عضو هیات راهبردی پایگاه بافت تاریخی بیرجند منصوب شد

براساس ابلاغی از سوی هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی، دکتر سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد به عنوان عضو هیات راهبردی پایگاه بافت تاریخی بیرجند منصوب شد.


به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در بخشی از این ابلاغ که با امضای

هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی

صادر گردیده، آمده است؛ ایجاد پایگاه‌های میراث جهانی برای آثاری که از غنای ویژه ای برخوردارند مبین توجه جدی عزم و اراده ملی برای حمایت پشتیبانی و حفاظت از آنها است. در این راستا بهره گیری از تجارب استادان و صاحبنظران متخصص به منظور بررسی و تصویب برنامه های سالیانه طرح ها، پژوهش ها و اظهارنظر درباره کیفیت اقدامات اجرایی و امور مرتبط با معرفی و آموزش از اهداف اساسی این اداره کل در حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و طبیعی این مرز و بوم است. از این رو نظر به تجارب ارزنده جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان

“عضو هیات راهبردی پایگاه بافت تاریخی بیرجند”

منصوب می شوید. امید است در راستای سیاستهای وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اهداف مندرج در نظام نامه پایگاه ها، در پرتو عنایات حق تعالی و در جهت پیشرفت و اعتلای فرهنگ غنی ایران اسلامی و این خطه از سرزمین مان موفق و موید باشید.

به طور کلی،

هیات راهبردی پایگاه‌های بافت تاریخی در میراث فرهنگی

مسئولیت‌های مهمی را بر عهده دارد:

۱.

حفاظت و مرمت:

این هیات بر اساس معیارهای بین‌المللی، آثار پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را حفاظت و مرمت می‌کند.

۲.

ارتباط و تجربیات:

ایجاد ارتباط مستمر و شبکه داخلی بین پایگاه‌ها در سطح ملی جهت انتقال تجربیات در زمینه معرفی، آموزش، شیوه‌های مشارکت‌های درون و برون سازمانی، تدوین دستورالعمل‌های حفاظت و توسعه پایدار مشترک، فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی.

۳.

برنامه‌ریزی جامع‌نگر:

برنامه‌ریزی در مورد موضوعات مدیریت حفاظت و انجام پژوهش‌های مستمر در خصوص مکان یا موضوع ویژه تاریخی، فرهنگی و طبیعی واقع در حوزه هر یک از پایگاه‌ها.

۴.

تهیه طرح‌های راهبردی و اضطراری:

برای حفاظت از بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، همکاری با دفتر ثبت آثار جهت تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت در فهرست آثار ملی و جهانی انجام می‌شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دعوی اعاده دادرسی پتروشیمی مهر در پرونده اختلاف با “جم” رد شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پتروشیمی جم از رد و غیر قابل طرح تشخیص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *