S ، سیکل کاری اتکینسون و سیستم هوشمند تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌گیرد.

این پیشرانه باتوجه به‌نسبت تراکم ۱۱.۸ به یک و وجود سوپاپ‌های تیتانیومی می‌تواند ۴۷۱ اسب‌بخار قدرت را در ۷۱۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۴۸۰۰ آرپی‌ام فراهم‌ آورد.‌

همچنین بد نیست بدانید که این پیشرانه حداکثر تا ۷۲۵۰ آرپی‌ام سرعت داشته و همین مساله سبب تولید توان و گشتاور بالایی برای این پیشرانه شده است.

این ویژگی‌ها، لکسوس LC۵۰۰ را به یک سوپراسپرت لوکس باکیفیت، درمقابل اروپایی‌ها بدل می‌کند. از سوی دیگر این پیشرانه با حداقل اکتان ۹۰ نیز به‌خوبی توان ۴۲۰ اسب‌بخاری را تولید می‌کند که در کلاس خود بی‌نظیر است. علاوه‌بر این موارد، این پیشرانه گشتاور ۵۴۰ نیوتون‌متری را در دور ۴۸۰۰ آرپی‌ام در اختیار شما قرار می‌دهد که بر این اساس، می‌توان شتاب عالی را با این سوپراسپرت تجربه کرد.

گیربکس ۱۰ سرعته دایرکت‌شفت اتوماتیک لکسوس وظیفه انتقال قدرت به‌چرخ‌های عقب این کوپه کانورتیبل را برعهده دارد. اگرچه گیربکس ۱۰ سرعته برای این سوپراسپرت در نظر گرفته شده، اما به‌لطف توزیع وزن عالی ۵۳ به ۴۷ و نسبت قدرت به‌وزن ۰.۴۳ اسب‌بخار بر کیلوگرم، این خودرو می‌تواند شتاب اولیه حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت را تنها در ۴.۳ ثانیه به‌دست آورد.

بر این اساس کیت اگزوز عالی نیز برای این سوپراسپرت در نظر گرفته شده که سبب تولید صدای مهیج و جذابی از لکسوس LC۵۰۰ می‌شود.

سواری باکیفیت، عملکرد بالای هندلینگ

به‌لطف استفاده از ساختار سیستم دابل‌ویشبون، دامپرهای پنوماتیک، سیستم تعلیق فایولینک و تایرهای ۲۷۵/۳۵ با رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج‌شده در عقب، این خودرو سواری بسیار باکیفیت و فوق‌العاده‌ای را به‌سرنشینانش هدیه می‌دهد. همچنین تایرهای ۲۴۵/۴۰ با رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج‌شده در جلو این خودرو نصب شده است. از نظر هندلینگ نیز به‌لطف استفاده از سیستم الکتریکی در فرمان و مرکز ثقل پایین، این خودرو از تمام سوپراسپرت‌های هم‌کلاس آمریکایی خود یک و سر گردن بالاتر است؛ اما برای رقابت با آلمانی‌ها هنوز جای کار دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

S5 جدید؛ سدان چابک ژرمن‌ها معرفی شد

آئودی در دنیای پر هیجان خودروهای اسپرت از جایگاه خاصی برخوردار است. این کمپانی صاحب‌نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد