صرافی غیرمتمرکز ولوکور طعمه هکرها شد؛ ۱۰ میلیون دلار به سرقت رفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی غیرمتمرکز ولوکور (Velocore) که روی بلاکچین زی‌کی‌سینک (zkSync) و لینیا (Linea) ساخته شده، مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته و حدود ۱۰ میلیون دلار از وجوه آن به سرقت رفته است. در پی این حادثه، فعالیت بلاکچین لینیا برای مدت کوتاهی متوقف و سپس از سر گرفته شد. این اختلال نشان می‌دهد که حتی با وجود تمام اقدامات امنیتی اعمال شده، هنوز نقاط ضعفی در فناوری‌های بلاکچین وجود دارد.
در این هک، توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی ولوکور که برای عملکرد این پلتفرم ضروری هستند، تحت تأثیر قرار گرفتند و در نتیجه، هکرها بیش از ۷۰۰ کوین ETH را به شبکه اصلی اتریوم منتقل کرده‌اند. لازم به ذکر است که قبل از این حادثه، ولوکور توسط شرکت‌هایی مانند زوکیو (Zokyo)، هکن (Hacken) و اسکیل‌بیت (Scalebit) تحت بازرسی امنیتی قرار گرفته بود.

از زمان وقوع این حادثه، ولوکور با متخصصان امنیتی و صرافی‌های متمرکز همکاری کرده ‌است تا حرکت وجوه دزدیده شده را متوقف و از عواقب بعدی جلوگیری نماید. تیم این صرافی همچنین یک مکانیسم مذاکره آنچین ایجاد کرده و همزمان در حال کار بر روی تجزیه و تحلیل دقیق حادثه است.
گفتنی است، این هک بر استخرهای پایدار ولوکور تأثیری نداشته و هیچ خطری سرمایه‌های موجود در آن‌ها را تهدید نمی‌کند. همچنین، ارائه خدمات ولوکور در شبکه اصلی تلوس (Telos) تحت تأثیر قرار نگرفته و صرفا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، برای مدت کوتاهی متوقف شده‌ است. ولوکور اطمینان داده که امنیت پروتکل مجددا برقرار شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیال راحت وجوه خود را برداشت نمایند.
این حادثه نگرانی‌های امنیتی جدیدی را ایجاد کرده است؛ زیرا نشن می‌دهد حتی پلتفرم‌هایی که بررسی‌های امنیتی متعددی روی آن‌ها انجام شده، هنوز هم در مقابل برخی حملات آسیب‌پذیر هستند. پس از این حادثه، مجموع وجوه از دست رفته در حوزه کریپتو در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۴۷۳ میلیون دلار رسیده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته صرافی غیرمتمرکز ولوکور طعمه هکرها شد؛ ۱۰ میلیون دلار به سرقت رفت! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن برگزار شد؛ واکنش بازار کریپتو چه بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه اولین مناظره انتخاباتی در ایالات متحده بین جو بایدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *