شکایت کمیسیون بورس آمریکا علیه کانسنسیس؛ سرویس استیکینگ متامسک متوقف می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه شرکت نرم‌افزاری کانسنسیس (Consensys)، طرح شکایت کرده است.

در این شکایت ادعا شده که خدمات سرویس متامسک (MetaMask) این شرکت به عنوان یک کارگزاری اوراق بهادار ثبت‌نشده عمل کرده است. علاوه بر این، سرویس‌های استیکینگ لیدو (Lido) و راکت پول (Rocket Pool) نیز هدف این شکایت قرار گرفته‌اند.

بر اساس پرونده‌های دادگاه، متامسک در چهار سال گذشته بیش از ۳۶ میلیون تراکنش کریپتو را تسهیل کرده است. حداقل ۵ میلیون از این تراکنش‌ها شامل توکن‌های پالیگان (MATIC)، دیسنترالند (MANA)، چیلیز (CHZ)، سندباکس (SAND) و لونا (LUNA) بوده که SEC این توکن‌ها را به عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده طبقه‌بندی می‌کند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر این باور است که ویژگی استیکینگ متامسک که امکان دریافت بهره در ازای سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند، در واقع یک نوع قرارداد سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

توکن‌های stETH و rETH که توسط سرویس‌های لیدو و راکت پول صادر می‌شوند نیز از نظر این کمیسیون، اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند.

طبق نظر SEC، کانسنسیس به عنوان یک کارگزاری ثبت نشده از ژانویه ۲۰۲۳، از طریق سرویس استیکینگ متامسک خود، بیش از ۲۵۰ میلیون دلار کارمزد دریافت کرده است.

شرکت کانسنسیس که توسط جو لوبین (Joe Lubin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم رهبری می‌شود، با رد این اتهامات اعلام کرده که انتظار چنین شکایتی از SEC را داشته‌اند.

آنها معتقدند این کمیسیون با رویکردی خصمانه به دنبال گسترش حوزه قضایی خود و اعمال مقررات سخت‌گیرانه بر رمزارزها است. کانسنسیس همچنین اعلام کرده که به طور جدی، پیگیر پرونده قضایی خود در ایالت تگزاس خواهد بود تا از حقوق خود دفاع کند.

این شکایت، بار دیگر بر ابهامات قانونی و چالش‌های نظارتی در حوزه رمزارزها تاکید می‌کند. نتیجه‌ این نبرد حقوقی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر آینده‌ وب۳ و نحوه‌ تنظیم مقررات رمزارزها داشته باشد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

فعال شدن گزینه استیکینگ زی‌کی‌سینک در صرافی‌ها! منتظر صعود قیمت ZK باشیم؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه صرافی بیت‌گت (Bitget) قابلیت جدیدی را در پلتفرم پول‌ایکس (PoolX) معرفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *