شماری از اسرای اسرائیلی خودکشی کردند

 
 ابوحمزه سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی می‌گوید: شماری از اسیران دشمن در پی احساس سردرگمی و ناامیدی شدید به سبب سهل‌انگاری و کوتاهی دولت‌شان در قبال مسئله خود، عملا دست به خودکشی زدند.
چیزی بالغ بر 130 صهیونیست در دستان حماس اسیر هستند و نجات آنها، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی 
شده است. 
نوع مواجهه نتانیاهو با این مسئله نیز- با توجه به این که ادامه جنگ به نفع حیات سیاسی اوست- طوری بوده که صهیونیست‌ها و خانواده این اُسرا را به این نتیجه رسانده است که، نتانیاهو عمداً به دنبال کشته شدن همه اُسرای صهیونیست است! چرا که در این صورت، جنگ طولانی‌تر شده و فرصت محاکمه او و همسرش به جرم فسادهای اقتصادی و افتضاحِ مواجهه با عملیات طوفان‌الاقصی، مهیا نخواهد شد. 
این شکل تحلیل، در میان تظاهرکنندگان و خانواده‌های اُسرای صهیونیست به شدت رواج دارد و می‌شود نمونه‌های آن را روی دست‌نوشته‌هایی که در تظاهرات‌های هفتگی آنها حمل می‌شود، دید.
یکی از مسائل مهمی که به این نوع نگاه یعنی علاقه نتانیاهو به کشته شدن اُسرای خود دامن زده است، عملیات‌هایی است که برای نجات جان اُسرای صهیونیست انجام داده و به کشته شدن بسیاری از آنها منجر شده است. 
مثلا طی عملیاتی که با کمک مراکز اطلاعاتی آمریکا و غرب برای نجات جان 7 اسیر و به قیمت کشته و زخمی شدن 1000 غیرنظامی فلسطینی در غزه انجام شد، 3 تن از این اُسرا به همراه یکی از افسران ارشد این رژیم به دست خودشان کشته شدند. یعنی یک افتضاح تمام‌عیار!
حالا خبر رسیده است که شمار دیگری از این اُسرای صهیونیست- احتمالاً پس از ناامیدی از نجات- دست به خودکشی زده‌اند. 
ابوحمزه سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی دلیل این خودکشی را «احساس سردرگمی و ناامیدی شدید به سبب سهل‌انگاری و کوتاهی دولت نتانیاهو» عنوان کرده است. 
وی به جزئیات بیشتر مثل تعداد این اُسرا اشاره‌ای نکرده است. به نظر می‌رسد این امر فشارها به نتانیاهو را طی روزهای آینده بیش از پیش افزایش دهد.
حمله موشکی از غزه
صهیونیست‌ها هدف از حمله به غزه را- که تاکنون به کشته و مجروح شدن صدها نظامی این رژیم منجر شده است- ریشه‌کن کردن حماس، توقف حملات موشکی از غزه، آزادی اُسرا و تصرف کامل غزه عنوان کرده‌اند. 
اما امروز که این جنگ 9ماهه شده است، می‌شنویم، از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین حملات موشکی صورت می‌گیرد و شمار دیگری از آن 130 اسیر صهیونیست خودکشی کرده‌اند و 80درصد تونل‌ها و نیروهای حماس نیز برقرارند. 
این یعنی، صهیونیست‌ها شکستی به بزرگی حمله 7 اکتبر را متحمل شده‌اند. 
به گزارش کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» به نقل از منابع عبری‌زبان، دیروز حملاتی از نوار غزه به شهرک «کفار میمون» در مجاورت این باریکه صورت گرفته است. 
این منابع تاکید کردند که یکی از موشک‌ها مستقیما به خانه‌ای در این شهرک اصابت کرده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ناپولی خواهان جذب امره جان

احتمال بازگشت امره جان به سری آ وجود دارد.  طرفداری | ناپولی می‌خواهد امره جان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *