صنایع متقاضی دریافت ارز برنامه دهند / روش حل مشکل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
عباس علی آبادی در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در خصوص مشکلات کندی تخصیص ارز به صنایع به ایلنا، اعلام کرد: وقتی در تخصیص ارز محدودیت وجود داشته باشد باید اختصاص را طبق برنامه پیش برد.


در این راستا از صنایع خواسته شده برنامه ارائه کنند تا مشخص شود ارز را برای چه کاری می‌خواهند. با تهمیدات ایجاد شده وضعیت پرداخت ارز بهتر شده است. مشکلی وجود ندارد اما اگر مشکلی وجود داشت، مراجعه کنند. 


ابرچالش فعلی، تنوع نرخ ارز است و تا زمانی که این تنوع وجود دارد محدودیت در صادرات و واردات و رفع تعهدات ارزی برقرار است. امید می رود نظام تک نرخی در ارز برقرار شود.


شرکت های فولادی‌ اگر کالای رقابتی تولید کنند امکان فروش محصول در بازار جهانی فراهم می شود و می توانند نیازهای ارزی را از این محل تامین کنند.


ارتقای رقابت در صنعت خودرو در دستور کار است تا محصولات ارزان‌ قیمت (اقتصادی) باکیفیت به دست مردم برسد. پیش از این ارز به واردات خودروهایی اختصاص می‌یافت که قیمت آنها بیش از ۱۲ هزار دلار بود اما کاهش این قیمت در برنامه است. باید وعده‌های تولید را منطقی‌تر و امکانات بیشتری برای تولید فراهم کرد به شرطی که خودروسازان هم از فرصت‌ها استفاده کنند. 


آیین نامه واردات خودروهای جانبازان ابلاغ و برای آن تامین ارز شده و برای جانبازان بیش از ۷۰ درصد کار در دست انجام است. 

انتهای پیام

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تکمیل بدرقه‌ شهیدان خدمت (یادداشت روز)

    فردا مرحله نهائی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار و با حضور و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *