شورای امنیت فردا درباره انفجارهای لبنان جلسه تشکیل می‌دهد

شورای امنیت فردا – جمعه – جلسه‌ای را به منظور بررسی موضوع انفجارهای تروریستی در لبنان که در جریان آن هزاران تن زخمی و چندین نفر به شهادت رسیدند، تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سفیر اسلوونی در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در ماه سپتامبر این شورا روز جمعه درخصوص رسیدگی به مسأله مربوط به انفجار پیجرها در لبنان جلسه تشکیل خواهد داد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسینی «معا»، وی در ادامه تصریح کرد الجزایر به نمایندگی ازسوی کشورهای عربی درخواست برگزاری این نشست را مطرح کرده است.

پیشتر نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از وزیر امور خارجه این کشور خواست تا پس از ۲ موج انفجار در لبنان به شورای امنیت شکایت کند.

فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان پیش از این اعلام کرده بود درپی انفجار تجهیزات ارتباطی پیجرها طی ۲ روز گذشته، براساس آمار وزارت بهداشت، ۳۲ نفر شهید و هزاران لبنانی زخمی شده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما درجریان این جنایت‌های تروریستی در ۲ روز گذشته در لبنان شاهد انسجام و هماهنگی بسیاری در میان مردم بودیم.

از سوی دیگر، هواپیمایی لبنان طی اطلاعیه‌ای از تمامی شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه رفیق حریری بیروت خواست که مانع از ورود هرگونه دستگاه ارتباطی پیجر یا واکی تاکی  و حمل آن به داخل هواپیما تا اطلاع ثانوی شوند در غیر این صورت بلافاصله این دستگاه‌ها از سوی ماموران امنیتی فرودگاه مصادره و ضبط خواهد شد.

منابع خبری عصر چهارشنبه از وقوع انفجارهای جدید در ضاحیه جنوبی بیروت و مناطق دیگر لبنان همانند عملیات رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه در این کشور خبر دادند.

حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرد به‌رغم اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، به پشتیبانی از مردم و مقاومت غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1403062919135/شورای-امنیت-فردا-درباره-انفجارهای-لبنان-جلسه-تشکیل-می-دهد

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اعلام آمادگی نهادهای مختلف در رژیم صهیونیستی برای شرکت در اعتصاب سراسری دوشنبه

نهادهای مختلف در فلسطین اشغالی برای شرکت در اعتصاب سراسری دوشنبه که به دعوت اتحادیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد