صفر تا صد سفر به ساحل چمخاله | نگین سواحل خزر

این تعطیلات کجا برویم؟ سوال آشنای همیشگی، دقیقا بعد از دیدن تقویم و پیدا کردن نزدیک‌ترین تعطیلات، اولین سوالی که پیش میاد کجا برویم است. در تمامی فصول سال، شهرهای شمالی کشور به خصوص گیلان، از گردشگران بسیاری پذیرایی می‌کند که برای تفریح به شمال ایران سفر می‌کنند. شهر چاف و چمخاله در شهرستان لنگرود دومین مقصد گردشگری محبوب استان گیلان به حساب می‌آید که ساحل زیبا و بی‌نظیر آن هوش از سر هر بیننده می‌پراند و ساعت‌ها محو تماشای آن خواهند شد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی به شما خواهیم گفت که ساحل چمخاله کجاست؟ جاهای دیدنی و امکانات تفریحی آن را همراه با عکس و آدرس در اختیارتان خواهیم گذاشت. 

چرا باید به چمخاله برویم؟

  • یکی از قشنگ‌ترین و معروف‌ترین سواحل دریای خزر است. 
  • پس از بندر انزلی، چمخاله به دومین قطب توریستی گیلان معروف است. 
  • در مجاورت این شهر، شهرهای توریستی و زیبای دیگری وجود دارد. 
  • امکانات رفاهی و اقامتی بسیار مناسبی دارد که می‌توانید به راحتی چندین شب را در آسایش بگذرانید.
  • بهترین گزینه سفر برای سفرهای خانوادگی است.

ساحل چمخاله کجاست؟

چاف و چمخاله دومین قطب گردشگری گیلان در شهرستان لنگرود در استان گیلان واقع شده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر آدرس بدهیم، شهر چمخاله در ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان، ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود و ۴۰ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد و برای رسیدن به آن می‌توانید از جاده شرق به غرب و از رامسر و چالوس وارد گیلان شوید. اما ساحل چمخاله در فاصله حدودی ۱/۶ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. فاصله ساحل چمخاله گیلان از شهر تهران، چیزی حدود ۳۸۰ کیلومتر (۴ ساعت و ۵۴ دقیقه) است.

آدرس دقیق: استان گیلان، شهر لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله. 

فاصله ساحل چمخاله تا شهرهای اطراف

ساحل چمخاله، یکی از زیباترین شهرهای توریستی استان‌های شمالی به حساب می‌آید که در مجاورت شهرهای مهم دیگری چون لاهیجان، لنگرود، رشت، بندر انزلی و … قرار گرفته است. زمان سفر به گیلان، می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و همزمان به چند شهر از این استان بروید و لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با شهرهای مختلف استان گیلان و آگاهی از فاصله هرکدام از این شهرها تا ساحل چمخاله با ما همراه باشید. 

فاصله لاهیجان تا ساحل چمخاله 

  • فاصله لاهیجان تا ساحل چمخاله: ۲۹ کیلومتر 
  • زمان: ۳۵ دقیقه

شهر لاهیجان با آن مزارع پوشیده از چای‌اش، در ۲۹ کیلومتری‌ ساحل چمخاله قرار گرفته است. در سفر به ساحل چمخاله برای چندین ساعت هم که شده به لاهیجان و تله‌کابین آن بروید، تا قشنگ‌ترین طبیعت ایران را در این منطقه ببینید. شهر لاهیجان به دلیل موقعیت جغرافیایی، سرسبزی و طراوتی که دارد، جاهای دیدنی طبیعی، کم ندارد. پس حتما در طول سفر خود از جاهای دیدنی لاهیجان بازدید کنید.

فاصله ساحل چمخاله تا رشت

قطعا میدان شهرداری اسمی است که به گوش همه آشنا است. این میدان تنها یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر رشت هست که یک ساعت و سی دقیقه زمان نیاز دارید تا از چمخاله به آن برسید. اما درست از لحظه‌ای که قدم به شهر رشت می‌گذارید، خاطراتی را تجربه می‌کنید که هر روز دل‌تان بخواهد به رشت سفر کنید.

  • فاصله ساحل چمخاله تا رشت: ۷۱ کیلومتر
  • زمان: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

فاصله لنگرود تا ساحل چمخاله

یکی از شهرهای بسیار دیدنی و نزدیک به چمخاله، لنگرود است. شهر لنگرود در کنار دریا و جنگل قرار دارد و این همجواری زمینه آن را فراهم نموده تا لنگرود گزینه محبوبی برای دوستداران طبیعت باشد. 

  • فاصله لنگرود تا ساحل چمخاله: ۱۱ کیلومتر 
  • زمان: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه

فاصله ساحل چمخاله تا رامسر

طبیعت سرسبز و جاهای دیدنی رامسر به شما فرصتی می‌دهد تا از شلوغی و ازدحام شهر دور شوید و به دامن طبیعت پناه ببرید. اگر قصد دارید از چمخاله به سمت تهران بروید، در میان مسیر می‌توانید به رامسر هم سری بزنید و عروس شهرهای ایران را هم ببینید. 

  • فاصله چمخاله تا رامسر: ۷۰ کیلومتر
  • زمان: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

فاصله ساحل چمخاله تا بندر انزلی

در نزدیکی شهر رشت، بندری به نام انزلی وجود دارد که به صورت طولی در امتداد دریای خزر قرار دارد. این شهر پُر باران و جلگه‌ای با وجود تالاب سرسبز خود همانند یک نگین در دل استان گیلان می‌د‌رخشد. در سفر به چمخاله گیلان، از تالاب انزلی و دیگر فضاهای سرسبز آن دیدن کنید و لذت ببرید. 

  • فاصله چمخاله تا انزلی: ۹۰ کیلومتر 
  • زمان: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

فاصله ساحل چمخاله تا ماسوله

از چمخاله تا ماسوله حدود دو ساعتی در راه هستید، اما پس از رسیدن متوجه خواهید شد که به بهشت کوچک گیلان پا گذاشته‌اید. شهری سنتی و قدیمی که در میان کوه‌های خوش رنگ و دریایی از مه غرق شده است. اگر به دنبال فرار از شلوغی هستید، سفر به ماسوله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

  • فاصله چمخاله تا ماسوله: ۱۴۰ کیلومتر
  • زمان: ۲ ساعت 

فاصله ساحل چمخاله تا ماسال

تا به حال ماسال رفته‌اید؟ شاید با خودتان بگویید چه کسی حوصله دارد ۲ ساعت رانندگی کند و از ساحل چمخاله تا ماسال برود. اما قطعا بعد از تماشای زیبایی‌های چمخاله، یک سفر به ماسال می‌تواند سرحال‌تان کند، چرا که پُر از آبشارهای فوق‌العاده دیدنی و منطقه ییلاقی اولسبلنگاه است. 

  • فاصله ساحل چمخاله تا ماسال: ۱۲۹ کیلومتر 
  • زمان: ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه 

فاصله ساحل چمخاله تا لیلاکوه

در کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعتی بی‌نهایت زیبا و شگفت‌انگیز وجود دارد که به لیلاکوه معروف است. این کوه در ۳ کیلومتری شهر چمخاله قرار دارد که علاوه بر سختی مسیر، علاقمندان بسیاری به آنجا می‌روند. باغ‌های پرتقال و زمین‌های پوشیده شده از چای در کنار جنگل‌های مخملی و سبز این مکان، جذابیت لیلاکوه را چندین برابر کرده است. 

فاصله ساحل چمخاله تا لیلاکوه: ۳ کیلومتر 

زمان: ۵ دقیقه

دیدنی های اطراف ساحل چمخاله کجاست؟ 

جاهای دیدنی ساحل چمخاله به تفریحات آبی و ساحلی محدود نمی‌شود. این شهر زیبا در دل استان سرسبز گیلان واقع شده است، جایی که تا چشم کار می‌کند درخت‌های سرسبز و جنگل‌های فراوان دیده می‌شود. قطعا ترکیب جنگل و دریا در این شهر خالق جاهای دیدنی بسیاری خواهد بود که در ادامه می‌توانید با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. 

 پل چوبی چمخاله در پارک توسکا

در کنار جاده ساحلی این شهر پارک جنگلی توسکا قرار دارد که دارای طبیعت دل‌نشین و بکر است. در ابتدای این پل یک محیط میدانی می‌بینید، فضایی در آن وجود دارد که یادآور خانه‌های محلی گیلانی است. این پارک جنگلی دارای امکانات متفاوتی برای گردشگران می‌باشد که شامل: آلاچیق‌ها، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ‌، باربیکیو و پارکینگ است. 

جزیره فلامینگو چمخاله

این جزیره یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر چمخاله است که در تمام فصل‌های سال از گردشگران بسیاری میزبانی می‌کند. جزیره فلامینگو زیبا و دیدنی در یک منطقه ساحلی به اسم گالشکام واقع شده است و در کنار آن رودخانه‌ای قرار دارد که به دریای خزر متصل می‌شود. این جزیره بکر و بی‌نهایت زیبا علاوه بر زیبایی، یک مجموعه تفریحی و گردشگری با امکانات و تجهیزات مختلفی دارد که باعث محبوبیت بیشتر آن خواهد شد. برخی از امکانات این جزیره شامل: فلای‌برد، قایق‌سواری، پرواز با پاراموتور، پاراسل (شبیه به پاراگلایدر) و جت اسکی است. 

بازار محلی لنگرود 

یکی از بهترین تفریحات در سفرهای شمال کشور، گشت و گذار در میان بازارهای محلی با آن رنگ و لعاب‌های منحصربفردش است. درست همان‌ جایی که احساس می‌کنید دیگر از تفریح و بازی خسته شده‌اید، یک بازار محلی مانند بازار محلی لنگرود حسابی سر حال‌تان می‌آورد. ترکیب دست‌فروشان با بوی سبزیجات محلی تازه و لبنیات محلی خوشمزه قطعا دل هر بیننده‌ای را خواهد برد. دست دست نکنید، داخل بازار شوید و حس تازگی و زندگی را تجربه کنید.

تفریحات ساحل چمخاله | از جت اسکی تا دوچرخه سواری

وقتی از تفریحات ساحلی شهر چمخاله صحبت می‌شود، ممکن است تمام فکر شما به سمت تفریحات آبی برود، اما فراموش نکنید که یک ساحل زیبا و هتل‌های چمخاله که در نزدیکی آن، مقصد بسیار خوبی برای هر مدل تفریح و گشت و گذار به حساب می‌آید. تفریحات در ساحل چمخاله به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود، که در ادامه به آن می‌پردازیم. 

تفریحات آبی در ساحل 

مگر می‌شود ساحل باشد و تفریحات آبی نباشد؟ در این ساحل تفریحات آبی متنوعی وجود دارد که هرکدام هزینه و ویژگی متفاوتی نسبت به دیگری دارند. انجام برخی از این تفریحات یعنی ترشح آدرنالین زیاد و تعداد دیگری از این تفریحات هم آرامش‌بخش هستند. برخی از این تفریحات شامل موارد زیر است: 

  • جت‌ اسکی: جت اسکی بهترین تفریح برای جوانان و نوجوانان است که آدرنالین را به مقدار زیادی بالا می‌برد. اگر به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز هستید به شما جت اسکی را بسیار توصیه می‌کنیم. 
  • شاتل‌سواری: یکی از تفریحات آبی جذاب چمخاله، شاتل‌سواری است. شاتل یک مدل تیوب بادی است که پشت یک قایق موتوری بسته شده و روی سطح دریا کشیده می‌شود. شاتل‌ مناسب برای دو تا چهار نفر است.
  • بنانا: این تفریح شباهت بسیاری به شاتل دارد، با این تفاوت که تیوب آن کشیده‌تر (شبیه به موز) است. بنانا مناسب برای یک تا هشت نفر است.
  • شنا: شنا یا آب‌تنی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به ساحل چمخاله است. در این ساحل قسمت‌های امنی هست که امکان شنا در آن وجود دارد. 
  • قایق‌سواری: قایق‌سواری در چمخاله همان تجربه هیجان‌انگیز در حوالی این ساحل و در دل آب‌های خزر است که از پرطرفدارترین تفریحات ساحلی این شهر به حساب می‌‍آید . 

دوچرخه سواری و موتور چهارچرخ

در ساحل چمخاله، یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری و موتور چهارچرخ را مشاهده خواهید کرد. قطعا تصور همه‌ ما از مسیر دوچرخه سواری ساحلی، مسیری شن و ماسه‌ای و نرم است که شاید کمی سخت به نظر برسد. اما باید بگوییم دوچرخه سواری در این آب و هوا و در کنار ساحل زیبای خزر بهترین تجربه‌ای است که می‌توانید در این سفر داشته باشید. 

امکانات رفاهی ساحل چمخاله 

در این ساحل امکانات رفاهی مناسبی در اختیار گردشگران قرار گرفته است و در میان تمامی این امکانات می‌توان به هتل‌های اقامتی، سوییت‌های اجاره‌ای، آلاچیق‌های اختصاصی و عمومی، باربیکیو، سرویس بهداشتی و محیط‌های مناسب برای شنا اشاره نمود. 

بهترین زمان سفر به چمخاله

سفر به شمال ایران آن هم گیلان، در هر فصلی از سال حسابی می‌چسبد. اما اگر بخواهیم برای هر شهری بهترین زمان سفر در نظر بگیریم، برای رفتن به چمخاله و لذت بردن از تمام امکانات ساحل آن باید از دو جهت این شهر را بررسی کنیم. در ابتدا فراموش نکنید که چمخاله در استان گیلان قرار گرفته است و این استان از پر رفت و آمدترین استان‌های کشور به حساب می‌آید.

با این حساب برای سفر به چمخاله حتما خلوت بودن آن را در نظر داشته باشید. سعی کنید در تعطیلات رسمی و آخر هفته‌ها، دور رفتن به آنجا را خط بکشید. موضوع دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد، آب و هوای آن است. در ادامه، درباره آب و هوای چمخاله صحبت خواهیم کرد.

آب و هوای چاف و چمخاله

برای داشتن سفری دلپذیر و به یاد ماندنی، بهتر است بدانید که فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به ساحل چمخاله است. اما از آنجایی که در تابستان به دلیل تعطیلات مدارس و بهار به خاطر تعطیلات نوروزی این شهر بسیار شلوغ است، ابتدای فصل پاییز هم گزینه مناسبی برای سفر به این ساحل جذاب خواهد بود. 

هرچند فراموش نکنید که شنا کردن و تفریح با دوستان و خانواده در کنار دریای خزر در تابستان بسیار لذت‌بخش‌ است تا جایی که می‌توان از شلوغی و ازدحام آن چشم‌‌پوشی کرد.

نکات مهم سفر به ساحل چمخاله

  • مراقبت از محیط زیست را فراموش نکنید، در سفر به ساحل چمخاله گیلان سعی کنید تا جایی که می‌توانید در ساحل زباله، ته‌سیگار، بطری پلاستیکی نریزید. حتما کیسه زباله همراه خود داشته تا بتوانید زباله‌های خود را جمع کنید و به سطل زباله بسپارید. 
  •  قبل از ورود به دریا، از وضعیت آب و هوایی مطلع شوید. چرا که در زمان وزش بادهای شدید و هشدارهای هواشناسی فرصت مناسبی برای شنا و آب‌تنی نخواهد بود. 
  • در صورت سفر به ساحل چمخاله در ابتدای فصل پاییز، قطعا به ماهیگیران کنار ساحل برخورد خواهید کرد. خرید ماهی تازه و با کیفیت که تازه صید شده است را از دست ندهید.

ساحل چمخاله؛

اگر تا به حال گیلان نرفته‌اید، سفر به ساحل چمخاله و تماشای جاهای دیدنی گیلان باید یکی از برنامه‌های سفر بعدی شما باشد. برای سفر به رشت می‌توانید بلیط هواپیما رشت و هتل‌های شهر رشت را بررسی نموده و در صورت تمایل رزرو خود را انجام بدهید. اگر از این ساحل زیبا بازدید کرده‌اید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره ساحل چمخاله

ساحل چمخاله کجاست؟ 

استان گیلان، شهر لنگرود؛ بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله. 

ساحل چمخاله چه تفریحاتی دارد؟ 

پیاده‌روی، تفریحات آبی (جت اسکی، قایق سواری، شنا و…)، اسب‌سواری، موتور سواری، فوتبال، والیبال. 

اطراف این ساحل چه جاذبه‌هایی وجود دارد؟ 

رودخانه و تالاب، بازار محلی لنگرود، جزیره فلامینگو، پل چوبی چمخاله. 

بهترین زمان سفر به چمخاله، چه زمانی است؟ 

اواسط فصل بهار تا اواسط فصل پاییز، بهترین زمان سفر است. 

نوشته صفر تا صد سفر به ساحل چمخاله | نگین سواحل خزر اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سی و سه پل | نماد اصفهان و یادگار صفویه

بر روی زاینده رود، پلی باشکوه خودنمایی می‌کند که گویی از دل تاریخ بیرون آمده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *