شرکای رسانه ای جنایت رفح

طی هفته های گذشته، شاهد روایتگری ساده انگارانه و سهل انگارانه رسانه های غربی در قبال جنایات تمام عیاری هستیم ک در رفح رخ می دهد.

گروه بین‌الملل سایت فردا – حنیف غفاری: اگرچه بمباران پناهگاههای محل اسکان آوارگان فلسطینی در رفح توسط صهیونیستها و با حمایت مطلق میدانی آمریکا صورت گرفته است، اما نباید شرکای رسانه ای و تبلیغاتی نتانیاهو را در این معادله خونین نادیده انگاشت یا از یاد برد. طی هفته های گذشته، شاهد روایتگری ساده انگارانه و سهل انگارانه رسانه های غربی در قبال جنایات تمام عیاری هستیم ک در رفح رخ می دهد. به عنوان مثال، یورونیوز و دویچه وله از زمان تهاجم اخیر صهیونیستها به رفح، تلاش کرده اند آن را عملیاتی بی اهمیت و مقطعی جلوه دهند.به عبارت بهتر، رسانه های غربی در صدد القای این گزاره کاذب به افکار عمومی دنیا هستند که هنوز جنگ رفح اتفاق نیافتاده است! 

فراتر از آن، هنوز افکار عمومی جهان به یاد دارد که درماه دوم جنگ و پس از شهادت هزاران فلسطینی، اولاف شولتس صدراعظم آلمان چگونه نسل کشی آشکار در نوار غزه را مصداق دفاع مشروع صهیونیستها از حقوق خود قلمداد کرد! در آن زمان یورونیوز، با آب و تاب فراوان ادعای شولتس را به مثابه یک "گزاره صحیح" مورد توجه و تاکید قرار داد. درجریان اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیز یورونیوز چنین خیزشی را مصداق عینی یهودستیزی دانسته و در مقابل، از ورود پلیس به دانشگاه و سرکوب و دستگیری دانشجویان معترض حمایت کردند.در چنین شرایطی اعتراض ریاکارانه و بی خاصیت کارکنان نهادهای رسمی اتحادیه اروپا نسبت به جنایت وقیحانه و دهشتناک اخیر صهیونیستها در اردوگاه وارگان فلسطینی در رفح،  چیزی جز تمسخر افکار عمومی دنیا نیست. 


منبع : www.fardanews.com

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اجتماع مردم تهران در مصلی امام خمینی با حضور سعید جلیلی +عکس و فیلم – ایرنا

زورگویان و جباران بود و مردم و جامعه هوشمند ایرانی با عقل و درایت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *