عکاسی با گوشی هوشمند؛ چند توصیه‌ی جدی برای مبتدیان جویای نام!

اگر قصد عکاسی با گوشی هوشمند را دارید، این مطلب را نباید از دست بدهید؛ به این دلیل که چند توصیه برای بهبود روند عکاسی را پیشنهاد می‌کنیم که به درد همه نوع طیف کاربری می‌خورد. حتی افرادی که به تازگی با خرید گوشی وارد این ماجرا شده‌اند!

نیازی نیست عکاسی را پیچیده کنید. بهترین عکس‌ها اغلب ساده‌ترین عکس‌ها هستند و می‌توانید با دنبال کردن سوژه‌های ساده موجود در این مطلب، عکاسی با گوشی هوشمند خود را جدی‌تر بگیرید. مهم نیست دارای گوشی آیفون هستید یا گوشی سامسونگ و شیائومی، چون پیشنهاد‌های پیش رو فارغ از بحث برند گوشی به حساب می‌آید.

۱. غذا

وقتی می‌خواهید عکس‌های بهتری با گوشی هوشمند بگیرید، غذا یکی از بهترین سوژه‌ها برای شروع محسوب می‌شود. در واقع، من بیشتر عکس‌های مربوط به سفرم را با گوشی هوشمندم به جای دوربینم می‌گیرم. عکاسی از بالا و از بخش طرفی دو تا از بهترین زوایای عکاسی برای غذا تلقی می‌شود.

نورپردازی نیز بخش اساسی از گرفتن عکس‌های بهتر از غذا با گوشی هوشمند شما است. من واقعا عکس گرفتن در نور ملایم پاییزی یا زمستانی را در فضای باز دوست دارم و همچنین از نتایج خوبی با استفاده از نور مصنوعی در رستوران‌ها یا خانه لذت بردم.

گرفتن غذاهای رنگارنگ نیز می‌تواند کیفیت عکس‌های شما را بالا ببرد. از تعویض فیلتر گوشی خود نترسید و خواندن این بایدها و نبایدهای عکاسی از غذا را فراموش نکنید.

۲. ساختمان‌ها

عکاسی از سازه‌ها و معماری ساختمان‌ها، نقطه شروع عالی دیگری به حساب می‌آید که می‌خواهید تصاویر با کیفیتی را با گوشی هوشمند خود تولید کنید. سازه‌های مدرن به دلیل بافت صافشان می‌توانند به خوبی با گوشی شما کار کنند. اگر در مکانی هستید که آسمان‌خراش‌های زیادی وجود دارد، دوربین خود را به سمت بالا بگیرید.

همچنین می‌توانید از جزئیات منحصر به فرد ساختمان‌ها مانند پنجره‌ها و درها عکس بگیرید. گنجاندن محیط اطراف خود در عکس می‌تواند به اضافه کردن زمینه‌ی بیشتر و ساخت یک داستان قوی‌تر کمک کند. علاوه بر عکاسی از بیرون ساختمان‌ها، به دنبال الگوهای جالب در داخل نیز باشید. این ایده به ویژه در کتابخانه‌ها، کافه‌ها و موزه‌ها کار می‌کند.

۳. تکنولوژی روزمره

گرفتن عکس از فناوری‌های روزمره یکی دیگر از نقاط شروع بسیار خوب برای افرادی است که می‌خواهند عکس‌های بهتری با گوشی‌های هوشمند بگیرند. البته شما می‌توانید از ساعت هوشمند، تبلت، رایانه و حتی شارژرهای بی سیم خود عکس بگیرید.

هنگام عکاسی از فناوری خود، یک پس زمینه یا محیط جالب را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از اپل واچ خود عکس بگیرید، از باشگاه ورزشی یا کفش‌های کتانی خود به عنوان پس زمینه استفاده کنید. به طور مشابه، اگر از یک شارژر بی سیم عکس می‌گیرید، میز خود را پس زمینه قرار دهید.

اگر فناوری مورد نظر شما صفحه نمایش دارد، توصیه می‌کنم آن را روشن کنید. انجام این کار بُعد دیگری را اضافه می‌کند و عکس‌های شما منحصر به فردتر به نظر می‌رسد.

۴. فنجان قهوه

فنجان قهوه در حال حاضر به یک سوژه‌ی هنری تبدیل شده و بسیاری از کافه‌ها راه‌های جالبی را برای این نوشیدنی محبوب نه تنها خوش طعم، بلکه ظاهری زیبا را ارائه کرده‌اند. شما همچنین می‌توانید قهوه خود را در خانه درست کرده و با گرفتن عکس‌های جالب آزمایش کنید.

هنگام عکاسی از قهوه می‌توانید خلاق‌تر از آن چیزی باشید که فکر می‌کنید. به عنوان مثال، علاوه بر عکس گرفتن از خود نوشیدنی، ممکن است بخواهید از دانه‌ها و دستگاه قهوه خود نیز عکس بگیرید.

اگر در یک کافه هستید، فنجان خود را به سمت پنجره بگیرید و دنیای بیرون را تار کنید. همچنین می‌توانید با قرار دادن فنجان خود در برابر پنجره‌ای که قطرات باران دارد، نشان دهید که در یک روز بارانی با خوردن قهوه چقدر احساس راحتی می‌کنید.

۵. مردم

گوشی‌های هوشمند در عکاسی از افراد بسیار بهتر شده‌اند و اگر آیفون دارید، می‌توانید از حالت تخصصی بسیار جذاب پرتره استفاده کنید. هنگام عکاسی از افراد با تلفن خود، همان اصولی را که در بهبود مهارت‌های عکاسی پرتره خود انجام می‌دهید، مانند اجتناب از ژست‌های اجباری، به کار ببرید.

بهترین تصاویر پرتره گوشی هوشمند در لحظه اتفاق می‌افتند، اما توصیه می‌کنم از قبل درباره آنچه ممکن است بخواهید ثبت کنید فکر کنید. به عنوان مثال، اگر قصد عکاسی با شخصی را دارید، می‌توانید دوربین DSLR یا بدون آینه خود را در تصویر خود قرار دهید.

مراقب باشید در حالت پرتره زیاده‌روی نکنید، به این دلیل که در صورت انجام این کار می‌تواند عکس‌های شما را عجیب به نظر برساند. این عادات دیگر عکاسی با گوشی‌های هوشمند را مشاهده کنید تا برای عکس‌های بهتر از یاد نگیرید.

۶. بافت‌ها

توصیه می‌کنم با گوشی هوشمند خود از نزدیک عکس بگیرید چون می‌تواند برخی از ایرادات دوربین شما را کاهش دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، بافت‌ها یک راه عالی برای گرفتن عکس‌های بهتر با گوشی‌های هوشمند هستند. من واقعا از عکاسی از متکاها و پتوهای پشمی لذت می‌برم.

علاوه بر عکاسی از بافت‌های لباس، می‌توانید همین کار را با چمن، آجر و حتی بافت در آسمان انجام دهید. دیگر اشیایی که می‌توانید ثبت کنید شامل تخته‌ها و میزهای چوبی است. راهنمای مختلف درباره عکاسی از بافت‌ها در اینترنت می‌تواند به شما کمک کند عکس‌های جالب‌تری بگیرید.

۷. درختان

پیاده‌روی در طبیعت همیشه ایده خوبی است و اگر به محیط اطراف خود توجه کنید، متوجه تغییرات ظریف در نحوه واکنش گیاهان به تغییر فصل خواهید شد. درختان نمونه بسیار خوبی از این موضوع هستند و نقطه شروع فوق العاده‌ای را برای هر کسی که به دنبال بهبود عکاسی با گوشی هوشمند خود است، ارائه می‌دهد.

برگ‌های پاییزی یکی از چیزهای مورد علاقه من برای گرفتن عکس هستند، و همچنین از عکاسی از درختان زمانی که در برف هستند لذت می‌برم. شما همچنین می‌توانید در زمستان که درختان از برگ‌های خود جدا می‌شوند، عکس‌های دراماتیک بگیرید و من توصیه می‌کنم به دنبال زوایای منحصر به فرد باشید. به عنوان مثال، اگر در یک جنگل هستید، چندین درخت را در یک تصویر ثبت کنید و اجازه دهید نور به تصویر شما وارد شود.

۸. پرچم‌ها

یکی دیگر از راه‌های آسان برای افزودن ابعاد اضافی به عکس‌هایتان، گنجاندن پرچم‌ها در عکس‌هایتان است. من به خصوص در سفر از انجام این کار لذت می‌برم، اما شما می‌توانید این کار را در شهر خود نیز انجام دهید. می‌توانید پرچم‌ها را روی ساختمان‌ها، پنجره‌ها و حتی در دستان افراد قرار دهید.

هنگام گرفتن پرچم، ایده خوبی به نظر می‌رسد که محیط اطراف خود را نیز در نظر بگیرید. ایده‌ی دیگر این است که از پرچم‌ها روی میله‌های پرچم زمانی که آسمان دراماتیکی در پشت خود دارند عکس بگیرید. عکاسی با گوشی هوشمند از پرچم‌ها یکی از راه‌های متعدد برای گرفتن عکس‌های منحصر به فرد در مکان‌های توریستی است.

۹. کوچه‌ها

اگر در یک منطقه‌ی شهری زندگی می‌کنید، با کمک از مناظر اطراف می‌توانید تصاویر جذابی را ثبت کنید.  یکی از کارهای مورد علاقه‌ی من، گرفتن عکس در کوچه‌ها و مکان‌های مشابه است. از آنجایی که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند جمع و جور هستند، اغلب برای این نوع عکاسی بهتر از دستگاه‌های DSLR و بدون آینه هستند.

هنگام عکاسی در کوچه‌ها و دیگر فضاهای تنگ، می‌توانید افرادی را که از کنار آنها عبور می‌کنند در عکس خود بگنجانید. ایده‌ی عالی دیگر عکاسی از پنجره ها، خطوط لباس و چراغ های خیابان در این مکان‌ها محسوب می‌شود.

ممکن است به نظر برسد که هنگام عکاسی با گوشی هوشمند خود محدودیت دارید، اما می‌توانید بدون نیاز به خرید دوربین، عکاسی را جدی‌تر بگیرید. فکر کردن خارج از چارچوب با سوژه‌های ساده به شما کمک می‌کند عکس‌هایی بگیرید که دیگران را شگفت‌زده کند. با گرفتن عکس‌های بیشتر، طبیعتا ایده‌های بهتری را دریافت خواهید کرد.

منبع: Makeuseof

نوشته عکاسی با گوشی هوشمند؛ چند توصیه‌ی جدی برای مبتدیان جویای نام! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اپل واچ شما تا چه حد ضد آب است؟ • دیجی‌کالا مگ

تمام مدل‌های اپل واچ از گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برند و بنابراین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *