صداپیشگان و بازیگران صنعت بازی های ویدیویی دست به اعتصاب زدند

طبق اعلام رسمی SAG-AFTRA، بازیگران و صداپیشگان صنعت گیمینگ به دلیل استفادۀ هوش مصنوعی در توسعۀ بازی های ویدیویی، دست به اعتصاب زدند.

دقایقی پیش، اعضای اتحادیه پس از مذاکرات ۱۸ ماهه میان مدیران و استودیوهای تولیدکنندۀ بازی‌های ویدیویی، به این نتیجه رسیدند که اعتصابات را آغاز کنند. دلیل اصلی این مذاکرات و نگرانی اعضای اتحادیه SAG-AFTRA استفاده از هوش مصنوعی به جای بازیگران و صداپیشگان است. بر اساس صحبت‌های اعضای مذاکره‌کنندۀ اتحادیه، آن‌ها باور دارند که استودیوهای بازیسازی نمی‌خواهند از حقوق بازیگران خود در مقابل ظهور هوش مصنوعی حفاظت کنند.

فرن درشر، رئیس SAG-AFTRA، در این باره گفت:

ما قرار نیست با قراردادی موافقت کنیم که اجازه می‌دهد شرکت‌ها از A.I به طور تمام و کمال و بر ضد اعضای اتحادیه استفاده کنند. دیگر کافی است! زمانی که این شرکت‌ها در رابطه با تنظیم یک قرارداد مطلوب تصمیم گرفتند، ما نیز به میز مذاکره خواهیم رفت.

مدیر ارشد بخش جهانی SAG-AFTRA در این باره گفت:

حقیقتاً این بسیار عجیب است که استودیوهای بازیسازی هیچ درسی از جنبش‌های SAG-AFTRA در سال گذشته فرا نگرفتند. اعضای اتحادیه ما خواهند ایستاد و حق خود را پیرامون هوش مصنوعی دریافت خواهند کرد.

نمایندۀ تهیه‌کنندگان بازی‌های ویدیویی که در مذاکرات IMA با SAG-AFTRA حضور داشت، در پاسخ به اعتصابات، بیانیۀ زیر را منتشر کرد:

ما ناامید شدیم که اتحادیه تصمیم گرفت در مقطعی که بسیار نزدیک به امضای قرارداد بودیم، پا پَس بکشد و ما همچنان آماده‌‎ایم تا مذاکرات را ادامه دهیم. ما همین حالا در قبال ۲۴ مورد از ۲۵ مورد به توافق رسیدیم، از جمله افزایش دست‌مزد و مفاد امنیت شغلی کارکنان. پیشنهاد ما مستقیماً به نگرانی‌های SAG-AFTRA پاسخ می‌دهد و در قبال هوش مصنوعی به افراد امنیت‌های شغلی اعطا می‌‌کند.

کمپانی‌های مطرحی که اگر این اتفاق رخ دهد تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت عبارتند از:

  • Take-Two (Rockstar Games)
  • Insomniac Games
  • Activision
  • Warner Bros
  • Disney
  • Activision
  • Epic Games
  • EA

سال گذشته شاهد اعتصاب بازیگران در هالیوود بودیم که به دنبال آن بسیاری از فیلم‌ها تاخیر خوردند. اعتصابات سال گذشته، پس از ماه‌ها، در تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۲ به پایان رسید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت پلی استیشن ۵ پرو احتمالا ۶۵۰ دلار خواهد بود

گفته می‌شود که کمپانی سونی قصد دارد به‌زودی یک نسخه جدیدتر و قدرتمندتر از کنسول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد