ضرورت برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت مساجد در استان تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری در نشست با فرمانداران استان تهران در خصوص ستاد اقامه نماز، اظهار کرد: در نگاه کلان، توسعه و ترویج دین و فرهنگ دینی از ویژگی‌های حاکمیت جمهوری اسلامی است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه رکن اساسی دین و مهم‌ترین عنصر آن نماز است، گفت: اگر نماز مورد قبول واقع نشود سایر اعمال هم قبول نخواهد بود. وی با بیان اینکه ما نماینده حاکمیت هستیم و باید نگاهمان در مسیر توسعه دین باشد، عنوان کرد: از جریان حاکمیت این انتظار وجود دارد که کسانی را به کار بگیرند که در توسعه دین تلاش می‌کنند.

فخاری بر لزوم توجه به نماز در ادارات تاکید و بیان کرد: مدیریت و هدایت این مهم توسط عالی‌ترین مقام دستگاه برای ارائه راهکارهای جذب و حضور در نماز جماعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار تهران تاکید کرد: باید از طریق توسعه زیرساخت‌ها، در امر ساخت مساجد به خصوص در شهرک‌های دارای طرح نهضت ملی مسکن و نمازخانه‌های بین راهی در سطح شهرستان‌ها برنامه ریزی هایی وجود داشته باشد و در خصوص این رکن اساسی دین، به عنوان یک تکلیف شرعی، قانونی و حکمرانی توجه شود.

وی عضویت مسؤول حوزه نماز در شورای اجتماعی را مناسب دانست و افزود: در این راستا توسعه نماز در حوزه استانداری مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار تهران در ادامه عنوان کرد: هیچ مسؤولی در استان تهران حق ندارد در قبال وظایف و مسوولیت‌هایش بی تفاوت باشد و کارهای امروز را به فردا بیاندازد، باید پرونده‌های جاری و موضوعات در دست اقدام به بهترین شکل ممکن انجام شوند.

فخاری افزود: فرمانداران نقش هماهنگی بین دستگاهی دارند و هر دستگاهی باید وظایفش را به بهترین شکل انجام دهد.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/6181370/ضرورت-برنامه-ریزی-برای-توسعه-زیرساخت-مساجد-در-استان-تهران

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تداوم رگبار باران در نوار شمالی | کاهش۲ درجه‌ای دمای تهران از روز جمعه

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد