علت اصلی ریزش بیت‌کوین مشخص شد! آیا BTC می‌تواند حمایت‌های مهم خود را پس بگیرد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روزهای اخیر، بیت‌کوین به طور غیرمنتظره‌ای با کاهش قیمت مواجه شد و ارش آن از ۶۵ هزار دلار پایین‌تر رفت. دلیل اصلی این افت، خروج کامل صندوق‌های پوشش ریسک از بازار بیت‌کوین عنوان شده است.

طبق گزارش‌ها، در ۲۰ روز گذشته، میزان دارایی‌های بیت کوینی این صندوق‌ها به پایین‌ترین سطح از اکتبر ۲۰۲۰، یعنی ۰.۳۷ کاهش یافته است.

در نمودار زیر، بتای یک ماهه صندوق‌های پوشش ریسک رمزارزی در سطح جهان نسبت به بیت‌کوین و میزان تاثیرگذاری نوسانات قیمت بیت کوین بر عملکرد صندوق‌های تامینی، نشان داده شده است.

اگر مقدار بتا برابر با یک باشد، عملکرد صندوق پوشش ریسک همسو با بیت‌کوین خواهد بود. در مقابل، بتای کمتر از یک نشان‌دهنده کاهش سرمایه‌گذاری است.

کاهش بتا به سطح ۰.۳۷ نشان می‌دهد که صندوق‌های پوشش ریسک در مقایسه با چند سال گذشته، بسیار کمتر تحت تأثیر تغییرات قیمت بیت‌کوین قرار می‌گیرند.

آخرین باری که میزان سرمایه‌گذاری صندوق‌های پوشش ریسک در بازار بیت کوین در این حد پایین بود، به اکتبر ۲۰۲۰ باز می‌گردد، درست پیش از آن که بیت‌کوین با رشد قابل‌توجه قیمت خود مواجه شود.

صندوق‌های پوشش ریسک به اقدامات سنجیده و داشتن دسترسی به داده‌های دقیق و پیشرفته شهرت دارند. خروج آنها از بازار بیت‌کوین می‌تواند به این معنا باشد که انتظار سقوط بیشتر یا نوسانات شدیدتر را داشته‌اند.

دلایل دیگری مانند تغییر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری داخلی، شرایط کلان اقتصادی یا ابهامات مقرراتی نیز می‌توانند در این تصمیم نقش داشته باشند.

با وجود کاهش سرمایه‌گذاری صندوق‌های پوشش ریسک و ایجاد فشار فروش، بیت کوین مجددا توانسته سطح حمایتی ۶۵ هزار دلار را پس بگیرد. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با رشد جزئی ۰.۳۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته،‌ در محدوده قیمتی ۶۵۱۲۲ دلار معامله می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته علت اصلی ریزش بیت‌کوین مشخص شد! آیا BTC می‌تواند حمایت‌های مهم خود را پس بگیرد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کدام کشورها بیشترین دستگاه‌های خودپرداز کریپتو را دارند؟

تعداد دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال نصب شده در سراسر جهان طی ۱۲ ماه گذشته با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *