عینک‌های ترند سال ۲۰۲۴؛ امسال چه عینک‌هایی مد هستند؟

همانطور که می‌دانید هیچ چیز مانند انتخاب اکسسوری مناسب استایلتان نمی‌تواند ظاهر شما را به طرز قابل توجهی تغییر دهد. اگر از روزهای آفتابی بهار و تابستان لذت می‌برید عینک‌های ترند سال ۲۰۲۴ مهم‌ترین آیتم‌هایی هستند که باید به فکر تهیه‌ی آن‌ها باشید تا بتوانید استایلتان را شیک‌تر و متفاوت‌تر کنید. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم به سراغ معرفی ۱۴ مورد از عینک‌های ترند امسال برویم تا به شما در انتخاب گزینه‌ی مناسب کمک کنیم. با ما همراه باشید.

عینک‌های ترند ۲۰۲۴

برخلاف تصور بیشتر افراد که عینک‌ها را اکسسوری مهمی نمی‌دانند،‌ این آیتم‌ها می‌توانند با ماهیت ترندی و ساده‌ی خود جذابیت و زیبایی هر ست لباسی را حداقل یک سطح افزایش دهند. شما باید براساس نوع پوشش و البته فرم صورت خود یک عینک مناسب را انتخاب کنید. خوشبختانه تنوع عینک آفتابی‌های ترند امسال آنقدر زیاد است که به سادگی می‌توانید آیتم مخصوص خودتان را پیدا نمایید.

عینک‌های فریم مربعی اورسایز

اگر به دنبال آن دسته از عینک‌های ترند امسال می‌گردید که بیشتر مناسب استایل‌های زنانه هستند، پیشنهاد می‌کنیم عینک‌های فریم مربعی اورسایز را در نظر داشته باشید. همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم در چند سال اخیر سبک پوشش متعلق به اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. این عینک که یکی از عناصر محبوب آن دوره‌ی زمانی به شمار می‌آید، در سال جدید دوباره احیا شده است و استفاده از آن‌ها در فصل‌های گرم یک احساس تازگی و در عین حال آشنایی متفاوتی را به شما خواهد داد.

عینک‌های فریم شکل‌دار از عینک‌های ترند امسال

برای کسانیکه می‌خواهند به سراغ امتحان کردن استایل‌های ماکسیمال و تینیجری بروند، عینک‌هایی که فریم‌هایشان فرم‌های متفاوت و عجیب‌وغریبی دارند فوق‌العاده خواهند بود. این ترند بیشتر از دو سال است که راهش را به استایل روزانه نسل جوان‌تر جامعه باز کرده و همچنان به محبوبیت بی‌نظیر خود ادامه می‌دهد. عینک‌های آفتابی با فریم‌های گرد، قلبی یا ابری شکل برای داشتن یک استایل خلاقانه و جدید مناسب هستند پس آن‌ها را فراموش نکنید.

عینک‌های فریم فلزی

برای کسانیکه به استایل‌های وینتیج و در عین حال مینیمال علاقه‌مند هستند هیچ عینکی بهتر است عینک‌های فریم فلزی نخواهد بود. این نوع فریم‌ها در عین حال که گرمای رنگ طلایی را دارند، کمی هم نقره‌ای به نظر می‌رسند؛ به همین دلیل به سادگی مکمل هر رنگ پوستی می‌شوند. البته در صورتیکه خودتان دوست داشته باشید می‌توانید فریم تک رنگ نقره‌ای یا طلایی بگیرید و آن‌ها را با رنگ زیورآلات خود ست کنید. این عینک‌ها بدون جنسیت هستند و همه‌ی افراد می‌توانند با توجه به استایل شخصی خود از آن‌ها استفاده کنند.

عینک‌های فریم گربه‌ای

احتمالا شما هم تا به حال فکر می‌کرده‌اید که عینک‌های فریم گربه‌ای به طور کلی از مد افتاده‌اند؛ اما خوشبختانه باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. یکی از کلاسیک‌ترین و خاص‌ترین مدل عینک‌های ترندی که می‌توانید در حال حاضر برای خود تهیه کنید عینک‌های فریم گربه‌ای هستند. این نوع فریم برای اولین بار در دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی توسط  آلتینا شیناسی میراندا (Altina Schinasi Miranda) طراحی شد و از آن زمان تا به حال در برهه‌های طرفداران مخصوص خودش را داشته است.

عینک‌های فریم چشم گربه‌ای از قسمت گوشه‌ها نوک تیز هستند و برای برجسته‌تر کردن ویژگی‌ها و ساختار چهره فوق‌العاده خواهند بود. هر چقدر زوایای این آیتم واضح‌تر باشد و از رنگ‌هایی به جز مشکی برای ساخت فریم ‌آن استفاده شده باشد، عینک هم حس‌وحال مدرن‌تری را به استایل شما اضافه خواهد کرد.

عینک‌ آفتابی لاک پشتی از عینک‌های ترند امسال

عینک‌های آفتابی لاک پشتی یک جایگزین متفاوت و در عین حال ترندی برای فریم‌های رنگی مشکی یا شلوغ هستند. اوایل طراحی این نوع فریم برندهای مختلف برای تهیه‌ی آن‌ها از پوسته‌ی لاک لاک‌ پشت‌های پوزه عقابی استفاده می‌کردند و‌ دقیقا به همین دلیل است که نام «لاک پشتی» را به این عینک‌های آفتابی داده‌اند. عینک‌های ترند فریم لاک پشتی با طرح‌های خالدار قهوه‌ای، زرد، کهربایی و گاهی سایه‌های تیره‌تر مانند مشکی در بازار موجود هستند. این نوع عینک‌ها کاملا بدون جنسیت به شمار می‌آیند و می‌توانید آن‌ها را در فرم‌های مختلفی چون مربع، بیضی و مستطیل تهیه کنید.

عینک‌های فریم صدفی

عینک‌های فریم صدفی که رنگ آن با نام‌های مرواریدی و پوست تخم مرغی هم شناخته می‌شود برای کسانیکه می‌خواهند یک استایل زنانه‌ی لوکس و در عین حال کژوال داشته باشند مناسب خواهند بود. عینک‌هایی که قاب‌هایشان به این رنگ هستند حس‌وحال شیک و مدرنی را به استایل شما می‌دهند؛‌ به همین دلیل می‌توانید در موقعیت‌های مختلف هم از آن‌ها استفاده کنید. فریم‌های صدفی با رنگ‌های خنثی مانند بژ، خاکستری،‌ سفید و کرم به زیبایی ست می‌شوند. این ترکیب می‌تواند ظاهری پیچیده و کم رنگ را برای شما ایجاد کند.

عینک خلبانی

عینک‌های خلبانی سالیان سال است که توانسته‌اند محبوبیت خود را در میان بسیاری از مردم، به ویژه مردان، حفظ کنند. این نوع عینک‌ها در طول زمان امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توانند ظاهری کلاسیک و در عین حال خاص را برای شما ایجاد کنند. اگر می‌خواهید استایل ترند‌ی‌تری داشته باشید به سراغ عینک‌های خلبانی مربعی اورسایزی بروید که فریم‌های فلزی بسیار نازکی دارند. در حال حاضر عینک‌های خلبانی دارای لنزهای زرد و آبی بیشتر مد هستند. اگر می‌خواهید ظاهری غیررسمی و راحت داشته باشید این عینک‌های آفتابی ترند امسال مناسب شما خواهند بود.

عینک‌های دارای لنز صورتی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عینک‌های دارای لنز‌های صورتی می‌توانند رنگ گرمی را به دید شما ببخشند و تاثیر روانی مثبتی را روی شما ایجاد کنند. این نوع عینک ترند ۲۰۲۴ می‌تواند به عنوان یک اکسسوری شیک و خاص با همه‌ی استایل‌های بهاره و تابستانه‌ی شما ست شود.  لنزهای صورتی یا گل رزی رنگ می‌توانند به کاهش تابش خیره‌‌کننده‌ی خورشید و بهبود کنتراست کمک کنند و باعث راحت‌تر شدن انجام فعالیت‌هایی مانند رانندگی یا ورزش در فضای باز شوند. خوشبختانه این لنزها در دو نوع طبی و بدون نسخه در دسترس هستند. این یعنی عینک‌های دارای لنز صورتی هم برای کسانیکه به اصلاح بینایی نیاز دارند و هم برای کسانیکه صرفا برای تبعیت از مد و فشن می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند، قابل ارا‌ئه خواهند بود.

عینک‌های دکوراتیو از عینک‌های ترند امسال

یکی از ترندهای اصلی سال ۲۰۲۴ دکور و تزئین کردن لباس‌ها و اکسسوری‌هایی است که در استایل خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم. اگر از آویزهای عینک خوشتان نمی‌آید و دلتان نمی‌خواهد خودتان عینک‌هایتان را تزئین کنید، همچنان می‌توانید برای داشتن یک استایل ترندی از عینک‌های دکوراتیو استفاده نمایید. این دسته از عینک‌ها دارای جزئیات ظریفی هستند و به روش‌های مختلفی تزئین شده‌اند. برای مثال فریم‌های آن‌ها دارای نگین هستند یا دسته‌هایشان با مهره‌ یا مروارید خاص‌تر به نظر می‌رسند. درست است که عینک‌های دکوراتیو در همه‌ی موقعیت‌ها مناسب نیستند، اما پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک بار از آن‌ها در جشن‌ها و سفرهای تفریحی خود استفاده نمایید.

عینک‌های فریم رنگی

چند سالی است که فریم‌های رنگارنگ یکی از محبوب‌ترین انواع عینک‌های آفتابی هستند؛‌ اما این ترند امسال یک قدم فراتر گذاشته است و مردم دیگر حتی برای عینک‌های طبی خود هم از فریم‌های رنگی استفاده می‌کنند. رنگی بودن فریم می‌تواند ظاهر شما را از سادگی و یکدستی خارج کند. این روزها که رنگ‌های شرابی و آبی جزو ترندهای سال به حساب می‌آیند می‌توانید برای شروع از فریم‌های نازک یا ضخیم این رنگی استفاده کنید.

عینک‌های فریم مستطیلی

عینک‌های ترند فریم مستطیلی را به راحتی می‌توان محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نوع عینک در این فهرست به شمار آورد. این عینک‌ها برای بسیاری از فرم‌های صورت مناسب هستند و باعث می‌شوند تا زوایای چهره‌ی شما واضح‌تر از قبل به چشم بیایند. در چند وقت گذشته که سبک استایل رسمی زنانه به شدت محبوب شده بود ما شاهد علاقه‌ی دنبال‌کنندگان دنیای فشن نسبت به عینک‌های فریم مستطیلی بودیم. علاوه بر این سلبریتی‌های زیادی چون کندال جنر و هیلی بیبر برای کامل کردن استایل خود از آن‌ها استفاده کرده‌اند. عینک‌های فریم مستطیلی کاملا بدون جنسیت هستند و حتی می‌توانید مانند عینک‌های طبی ترند هم از آن‌ها استفاده کنید.

عینک‌های فریم آدم فضایی

عینک‌های فریم آدم فضایی که با محبوبیت پیدا کردن استایل Y2K، افراد زیادی به استفاده کردن از آن‌ها روی آورده‌اند امسال هم مد هستند. این عینک‌ها اغلب دارای رنگ نقره‌ای و طرح‌ها و جزئیات آوانگارد و جذاب هستند؛ به همین دلیل کسانیکه می‌خواهند سبک پوشش هنجارشکنانه و متفاوتی داشته باشند می‌توانند به سراغشان بروند. این عینک را برای استایل‌های خیابانی خود استفاده نمایید و سعی داشته باشید که رنگ آن‌ها را با اکسسوری‌های دیگر خود ست کنید.

عینک‌های رترو استایل از عینک‌های ترند امسال

عینک‌های رترو استایل که فریم‌های ضخیمی دارند در سال جدید دوباره محبوبیت خود را به دست آورده‌اند. از آنجایی که علاقه‌ی مردم،‌ به ویژه نسل جوان،‌ به استایل‌های دهه‌ی ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی در چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است، احیا شدن عناصری چون این مدل از عینک‌ها به هیچ وجه اتفاق عجیبی نیست. عینک‌های ترند رترو معمولا جزئیات جذاب و متفاوتی دارند؛ برای مثال دسته‌هایشان دو رنگ‌ است یا روی فریم‌هایشان حکاکی‌های جالبی به چشم می‌خورد. برای داشتن یک استایل خاص پیشنهاد می‌کنیم عینک‌های رترو را با آیتم‌های پوشیدنی مدرن‌ ترکیب کنید تا ظاهرتان علاوه بر داشتن حال‌وهوای نوستالژیک تازگی هم داشته باشد.

عینک‌های فریم شفاف

عینک‌های فریم شفاف به دلیل داشتن ماهیت مینیمالیستی و ساده‌ ترندترین نوع عینک در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌آیند. این دسته از فریم‌ها ظاهری مدرن و متفاوت را به استایل شما اضافه می‌کنند چرا که به شدت ظریف و همه‌کاره هستند. افرادی که به دنبال کردن مد و فشن علاقه دارند و از طرفی نمی‌خواهند یک اکسسوری شلوغ را در تیپ خود بکار بگیرند می‌توانند از عینک‌های فریم شفاف استفاده کنند. یکی از دلایل افزایش محبوبیت این دسته از عینک‌ها سازگاری آن‌ها با انواع رنگ‌های پوست و ساختارهای چهره است. پس با خیال راحت به سراغ امتحان کردنشان بروید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم با معرفی عینک‌های آفتابی ترند ۲۰۲۴ انتخاب عینک مناسب را برای شما راحت کنیم. با این وجود بهتر است پیش از خرید عینک ته رنگ پوستی، فرم صورت و مدل ابروهای خود را به خوبی بشناسید تا آیتمی را بخرید که نه تنها ترندی و متفاوت است بلکه می‌تواند ظاهر شما را بهبود ببخشد و استایلتان را منحصر به فرد نشان دهد.

منابع: Byrdie ,StyleCaster

نوشته عینک‌های ترند سال ۲۰۲۴؛ امسال چه عینک‌هایی مد هستند؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *