عرضه چری جیکو J7 / لوکانو 7 با پیشرانه پلاگین هیبرید در اروپا

جیکو ۷ یا آن‌طور که در ایران شناخته می‌شود، لوکانو ۷، با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی با ۳۴۷ اسب بخار قدرت و قیمت پایه ۴۰ هزار دلار در اروپا عرضه خواهد شد.

چری برای عرضهٔ محصولات خود در بازار اروپا، گروه اومودا و جیکو را ایجاد کرده و حالا این گروه آمادهٔ عرضهٔ شاسی‌بلند جدید جیکو J7 در اروپا شده است. این همان خودرویی است که قرار است در کشورمان توسط گروه ماموت با نام لوکانو ۷ عرضه شود. این شاسی‌بلند چینی در اروپا با یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی عرضه خواهد شد که «سوپر هیبرید» نام دارد. به گفتهٔ گروه اومودا و جیکو، این سیستم از تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ توسعه‌یافته توسط چری بر اساس بیش از ۲۰ سال تجربه در تکنولوژی‌های هیبریدی و اختراعات متعدد استفاده می‌کند.

قوای محرکهٔ جیکو J7 از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو GDI با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۴۷ اسب بخار قدرت است که توسط یک گیربکس تک سرعته DHT انتقال پیدا می‌کند. به لطف یک پکیج باطری ۱۸.۳۲ کیلووات ساعتی، جیکو J7 می‌تواند تا ۱۲۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که برد کلی خودرو به ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هم ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

در داخل J7 بیش از همه نمایشگر عمودی ۱۴.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که مقابل راننده هم یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی جای گرفته است. ازآنجایی‌که هیچ کنترل فیزیکی روی داشبورد وجود ندارد، تمام عملکردهای اصلی خودرو از طریق نمایشگر مرکزی کنترل می‌شوند که از پردازندهٔ کوالکام ۸۱۵۵ بهره می‌برد و گرافیک ساده و روانی دارد. از طریق این نمایشگر می‌توان حالات رانندگی، رنگ نورپردازی داخلی، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم تهویه را کنترل کرد. جیکو J7 طی ماه‌های آینده ابتدا در ۲۸ نمایندگی در ایتالیا عرضه می‌شود و انتظار می‌رود قیمت آن از حدود ۴۰ هزار یورو شروع شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی فورد برانکو اسپرت ساسکواچ با توانایی‌های آفرود بیشتر

پکیج ساسکواچ با لاستیک‌های بزرگ‌تر آفرودی، محافظ‌های اضافی زیر بدنه و کمک‌فنرهای جدید، توانایی‌های آفرود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد