ظرفیت بازیافت باتری در آمریکا سه برابر می‌شود

به‌نظر می‌رسد وضعیت درحال حاضر تحت کنترل است. با توجه به‌گزارش آزمایشگاه ملی آرگون در زمینه تامین مواد برای صنعت خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده، از فوریه ۲۰۲۳ تا سال جاری، ظرفیت بازیافت باتری داخلی موجود در ایالات‌متحده ۳۵ هزار تن برآورد شده است.

گفتن میانگین وزن باتری خودروهای برقی همیشه دشوار است؛ به‌خصوص اگر صرفا روی سلول‌های باتری بدون محفظه فولادی، سیستم‌های کمکی و کابل تمرکز کنیم. با این حال، ما با احتیاط حدس می‌زنیم که ۳۵ هزار تن ممکن است معادل ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار عدد باتری (سلول) EV در سال باشد.

این گزارش تاکید می‌کند که ما هنوز به‌نقطه‌ای نرسیده‌ایم که خودروهای برقی با چنین نرخی از بازار ایالات‌متحده بازنشسته شوند. به‌هر حال، برخی بسته‌های باتری نیز قبل از در نظر گرفتن بازیافت، به‌عنوان سیستم‌های ذخیره انرژی ثابت استفاده می‌شوند. با این وجود، همان‌طور که می‌دانیم، دیدن این‌که صنعت بازیافت باتری در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی برای باتری‌های کاربردهای مختلف دارد، بسیار خوب است.

بر اساس این گزارش، ۷۶ هزار تن ظرفیت برنامه‌ریزی‌شده اضافی طی دو تا چهار سال آینده در ایالات‌متحده نصب خواهد شد. این بدان معناست که تولید سه برابر شده و به‌حدود ۱۱۱ هزار تن در سال خواهد رسید. چنین حجمی احتمالا برای بازیافت تعداد ۶ رقمی سلول‌های باتری کافی خواهد بود.

دفتر فناوری‌های خودرو وزارت انرژی آمریکا همچنین خاطرنشان کرد تاسیسات پردازش میانی (که باتری‌های لیتیوم یونی و ضایعات تولید باتری را برای پردازش به‌موادی که می‌توانند دوباره در زنجیره تامین باتری ادغام کنند، دریافت می‌کنند) تقریبا ۱۷۵ هزار تن مواد را در سال ۲۰۲۳ بازیابی کردند. انتظار می‌رود در چند سال آینده این عدد تا ۱۹۸ هزار تن نیز افزایش یابد و درمجموع به ۴۰۰ هزار تن برسد.

آزمایشگاه ملی آرگون نقشه جالبی را نشان داد که مکان‌های تولیدکنندگان مواد بازیافتی موجود و برنامه‌ریزی‌شده و تاسیسات پردازش میانی را به‌نمایش می‌گذارد. مکان‌ها مشابه مکان‌های کارخانه‌های باتری‌های لیتیوم یونی موجود و برنامه‌ریزی‌شده است.

بازیافت باتری خودروهای برقی یکی از مهم‌ترین چیزها برای دهه آینده است. انتظار می‌رود این کار سودآور باشد؛ زیرا بازیافت محتوای ارزشمند از باتری‌های قدیمی معمولا آسان‌تر از استخراج است. به‌دلیل مسائل زیست‌محیطی، ما همچنین نمی‌توانیم باتری‌های قدیمی را بدون بازیافت از بین ببریم.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تعمیم مجوز واردات با ارز سپرده به خودروهای غیربرقی

بنا بر اعلام چند روز پیش اداره ترخیص بانک مرکزی، این نهاد ناظر بانکی، مجوز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد