عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز: دخالت سایر نهادها در کار سنجش کارآموزان قابل‌قبول نیست

اخبار وکالت : فرشید فرحناکیان، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در صفحه اینستاگرامی خود به خبری پیرامون وکالت در خبرگزاری رویترز اشاره کرد و به تفکر اقتصادی پشتیبان تصویب قانون تسهیل در ایران و قیاس آن با وضعیت وکالت در ایالات متحده امریکا پرداخت

به گزارش اخبار وکالت، فرشید فرحناکیان، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در صفحه اینستاگرامی خود به خبری پیرامون وکالت در خبرگزاری رویترز اشاره کرد و به تفکر اقتصادی پشتیبان تصویب قانون تسهیل در ایران و قیاس آن با وضعیت وکالت در ایالات متحده امریکا پرداخت و نوشت:

«تفکر اقتصادی پشت تصویب قانون تسهیل به دنبال تبدیل وکالت به یک کسب‌وکار حرفه‌ای همانند ایالات متحده است. مدیران فعلی کانون‌های وکلا؛ که عمدتاً از نسل پیشین یا مریدان نسل پیشین خود هستند، به‌جای تلاش جهت تطبیق حاکمیت با الزامات حقوقی و سیاسی این رویکرد اقتصادی، همچنان در آرزوی برگشت به گذشته با اصلاح این قانون تسهیل هستند.
از علایق شخصی‌ام تعقیب اخبار وکالت در ایالات‌متحده است. آنچه رویترز در خبر خود آورده، روزآمد ساختن نظام آزمون وکالت این کشور با تقویت رویکرد سنجش مهارت‌محور خود با پرسش از نحوه پذیرش، مدیریت روابط و مشاوره به موکل، مذاکرات، مهارت‌ تحلیل و طرح حقوقی داده‌های موکل می‌باشد.
البته در این میان دیگر صحبت کاهش ظاهری بیکاری، کارآموزی با حق‌الناس و دخالت سایر نهادها در کار سنجش کارآموزان قابل‌قبول نیست. به‌نظام صنفی وکالت و خودتنظیم‌گری آن اعتماد کامل است.»

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *