عرضه اولین کابل‌های لاکچری Thunderbolt 5 اینتل؛ دو میلیون تومان ناقابل!

پس از معرفی استاندارد تاندربولت 5 به تازگی اولین کابل‌های مجهز به این استاندارد روانه بازار شده‌اند. اولین کابل‌های Thunderbolt 5 در حالی به بازار عرضه شده‌اند که مهم‌ترین مشکل آنها قیمت بالایشان است؛ به طوری که برای یک کابل یک متری باید 33 دلار بپردازید. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

بر اساس گزارش theverge تاندربولت 5 در شرایط خاص به پهنای باند فوق‌العاده‌ ۱۲۰ گیگابیت‌ بر ثانیه دست پیدا می‌کند که حداکثر سه برابر استاندارد Thunderbolt 4 است.  همچنین می‌توان روی این کابل برای شارژ دستگاه‌های متصل با حداکثر توان 240 وات حساب ویژه‌ای باز کرد.

مشخصات و قیمت کابل‌های Thunderbolt 5

در همین رابطه اولین کابل‌های Thunderbolt 5 از برند Cable Matters در اندازه‌های 30 و 50 و 100 سانتی‌متر روانه بازار شده و قیمت آنها نیز به ترتیب برابر 23، 27 و 33 دلار است. بنابراین اگر به دنبال یک کابل یک متری تاندربولت 5 می‌گردید، باید بیش از 2 میلیون تومان هزینه کنید.

جدیدترین استاندارد تاندربولت به‌صورت دوطرفه از پهنای باند حداکثر ۸۰ گیگابیت‌ بر ثانیه پشتیبانی کرده و از استاندارد DisplayPort 2.1 بهره می‌برد. اینتل می‌گوید توان عملیاتی PCIe در نسل جدید تاندربولت دو برابر می‌شود.

به طور خلاصه باید گفت که Thunderbolt 5 با DisplayPort 2.1 و USB 4 و USB 3 20G و PCIe Gen4 سازگار است. سازگاری استاندارد تاندربولت 5 با PCIe Gen4 به این معنی است که پهنای باند بیشتری را برای کارت‌های گرافیک اکسترنال با سرعت 64 گیگابیت در ثانیه فراهم است.

در همین رابطه بخوانید:

استاندارد جدید تاندربولت 5 با پهنای باند 120 گیگابیت‌ بر ثانیه از راه می‌رسد

در حالی شاهد عرضه کابل‌های Thunderbolt 5 به بازار هستیم که تاکنون دستگاه‌های مجهز به این فناوری هنوز به بازار نیامده و Razer Blade 18 تنها لپ تاپ عرضه شده است که از این فناوری پشتیبانی می‌کند. نکته جالب‌تر اینکه باید دو تا از این لپ‌تاپ‌ها داشته باشید تا بتوانید سرعت Thunderbolt 5 را تجربه کنید!


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

خداحافظی اسطوره پرتغال با چشمانی اشکبار

۰۲:۰۵ – ۱۶ تير ۱۴۰۳ تیم ملی پرتغال با شکست در ضربات پنالتی مقابل تیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *