شبکه لایه دوم تون با کمک CDK پالیگان راه‌اندازی می‌شود

یک پروژه جدید به اسم زنجیره برنامه‌های تون (TON Applications Chain) در حال توسعه یک شبکه لایه دوم برای بلاک چین تون است.

خلاصه خبر

  • پروژه TAC به دنبال ایجاد شبکه لایه دوم جدیدی برای بلاک چین تون است.
  • شبکه جدید T ACاز CDK پالیگان استفاده کرده و با ماشین مجازی اتریوم سازگاری دارد.

به گزارش کوین دسک، پروژه TAC توسط شرکت سرمایه‌گذاری The Open Platform ایجاد شده‌ که روی اکوسیستم شبکه تون تمرکز کرده است. تیم مذکور در کنفرانس اتریوم (EthCC) در بلژیک اعلام کرد که TAC با استفاده از تکنولوژی توسعه‌داده‌شده‌‌ توسط پالیگان ساخته‌ خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های TAC سازگار بودن با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. این سازگاری اهمیت زیادی دارد زیرا به توسعه‌دهندگانی که با استفاده از استانداردهای شبکه اتریوم اپلیکیشنی را ساخته‌اند، اجازه می‌دهد تا به راحتی برنامه‌ خود را از طریق شبکه لایه دوم TAC در اکوسیستم بلاک چین تون اجرا کنند.

علاوه بر این شبکه TAC به گونه‌ای طراحی شده‌ است تا برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر EVM بتوانند در اکوسیستم تون فعالیت کنند و توسعه‌دهندگان اتریوم بتوانند برنامه‌های جدیدی برای کاربران تلگرام بسازند.

این پروژه می‌تواند به توسعه دیفای در اکوسیستم تون کمک کند و راه را برای توسعه حوزه‌های دیگر از جمله بازی‌های بلاک چینی و راهکارهای هویت غیرمتمرکز تسهیل کند.

شایان ذکر است که این شبکه لایه ۲ تون از کیت توسعه زنجیره (CDK) پالیگان استفاده خواهد کرد. این کیت یک جعبه ابزار است که با استفاده از فناوری دانش صفر و پروتکل AggLayer پالیگان (برای حل مشکلی فرگمنتیشن بلاک چین) به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا شبکه‌های لایه ۲ خود را توسعه دهند. پاول آلتوخوف (Pavel Altukhov)، بنیان‌گذار TAC، اعلام کرد:

ما به خاطر سازگاری کیت توسعه پالیگان با EVM، در دسترس بودن نقدینگی آن از زنجیره‌های EVM با کمک AggLayer، پشتیبانی جامع از پیاده‌سازی پروژه‌ها و تجربه کاربری و تخصص تیم پالیگان، تصمیم گرفتیم تا از این اکوسیستم برای توسعه پروژه خود استفاده کنیم. همچنین جامعه فعال پالیگان یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی در تصمیم‌گیری ما بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت‌های بلاک چینی بزرگ در سال‌های گذشته معمولاً شبکه‌های لایه دوم خود را روی اتریوم راه‌اندازی کرده‌اند. برای مثال صرافی کوین بیس در اوت ۲۰۲۳ (مرداد ۱۴۰۲) شبکه لایه دوم خود، یعنی بیس (Base) را با کمک OP stack آپتیمیزم راه‌اندازی کرد. پس از آن، Celo و ورلدکوین از راه‌اندازی شبکه‌های لایه دوم خود با استفاده از OP stack آپتیمیزم خبر دادند. در نتیجه راه‌اندازی یک شبکه لایه ۲ جدید روی شبکه تون اهمیت زیادی دارد.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مدیرعامل تلگرام از بازی کتیزن حمایت کرد

پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام، در جدیدترین اطلاعیه تلگرامی خود از بازی تلگرامی کتیزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *