علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 + راه حل

دلیل شماره 1: مربوط میشود به قطعات داخلی گیربکس شما و باید گیربکس برای تعمیرات اساسی باز شود تا قطعات معیوب تعویض شده و مشکل گیربکس اتوماتیک خودرو شما رفع شود.

دلیل شماره 2: بحث کمبود سطح روغن گیربکس اتوماتیک خودرو می باشد که اگر این مورد اتفاق بیفتد منجربه روشن شدن چراغ گیربکس می شود.

دلیل شماره 3: ممکن است مربوط به بحث روغن گیربکس باشد یعنی کثیف بودن روغن گیربکس اتوماتیک تیگو 5 که خود به تنها می تواند یکی از علل روشن شدن چراغ گیربکس باشد.

البته لازم به ذکر است که برخی اوقات دلایل دیگر هم در این ایراد دخیل هستند و باید توسط تعمیرکار گیربکس اتوماتیک بررسی و عیب یابی شود که باید این مورد را جدی بگیرید تا هزینه زیادی روی دست شما قرار ندهد. با توجه به اینکه قیمت قطعات گیربکس تیگو 5 تنوع بسیار زیادی دارند بهتر است برای خرید و تهیه آن ها به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید.

بررسی دلایل دیگر خرابی گیربکس تیگو 5

تیگو 5، یار همیشگی شما در جاده ها، ناگهان در در یکی از دنده های اتومات گیر می کند؟ صدایی ناهنجار از اعماق وجودش به گوش می رسد و گویی نفس های آخرش را می کشد؟ وحشت نکنید! در ادامه سفری مفصل به دنیای پیچیده گیربکس تیگو 5 خواهیم داشت و با علائم خرابی، اجزا، راهکارهای تعمیر و نگهداری آن و همچنین رازهایی برای افزایش طول عمر این عضو حیاتی آشنا خواهیم شد. برای درک بهتر نحوه عملکرد و عیب یابی گیربکس، لازم است با اجزای اصلی آن آشنا شویم. گیربکس تیگو 5 از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه ی خاصی را بر عهده دارند.

زنجیر گیربکس تیگو 5: این قطعه بین اجزا گیربکس اتوماتیک پر مصرف ترین قطعه بوده و معمولا یا خراب میشود و یا ممکن است پاره شود، توجه داشته باشید که زنجیر گیربکس تیگو 5 هم به صورت اصلی و هم به صورت جعلی در بازار وجود دارد و باید از یک مجموعه معتبر مثل الو گیربکس تهیه شود.

جعبه دنده تیگو 5: جعبه دنده، با استفاده از مجموعه ای از چرخ دنده ها با اندازه های مختلف، سرعت و گشتاور موتور را به تناسب نیاز راننده و شرایط رانندگی تنظیم می کند.

دبل کلاچ تیگو5: گیربکس دو کلاچه یا همان گیربکس دبل کلاچ، نوعی گیربکس است که دو سیستم کلاچ مجزا دارد. این گیربکس به صورت همزمان و بدون وقفه، دو دنده را تغییر می‌دهد. این نوع گیربکس به دلیل عملکرد سریع و صاف خود، در خودروهای اسپرت و خودروهای با عملکرد بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبدل گشتاور تیگو 5: در گیربکس های اتوماتیک، مبدل گشتاور وظیفه ی انتقال نرم و روان قدرت را ایفا می کند.

ساعتی گیربکس تیگو5: ساعت گیربکس اتوماتیک یک قطعه مهم است که جریان سیال گیربکس را کنترل می‌کند و باعث می‌شود که دنده‌ها در زمان مناسب و با نرمی تعویض شوند. ساعت گیربکس از شیرهای برقی، سوپاپ‌ها و گذرگاه‌هایی تشکیل شده است که با هم هماهنگی می‌کنند.

سنسورها: همراه تمام قسمت های گیربکس را مانیتوریگ میکنند.

علائمی که خبر از خرابی گیربکس تیگو 5 می دهند

همانطور که می دانید، گیربکس قلب تپنده خودرو شماست و سلامت آن نقشی اساسی در عملکرد و لذت رانندگی ایفا می کند. به همین دلیل، توجه به علائم هشدار دهنده خرابی گیربکس و رسیدگی به موقع به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینجا برخی از علائم رایج خرابی گیربکس تیگو 5 را که باید به آنها توجه کنید، آورده ایم.

  • دنده جا ندادن: گیر کردن در دنده یا دشواری در تعویض دنده، یکی از واضح ترین علائم خرابی گیربکس است. این مشکل می تواند ناشی از فرسودگی دنده ها، خرابی دبل کلاچ، ایراد در سیستم هیدرولیک یا مشکلات دیگر باشد.
  • صدای ناهنجار: شنیدن صداهای غیرمعمول مانند تق تق، زوزه یا ناله از گیربکس، می تواند نشان دهنده ساییدگی دنده ها، خرابی بلبرینگ ها، شکستگی چرخ دنده ها یا مشکلات دیگر باشد. این صداها را به وضوح در دور موتور پایین یا هنگام تعویض دنده می شنوید.
  • لرزش: لرزش فرمان یا خودرو در هنگام رانندگی، به خصوص در دور موتور پایین، می تواند ناشی از عدم تعادل در سیستم انتقال قدرت، فرسودگی دیفرانسیل یا ایراد در پل ها باشد.
  • نشت روغن: نشت روغن گیربکس از هر نقطه ای می تواند نشانه ای از خرابی واشرها، کاسه نمدها، ترک خوردگی پوسته گیربکس یا ایراد در لوله های روغن باشد.
  • بوی سوختگی: بوی سوختگی از گیربکس می تواند نشان دهنده گرم شدن بیش از حد یا اصطکاک شدید در اثر خرابی بلبرینگ ها، کمبود روغن یا مشکلات دیگر باشد.

  • راه های نگهداری بهتر از گیربکس تیگو 5

    پیشگیری همیشه بهتر از درمان است! با انجام تعمیرات و نگهداری منظم گیربکس تیگو 5 در جای معتبری همچون الوگیربکس می توانید از بروز بسیاری از مشکلات و خرابی ها جلوگیری کنید و طول عمر این عضو حیاتی را به طور قابل توجهی افزایش دهید. برخی از مهم ترین اقدامات لازم برای تعمیر و نگهداری گیربکس تیگو 5 عبارتند از موارد پایینی.

    تعویض روغن گیربکس: روغن گیربکس وظیفه ی روانکاری و خنک کردن اجزای داخلی گیربکس را بر عهده دارد. به همین دلیل، تعویض منظم روغن گیربکس طبق دستورالعمل های سازنده خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

    بررسی سطح روغن گیربکس: به طور مرتب سطح روغن گیربکس را با استفاده از گیج مخصوص بررسی کنید و در صورت کمبود، روغن مناسب را به آن اضافه کنید.

    بازرسی منظم گیربکس: به طور مرتب گیربکس را توسط یک تعمیرکار مجرب بازدید کنید تا از سلامت اجزای داخلی آن و عدم وجود هرگونه نشتی یا مشکل دیگری اطمینان حاصل کنید.

    رانندگی صحیح: رانندگی پرخاشگرانه، شتاب گیری ناگهانی، معکوس کشیدن و ترمز ناگهانی می تواند فشار زیادی به گیربکس وارد کند و به مرور زمان منجر به خرابی آن شود.

    رازهای افزایش طول عمر گیربکس تیگو 5

    علاوه بر اقدامات ذکر شده در بالا، برخی از رازهای دیگر برای افزایش طول عمر گیربکس تیگو 5 را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

    • استفاده از روغن گیربکس باکیفیت: از روغن گیربکس باکیفیت و مناسب با نوع گیربکس تیگو 5 خود استفاده کنید.
    • گرم کردن خودرو قبل از رانندگی: قبل از شروع رانندگی، به خصوص در هوای سرد، به موتور و گیربکس فرصت کافی برای گرم شدن بدهید.
    • عدم اضافه بار به خودرو: از حمل بارهای سنگین و بیش از حد ظرفیت خودرو خودداری کنید.
    • رعایت سرعت مجاز: همیشه با سرعت مجاز رانندگی کنید و از شتاب گیری و ترمز ناگهانی خودداری کنید.
    • انتخاب تعمیرکار مجرب: در صورت نیاز به تعمیر گیربکس، به یک تعمیرکار مجرب و متخصص در این زمینه مراجعه کنید.
    • مرکز تعمیر و تامین قطعات گیربکس خودرو های چینی

      در نهایت به شما توصیه می شود که همواره کار تعمیر و خرید قطعات گیربکس خودرویتان را به خصوص که اگر خارجی هم هست، به جایی معتبر و حرفه ای بسپارید که کار را با ضمانت انجام دهد و خودروی شما تا مدت های طولانی نیاز مجدد به خرید قطعه و یا تعمیر گیربکس پیدا نکند. اگر که به دنبال جایی حرفه ای و کاربلد هستید، بازرگانی خسروی که سابقه ای درخشان در زمینه تامین لوازم گیربکس خودرو های وارداتی دارد در مجموعه الوگیربکس آمادگی دارد تا تمامی خدمات مورد نیاز خودروی شما را برآورده کند. برخی از مهم ترین ویژگی های مجموعه الوگیربکس را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

      تامین قطعات یدکی اصل و باکیفیت: الوگیربکس و بازرگانی خسروی به عنوان تامین کننده تخصصی قطعات خودرو های چینی، بهترین قیمت گیربکس تیگو 5 را چه به صورت نو و چه استوک به شما ارائه می دهد.

      تعمیر تخصصی گیربکس: تیم مجرب تعمیرکاران این مجموعه با استفاده از ابزارآلات مدرن و دانش روز دنیا، گیربکس تیگو 5 شما را به بهترین نحو تعمیر خواهند کرد.

      مشاوره رایگان: کارشناسان الوگیربکس به صورت رایگان به شما در زمینه عیب یابی، انتخاب قطعات مناسب و تعمیر گیربکس تیگو 5 مشاوره خواهند داد.

      شماره تماس تعمیرگاه الو گیربکس:

      09199241624


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

وظیفه ی سپر خودرو چیست ؟

وظیفه ی سپر خودرو چیست ؟ وظیفه‌ی سپر خودرو یکی از مهم‌ترین وظایف ایمنی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *