علت ریزش قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

با وجود کاهش تورم آمریکا، قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال بعد از نشست فدرال رزرو به شدت کاهش یافت و BTC در روز قبل به پایین محدوده ۶۵٬۰۰۰ دلار رسید.

خلاصه خبر

  • بیت کوین در روز قبل با فشار فروش شدیدی روبه‌رو شد و از محدوده ۶۷٬۰۰۰ دلار به پایین ۶۵٬۰۰۰ دلار رسید.
  • بانک مرکزی آمریکا در نشست خود اعلام کرد نرخ بهره این کشور در سال ۲۰۲۴ تنها یک بار کاهش می‌یابد.

به گزارش کوین دسک، بیت کوین در روز قبل با فشار فروش شدیدی روبه‌رو شد و از محدوده ۶۷٬۰۰۰ دلار به پایین ۶۵٬۰۰۰ دلار رسید. آلت کوین‌های کوچک‌تر با ریزش شدیدتری مواجه شدند و قیمت اتریوم به زیر سطح ۳٬۴۰۰ دلار رسید. علاوه بر این آلت کوین‌هایی مثل سولانا، کاردانو، آوالانچ و نیز پروتکل هم در روز قبل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سقوط کردند.

داده‌های وب سایت کوین‌گلس (CoinGlass) نشان می‌دهد که این سقوط سریع، باعث شد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار معامله طی ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شود. شایان ذکر است که ارزش معاملات لیکوییدشده در هفته قبل تقریباً به ۹۰۰ میلیون دلار می‌رسد. 

ارزش معاملات لیکوییدشده بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته

تحلیلگران و بسیاری از فعالان بازار تا چند روز پیش پیش‌بینی می‌کردند که بیت کوین به زودی به اوج خود نزدیک می‌شود. طبق گفته‌های آن‌ها کاهش تورم و داده‌های اقتصادی ملایم باید به این مسئله کمک می‌کرد. با این حال قیمت بیت کوین در واکنش به نشست FOMC به شدت کاهش یافت.

بانک مرکزی آمریکا در این نشست که در روز چهارشنبه برگزار شده بود، اعلام کرد که نرخ بهره این کشور در سال ۲۰۲۴ تنها یک بار کاهش می‌یابد. این مقدار کم‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی فدرال رزرو بود و همین مسئله سرمایه‌گذاران را نسبت به سیاست‌های پولی انبساطی تابستان ناامید کرد.  بلاتکلیفی سیاسی در اروپا و رشد شاخص دلار آمریکا (DXY) هم به افزایش فشار نزولی بازارهای پرریسک کمک کرد.

تحلیلگران پلتفرم «10X Research» هم خاطرنشان کردند که فشار فروش بیت کوین در نزدیکی محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار به خاطر برداشت سود ماینرها و هولدرهای بلندمدت افزایش یافته‌ بود. شایان ذکر است که در ۲ روز گذشته جریان خروج سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین دوباره افزایش یافته است.

جریان ورود و خروج سرمایه از ETFهای اسپات بیت کوین

نوشته علت ریزش قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا ماینرهای بیت کوین تسلیم شده‌اند؛ آینده قیمت این ارز دیجیتال چه خواهد بود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه ماینر‌های بیت کوین با گذشت زمان به شرایط تسلیم (capitulation) نزدیک‌تر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *