صفر تا صد انتخاب و خرید قلاده گربه

بستن قلاده به گردن گربه یکی از سخت‌ترین کارهای جهان است. چون گربه‌ها خود رای و خودمختار هستند و دوست ندارند کسی غیر از خودشان برای زندگی آن‌ها تصمیم بگیرد. اما شما هم نمی‌توانید یک گربه‌ی کوچک که به راحتی در جیب کت شما جای می‌گیرد را بدون قلاده‌ی زنگوله‌دار در خانه رها کنید. اصلا یکی از کارهایی که قلاده گربه انجام می‌دهد راحت‌تر کردن دسترسی شما به گربه‌تان است.

از آن طرف افراد زیادی فکر می‌کنند که قلاده می‌تواند گربه را اذیت کند و مانع زندگی طبیعی آن‌ها شود. اما این فکر اشتباه است. در مطالعه‌ای که درباره‌ی قلاده گربه و دیگر حیوانات انجام شد مشخص شده است که همین وسیله‌ی ساده می‌تواند جلوی گم شدن خیلی از حیوانات خانگی را بگیرد. شما می‌توانید اطلاعات تماس خود را پشت آویز قلاده هک کنید یا یک ریزتراشه در آن جای‌گذاری کنید تا همیشه محل حضور گربه‌تان را ببینید.

اگر شما تصمیم گرفته‌اید که از قلاده گربه استفاده کنید اما هنوز نمی‌دانید کدام قلاده را بخرید و چطور آن را به گردن گربه ببندید حتما این مطلب از دیجی‌کالا مگ را بخوانید. چون قرار است تمام اطلاعات لازم درباره‌ی این وسیله‌ی کوچک اما کاربردی را به شما بگوییم.

انواع قلاده گربه

وقتی به پت شاپ مراجعه می‌کنید یا لیست قلاده گربه را در فروشگاه‌های آنلاین بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که این وسیله‌ی به ظاهر ساده انواع مختلفی دارد. قلاده‌های پوشیدنی، قلاده‌ی گردنی زنگوله‌دار، قلاده‌ی مجهز به GPS و ده‌ها مدل متنوع دیگر وجود دارند.

بعضی از قلاده‌ها هم ظاهری شبیه به گردنبندها و جواهرات انسان دارند و ممکن است ظاهر آن‌ها حسابی شما را به خود جذب کند. این تنوع می‌تواند هر کسی را گیج کند. اما شما نگران نباشید چون در این بخش قرار است با انواع قلاده گربه و کاربردهای آن آشنا شوید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

قلاده‌های شناسایی

همانطور که از نام این قلاده گربه پیداست قرار است به شما کمک کند تا محل حضور گربه‌تان را ببینید. این قلاده وقتی اهمیت خود را نشان می‌دهد که گربه‌ی شما گم شده باشد چون به راحتی می‌توانید به او دسترسی داشته باشید. ایمن‌ترین و دائمی‌ترین روش شناسایی محل گربه همین قلاده‌های حاوی ریزتراشه هستند.

قلاده‌های حافظ حیات وحش

اگر گربه‌ی شما به بیرون از خانه هم رفت‌وآمد دارد حتما برای شما شکارهای ریز و درشت آورده است. از برگ و مگس گرفته تا پرنده و موش و هر حیوان دیگری که می‌تواند شکار کند. وقتی از قلاده‌های محافظ حیات وحش استفاده می‌کنید می‌توانید مانع شکار حیوانات شوید و هدایایی که گربه‌ها می‌آورند را به شاخه و برگ محدود کنید.

این قلاده‌ها زنگوله‌ای دارند که با هر حرکت ریز گربه هم صدا می‌دهد. به همین دلیل وقتی برای شکار کمین کرده است با هر تکان ریزی که به خود می‌دهد صدای زنگوله بلند می‌شود و شکار به راحتی از دست گربه فرار می‌کند. استفاده از این زنگوله یک مزیت دیگر هم دارد. شما در خانه گربه‌تان را گم نمی‌کنید.

اگر سرپرست گربه هستید می‌دانید که گربه‌ها متخصص پنهان شدن در عجیب‌ترین قسمت‌های خانه هستند. امکان ندارد گربه داشته باشید و حداقل یک بار او را در خانه گم نکرده باشید. وجود زنگوله روی قلاده به شما کمک می‌کند از روی صدا، مکان گربه را پیدا کنید.

قلاده‌های ضد انگل

یک‌سری از قلاده‌ها ضد کک هستند اما با قلاده‌های ضد انگل فرق دارند. این قلاده‌ها حاوی ارگانوفسفر یا پرمترین هستند که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای جلوگیری از ورود انگل‌ها به دهان و دستگاه تنفسی گربه باشد. اگر از این قلاده استفاده می‌کنید باید دیگر روش‌های ضد انگل، مثل استفاده‌ی منظم از قرص ضد انگل، را متوقف کنید.

قلاده‌های درخشان

این قلاده‌ها در شب به شدت می‌درخشند و شما می‌توانید به راحتی گربه را در تاریکی شب تشخیص دهید. اگر گربه‌ی شما شب‌ها به بیرون از خانه رفت‌وآمد می‌کند حتما از این قلاده استفاده کنید چون به رانندگان کمک می‌کند که او را ببینند و جلوی تصادف را می‌گیرد.

قلاده‌ی پیاده‌روی

اگر عادت دارید همراه با گربه‌تان پیاده‌روی کنید می‌توانید از این قلاده‌ها استفاده کنید. این قلاده‌ها مثل افسار اسب دور بدن گربه بسته می‌شود، تسمه‌ای است و به راحتی می‌توانید آن را با بندی که دارد کنترل کنید.

راهنمای انتخاب قلاده گربه مناسب

حالا که با انواع قلاده‌ها آشنا شدید بهتر است ببینیم چطور می‌توانید مناسب‌ترین قلاده را برای دوست و هم‌خانه‌ی پشمالوی خود انتخاب کنید.

قلاده‌های سگک‌دار

باز و بسته شدن این قلاده‌ها بسیار آسان است و فقط باید سگم آن را ببندید. این قلاده‌ها برای گربه‌های بازیگوشی که اجازه نمی‌دهند به گردنشان قلاده ببندید کاملا مناسب است چون به راحتی و در چند ثانیه بسته می‌شوند. همچنین باز کردن آن هم بسیار آسان است و می‌توانید با فشار دادن سگک به راحتی آن را باز کنید.

قلاده‌های تزئینی

تنوع قلاده‌های تزئینی آنقدر بالا است که برای هر موقعیتی می‌توانید یک قلاده بخرید. اگر گربه‌تان از خانه بیرون نمی‌رود و آنقدر هم بازیگوش نیست که از گوشه و کنار قلاده به جایی گیر کند، می‌توانید با توجه به شخصیتی که دارد و همچنین بر اساس سلیقه و علاقه‌ی خودتان، یکی از این قلاده‌های تزئینی را بخرید. فراموش نکنید که این قلاده‌ها بیشتر جنبه‌ی زیبایی دارند تا کاربردی، پس توقع زیادی از آن نداشته باشید.

راهنمای تعیین سایز قلاده گربه

یک قلاده‌ی مناسب باید نه آنقدر دور گردن آزاد باشد که به راحتی خارج شود و نه آنقدر تنگ باشد که گربه را آزار دهد. برای تعیین سایز مناسب باید بعد از بستن قلاده دو انگشت خود را زیر آن ببرید و بررسی کنید که با وجود انگشت‌هایتان باز هم قلاده به راحتی تکان می‌خورد یا خیر.

اگر راحت تکان می‌خورد یعنی سایز آن مناسب است. اگر تنگ بود باید آن را کمی گشاد کنید و برعکس، اگر گشاد بود آن را کمی تنگ کنید. اگر گربه‌ی شما کوچک است این بررسی را در فاصله‌های زمانی کوتاه، مثلا هر یک هفته یک بار، انجام دهید. چون سرعت رشد او زیاد است و ممکن است قلاده به سرعت برای او تنگ شود.

اگر گربه تمایلی به بستن قلاده نداشت چکار کنیم؟

به صورت کلی گربه‌ها تمایلی به محدود شدن ندارند و بستن قلاده هم برای آن‌ها یک محدودیت است. به همین دلیل است که در برابر آن مقاومت می‌کنند. شاید چند هفته طول بکشد تا گربه‌ی سرسخت شما به قلاده‌ی دور گردنش عادت کند. شما باید صبور باشید و اجازه دهید به این وسیله عادت کند. بهتر است در زمان بستن قلاده و همچنین در طول مدتی که دارد به آن عادت می‌کند، خوراکی‌های محبوبش را در اختیارش قرار دهید و در دادن جایزه دست‌ و دلباز باشید.

بهترین جنس قلاده کدام است؟

به عنوان یک سرپرست گربه باید مطمئن شوید که قلاده‌ی انتخابی شما از مواد قابل تنفس، راحت و ضد حساسیت ساخته شده است. مثلا قلاده‌های نایلونی گزینه‌ی مناسبی هستند چون به راحتی تمیز می‌شوند، سبک هستند و جنس آن‌ها تنفس پذیر است.

اگر به دنبال قلاده‌ای هستید که نگهداری از آن آسان باشد به سراغ گزینه‌های چرمی نروید. ظاهر این قلاده‌ها بسیار عالی و درجه یک است اما نگهداری‌شان خیلی سخت است. همچنین اگر خیس شوند شروع به چسبیدن می‌کنند و گربه‌ی شما اذیت می‌شود.

پنبه، مش، میکروفیبر و پلی‌استر از دیگر مواد اولیه‌ی ساخت قلاده گربه هستند که نگهداری‌شان آسان است. پس اگر به قلاده نایلونی دسترسی نداشتید می‌توانید قلاده‌ای ساخته شده با یکی از این مواد را بخرید.

۵ قلاده گربه پرطرفدر در دیجی‌کالا

در این بخش  ۵ مدل قلاده‌ی پرطرفدار و مناسب برای گربه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. اگر اولین بار است که می‌خواهید از قلاده برای گربه‌تان استفاده کنید می‌توانید یکی از این قلاده‌ها را بخرید.

قلاده کتفی و بند قلاده سگ و گربه مدل پرفکت کد ۳

این قلاده از جنس برزنت ساخته شده و تسمه‌های آن ۲ سانتی‌متر عرض دارند. این از همان قلاده‌هایی است که بالاتر به آن اشاره کردیم و گفتیم مثل افسار اسب، دور بدن گربه قرار می‌گیرد و می‌توانید برای پیاده‌روی استفاده کنید. قفل خرچنگی با کیفیتی که روی این قلاده قرار دارد مانع از باز شدن آن در زمان فعالیت می‌شود. این محصول برای گربه‌هایی با وزن بین ۴ تا ۱۰ کیلوگرم مناسب است.

قلاده سگ و گربه طرح دستمال گردن مدل B1

این قلاده‌ی تزئینی بامزه به صورت سگک سوزنی (مثل بند ساعت) بسته می‌شود و در قسمت جلویی خود یک دستمال گردن زیبا دارد. ۱۱ گرم وزن دارد و می‌توانید آن سایز آن را بر اساس اندازه‌ی گردن گربه‌تان تغییر دهید.

قلاده طرح چراغدار مدل FH01 RD

اگر شب‌ها قصد پیاده‌روی با گربه‌تان را دارید این قلاده گزینه‌ی مناسبی است. LED به کار رفته روی این محصول دو حالت ثابت و چشمک‌زن دارد و کمک می‌کند هم شما راهتان را بهتر ببینید و هم دیگران بتوانند در تاریکی شب شما را تشخیص دهند. این محصول یک کابل شارژ همراه خود دارد و می‌توند در ۴۰ تا ۶۰ دقیقه چراغ قلاده را شارژ کند. هر بار شارژ کامل به شما امکان استفاده از چراغ در حالت‌های زیر را می‌دهد:

چشمک زن: ۶ تا ۸ ساعت

ثابت: ۳ تا ۴ ساعت

توجه داشته باشید که این محصول بند یا افسار ندارد و باید آن را جداگانه بخرید.

قلاده گردنی سگ و گربه مدل B3

این قلاده‌ی گردنی به صورت سگکی بسته می‌شود و از همان مدلی است که اشاره کردیم استفاده از آن آسان است. فقط ۱۰ گرم وزن دارد و یک زنگوله هم روی خود دارد. از این قلاده می‌توانید برای گربه، سگ و جوندگان استفاده کنید.

قلاده کتفی و بند قلاده سگ و گربه طرح فشن کد ۲۲

این قلاده‌ی عالی و بی‌نظیر از جنس برزنت ساخته شده که دو لایه است و مانع از ایجاد واکنش آلرژیک در گربه‌ی شما می‌شود. عرض تسمه‌های آن ۲.۵ سانتی‌متر است و می‌توانید به راحتی آن را در ماشین لباسشویی بشویید. سگک‌های آن از فولاد آبکاری شده ساخته شده که بسیار مقاوم است و به بدن گربه‌ی شما هم آسیبی نمی‌رساند.

منبع: shop.petlife

نوشته صفر تا صد انتخاب و خرید قلاده گربه اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی اقتصادی؛ صرفه جویی در هزینه ها بدون کاهش کیفیت

در عصر حاضر، همه ما به دنبال راه‌های مؤثر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار هستیم. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *