شلوار اسلش چیست و چطور در استایل زنانه و مردانه ست می‌شود؟

شلوار اسلش یکی از محبوب‌ترین ترندهای شلوار مردانه و زنانه محسوب می‌شود و بسیار راحت و کاربردی است. امروزه شلوارهای اسلش با پارچه‌های متنوعی دوخته می‌شوند و علاوه بر فعالیت‌های ورزشی می‌توانند در موقعیت‌های روزمره هم مورد استفاده قرار بگیرند. اما شلوار اسلش چیست، چه مدل‌هایی دارد و چطور می‌توان آن را استایل کرد؟ با ما در مجله‌ی دیجی‌کالا همراه باشید تا پاسخ سؤالاتتان را بگیرید.

شلوار اسلش چیست؟

شلوار اسلش نوعی شلوار اسپرت است که طرف‌داران زیادی دارد، اما منظور از شلوار اسلش چیست؟ در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که در ایران شلوارهای سوییت‌پنتس «sweatpants» به عنوان شلوار اسلش شناخته می‌شوند و برخی این مدل شلوارها را با شلوار جاگر «Jogger» یکی می‌دانند. در حالی که شلوار جاگر از پارچه‌های ورزشی نازک‌تر دوخته می‌شود، کاملاً حالت کششانی و الاستیک دارد و همان‌طور که از نامش پیداست برای دویدن و ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با شلوار جاگر و دیگر مدل‌های شلوار می‌نوانید مطلبی که در خصوص معرفی انواع شلوار زنانه و مردانه تهیه شده است را بخوانید.

شلوار اسلش معمولاً یک‌بند یا کش الاستیک در قسمت کمر دارد که به شما این امکان را می‌دهد که شلوار را مطابق با اندازه‌ی کمرتان تنظیم کنید. پاچه‌ی شلوارهای اسلش هم معمولاً توسط کش یا بند جمع می‌شود تا راحتی بیشتری را برای افراد فراهم کند. شلوار اسلش زنانه گشاد می‌تواند شباهت‌هایی با شلوارهای مدل اسلوچی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب آشنایی با مدل شلوار اسلوچی را مطالعه کنید.

شلوار اسلش مزایای زیادی دارد؛ این شلوارها بسیار راحت و سبک هستند. رطوبت را جذب می‌کنند و می‌توانند از پوست در برابر آفتاب محافظت کنند. این شلوارها را علاوه بر فعالیت‌های ورزشی در استایل روزمره و کژوال هم می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

بهترین پارچه‌ی شلوار اسلش چیست؟

شلوارهای اسلش با پارچه‌های گوناگونی دوخته می‌شوند؛ اما به طور کلی از پارچه‌هایی برای دوختن شلوار اسلش استفاده می‌شود که حالت کشسانی مناسبی داشته باشند. پارچه‌های پشمی کشباف، کتان، نایلون، پلی‌استر، اسپندکس، بنگال و جین کشی متداول‌ترین پارچه‌ها برای دوخت شلوار اسلش محسوب می‌شوند. برخی از شلوارهای اسلش کاملاً کشی و فیت بدن هستند و برخی از شلوارهای اسلش حالتی گشاد دارند؛ اما با این وجود حتی پارچه‌ی شلوارهای گشاد اسلش هم حالتی کشسانی دارد.

اگر برای فصل‌های سرد سال می‌خواهید شلوار اسلش تهیه کنید شلوار اسلش پشمی کشباف برای شما بسیار مناسب خواهد بود. این نوع شلوار اسلش در عین حال که شما را گرم می‌کند قابلیت تنفس هم دارد و به دلیل وجود تار و پودر پشمی رطوبت از بدن شما خارج می‌کند؛ از طرف دیگر مدل جمع شدن پاچه‌ی شلوار هم باعث می‌شود پاهایتان در برابر سرما و بارندگی محافظت شوند.

شلوار اسلش پنبه و دورس هم جزو مدل‌های محبوب این مدل شلوار محسوب می‌شوند. این شلوارها هم قابلیت تنفس مناسبی دارند و بسیار راحت‌ هستند. در فصل‌های سرد و معتدل سال این مدل شلوارها را می‌توانید به زیبایی با هودی‌ها و سویشرت‌های دورس و یا پنبه‌ای ست کنید و یک استایل اسپرت جذاب برای خودتان بسازید.

شلوار اسلش کتان هم یکی از مدل‌های محبوب شلوار اسپرت است. این مدل شلوار که علاوه بر راحتی باعث جذب رطوبت هم می‌شود برای تمامی فصل‌های سال مناسب است و علاوه بر کاربرد ورزشی در استایل کژوال هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. شلوارهای کتان اسلش معمولاً جیب‌دار طراحی می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود کاربری بسیار مناسبی برای موقعیت‌های روزمره داشته باشند.

شلوارهای اسلشی که با پارچه‌های ورزشی، مانند نایلون، پلی‌استر و اسپاندکس دوخته می‌شوند برای ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و دویدن مناسب‌ هستند. این نوع شلوارها انعطاف‌پذیری و قابلیت کشسانی زیادی دارند و سبک هستند.

شلوارهای اسلش جین هم جزو مدل شلوارهای محبوب و ترند اسلش محسوب می‌شوند. این شلوارها برخلاف دیگر مدل‌های شلوار جین به جای کمر دکمه‌دار کمر کشی یا بندی دارند و پاچه‌ی ‌شلوار هم با کش جمع شده است. شلوارهای اسلش جین برای استفاده روزمره و کژوال گزینه‌های بسیار مناسبی خواهند بود.

مدل شلوار اسلش

شلوارهای اسلش در مدل‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند. در بازار می‌توانید انواع شلوار زنانه و مردانه اسلش را بیابید. شلوارهای اسلش بندی در قسمت کمر با یک بند تنظیم می‌شوند و شلوارهای اسلش کمر کشی هم در قسمت کمرشان یک کش پهن یا متوسط دارند. شلوارهای اسلش اندازه‌های متفاوتی هم دارند، به‌عنوان‌مثال بلندی شلوارهای اسلش استاندارد به مچ پای شما می‌رسد و اغلب گشادند و به بدن شما نمی‌چسبند. شلوارهای پنبه‌ای و دورس اسلش معمولاً با اندازه استاندارد دوخته می‌شوند.شلوارهای اسلش استاندارد معمولاً برا استایل کژوال هم مناسب‌اند.

شلوارهای اسلش کوتاه بهترین مدل برای تمرینات ورزشی محسوب می‌شوند. اندازه این مدل شلوارها معمولاً تا ساق پای شماست و اغلب جذب بدن می‌شوند.

شلوارهای اسلش جیب‌دار هم گزینه‌های بسیار راحت و کاربردی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که از جیب‌هایشان برای جابه‌جاکردن وسایلتان استفاده کنید؛ برخی از مدل‌های شلوار اسلش جین و کتان جیب‌دار دوخته می‌شوند.

استایل با شلوار اسلش مردانه و پسرانه

شلوار اسلش ماهیتی کاملاً اسپرت دارد؛ بنابراین زمانی که می‌خواهید این نوع شلوار را در استایلتان ست کنید بهتر است سایر آیتم‌هایی که در استایلتان انتخاب می‌کنید هم ماهیتی اسپرت داشته باشد.

شلوارهای اسلش پشمی، پنبه، دورس و کتان در فصل‌های سرد گزینه‌های خوب و راحتی به شمار می‌آیند. زمستان هودی و کاپشن بهترین گزینه‌ها برای استایل با شلوار اسلش پسرانه و مردانه هستند. ترکیب هودی و شلوار اسلش دورس یک ترکیب جذاب، راحت و بسیار پرطرف‌دار است. شلوارهای اسلش دوخته شده با الیاف مصنوعی مانند اسپاندکس، نایلون و پلی‌استر را می‌توانید در فصل‌های معتدل مانند بهار و پاییز با گرمکن‌ها و سویشرت‌های ورزشی ست کنید.

تی شرت هم یک گزینه‌ی مناسب برای ست کردن با شلوار اسلش مردانه و پسرانه به شمار می‌آید. تی شرت را با انواع شلوارهای اسلش می‌توانید ست کنید؛ از شلوارهای اسلش جین و کتان گرفته تا شلوارهای اسلش پارچه‌ای.

پیراهن مردانه ماهیتی تقریباً کژوال دارد و جزو آیتم‌های کاملاً اسپرت به‌حساب نمی‌آید؛ بنابراین اگر می‌خواهید پیراهن مردانه را با شلوار اسلش ست کنید بهتر است به سراغ شلوارهای اسلش کتان و جین بروید که برای استایل کژوال مناسب‌ترند.

ترکیب کت جین و شلوار اسلش مردانه یا پسرانه هم یک ترکیب جذاب خواهد بود که می‌توانید در فصل‌های معتدلی مانند بهار و پاییز به سراغش بروید. به دلیل ماهیت اسپرت کت جین انواع شلوارهای اسلش را می‌توانید با کت جین ست کنید.

بهترین کفش برای ست کردن با شلوار اسلش چیست؟

کتانی‌ها و کفش‌های اسپرت روزمره بهترین گزینه‌ها برای ست کردن با شلوار اسلش هستند با این حال بوت‌ها و نیم‌بوت‌های اسپرت مردانه و پسرانه را هم می‌توانید با شلوار اسلش به خصوص شلوارهای اسلش جین و کتان ست کنید. برای اکسسوری هم بهتر است به سراغ اکسسوری‌های اسپرت مانند کوله‌پشتی، کیف‌های رودوشی اسپرت،کلاه کپ و ساعت های اسپرت بروید.

در گالری زیر می‌توانید انواع مدل‌های استایل با شلوار اسلش مردانه و پسرانه را ببینید و از آنها برای ست کردن شلوار اسلش ایده بگیرید.

استایل با شلوار اسلش دخترانه و زنانه

در استایل دخترانه و زنانه گزینه‌های متعددی برای ست کردن با شلوار اسلش در اختیار دارید. شلوار اسلش را به‌آسانی می‌توانید با آیتم‌های اسپرتی مانند تی‌شرت، سویشرت، هودی و انواع کاپشن‌های اسپرت ست کنید. در استایل خیابان برای ست کردن شلوار اسلش می‌توانید به سراغ شومیزها یا مانتوهای کوتاه اسپرت بروید. کت‌های جین هم گزینه‌های بسیار جذابی هستند که در ترکیب با انواع شلوار اسلش می‌توانند فوق‌العاده باشند.

در استایل زنانه و دخترانه علاوه بر انواع کتانی و کفش‌های اسپرت روزمره می‌توانید به سراغ بوت و نیم‌بوت هم بروید. با شلوارهای اسلش جین و کتان حتی صندل‌های زنانه و دخترانه را هم می‌توانید ست کنید. متعاقباً بسته به نوع کفشی که همراه با شلوار اسلش انتخاب کرده‌اید می‌توانید به سراغ اکسسوری‌های اسپرت مانند کوله‌پشتی های اسپرت یا اکسسوری‌های کژوال مانند کیف های رودوشی ساده چرمی بروید.

در گالری زیر می‌توانید انواع استایل با شلوار اسلش دخترانه و زنانه را ببینید و از آن برای ساختن استایل‌های جذاب ایده بگیرید.

در پایان

شلوارهای اسلش جز ترندهای مد و فشن هستند و طرف‌داران زیادی هم دارند. این شلوارها بسیار راحت و کاربردی‌اند و علاوه بر فعالیت‌های ورزشی می‌توانند در استایل کژوال و روزمره هم مورد استفاده قرار بگیرند. در انتخاب مدل و جنس شلوار اسلش باید نحوه‌ی کاربرد شلوار و فصل را هم در نظر بگیرید؛ به‌عنوان‌مثال شلوارهای اسلش پشمی برای فصل زمستان مناسب‌اند، شلوارهای جین اسلش برای استفاده در استایل روزمره مناسب‌اند و شلوارهای اسلش دوخته شده با پارچه‌هایی مانند اسپندکس و پلی‌استر می‌توانند برای فعالیت‌هایی همچون دویدن و پیاده‌روی مورد استفاده قرار بگیرند.

منابع: marieclaire, elist10

نوشته شلوار اسلش چیست و چطور در استایل زنانه و مردانه ست می‌شود؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *