عرضه رم 1200 با قیمت 25 هزار دلار، پیکاپ میان سایز بر اساس چانگان هانتر

رم ۱۲۰۰ که بر اساس وانت چانگان هانتر ساخته شده و در چین تولید می‌شود، با قیمتی از ۲۵ تا ۳۸ هزار دلار در مکزیک عرضه خواهد شد.

حدود دو ماه پیش، رم پیکاپ میان سایزی بنام ۱۲۰۰ را برای بازار آمریکای لاتین معرفی کرد و حالا عرضهٔ این خودرو را در مکزیک آغاز کرده است. ۱۲۰۰ اما یک پیکاپ اصیل آمریکایی نیست زیرا بر اساس وانت چینی چانگان هانتر ساخته شده است. پیش‌ازاین هم پژو لندترک و فیات تیتانو بر اساس این وانت چینی معرفی شده بودند و رم ۱۲۰۰ سومین عضو این خانواده محسوب می‌شود.

رم ۱۲۰۰ از همان بدنهٔ چانگان هانتر استفاده می‌کند که در همتایان پژو و فیات هم دیده بودیم ولی سازندهٔ آمریکایی با جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد و نوشتهٔ بزرگ RAM روی در پشتی سعی کرده پیکاپ خود را از دیگر نسخه‌ها متمایز کند. رم ۱۲۰۰ در نسخه‌های تک و دو کابین با طول اتاق بار متفاوت ارائه می‌شود. تیپ پایهٔ این پیکاپ با نام تریدزمن از سپرهای بدون رنگ و رینگ‌های فولادی ۱۶ استفاده می‌کند اما تیپ‌های بالاتر مثل بیگ‌هورن و لارامی به سپرهای همرنگ بدنه، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغ‌های LED و جلوپنجرهٔ کرومی مجهز هستند.

در داخل پیکاپ جدید رم شاهد نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه صفحه آمپر آنالوگ هستیم. ویژگی‌های ایمنی این پیکاپ هم شامل ایربگ، سنسورهای پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، کنترل پایداری تریلر، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و هشدار خروج از خط خواهد بود درحالی‌که تودوزی پارچه‌ای یا چرم مصنوعی هم برای آن قابل انتخاب است.

رم ۱۲۰۰ هم مثل پژو لندترک و فیات تیتانو روی شاسی نردبانی چانگان هانتر ساخته شده است. زیر کاپوت این پیکاپ هم یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد که ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. درحالی‌که تیپ‌های تریدزمن و بیگ‌هورن به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شوند، تیپ پرچم‌دار لارامی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

ظرفیت بار رم ۱۲۰۰ بسته به مدل بین ۱۱۵۰ تا ۱۲۱۰ کیلوگرم است و توانایی یدک کشی تا حداکثر ۳ تن را هم دارد که هم‌سطح دیگر پیکاپ‌های میان سایز است. این پیکاپ در چین تولید و به مکزیک صادر می‌شود. قیمت این وانت میان سایز از ۴۴۵ هزار پزو معادل ۲۵,۱۰۰ دلار برای مدل تریدزمن تک کابین گیربکس دستی آغاز شده و به ۶۶۹ هزار پزو معادل ۳۷,۸۰۰ دلار برای تیپ لارامی اتوماتیک چهارچرخ محرک می‌رسد. رم ۱۲۰۰ در بازار مکزیک کار سختی پیش رو خواهد داشت زیرا با رقبای شناخته‌شده‌ای مثل تویوتا هایلوکس، شورلت S10 مکس (ری‌بج وانت چینی مکسوس) و نیسان فرانتیر مواجه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سدان جدید مزدا EZ-6 برقی برای رقابت با تسلا مدل 3 تولید می‌شود

مزدا تائید کرد سدان برقی EZ-6 را در بازارهای اروپایی عرضه خواهد کرد تا رقیبی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد