شایعات پیرامون وان پلاس ۱۳؛ تخت پادشاهی را آماده کنید!

اگر گوشی‌های پرچمدار چند سال اخیر را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که این محصولات با گواهی IP68 راهی بازار می‌شوند و می‌توانند حدود ۳۰ دقیقه در عمیق ۱٫۵ متری آب تمیز دوام بیاورند. این عملکرد برای ایفون‌ها مقاومت به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب تمیز است.

اهمیت حضور این گواهی به روی گوشی‌های هوشمند تا جایی ادامه پیدا کرد که حالا بسیاری از میان‌رده‌ها نیز از IP67 یا حتی IP68 برخوردار هستند. در این بین برند وان پلاس که به اپل چینی‌ها نیز شهرت دارد خیلی عملکرد پایداری را در زمینه مقاومت گوشی‌های خود در برابر گرد و خاک و آب نشان نداده و در سال ۲۰۲۰ بود که اولین گوشی ضد آب با نام وان پلاس ۸ پرو به بازار عرضه شد.

داستان جایی عجیب و البته جالب می‌شود که سازنده چینی در سال ۲۰۲۳ گوشی وان پلاس ۱۲ را با گواهی IP65 راهی بازار کرد تا با یک پسرفت مواجه شود. همه این توضیحات گفته شد تا به یک خبر مهم در مورد پرچمدار جدید وان پلاس یعنی وان پلاس ۱۳ برسیم، گوشی که طبق اطلاعات منتشر شده قرار است از گواهی IP69 بهره ببرید.

گواهی IP69 نسبت به IP68 مقاومت بالاتری دارد و حتی می‌تواند در برابر پاشش آب با فشار بسیار زیاد نیز مقاومت کند و در آب شناور شود. اگر شاهد حضور این گواهی به روی وان پلاس ۱۳ باشیم یعنی این پرچمدار در زمینه مقاومت در برابر آب از رقبای اپلی و سامسونگی خود پیشی می‌گیرد و به نوعی خود را بهترین معرفی می‌کند.

انتظار می‌رود این پرچمدار صفحه نمایشی ۶٫۸ اینچی با رزولوشن 2K از نوع OLED به صورت تخت داشته باشد و از آخرین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قدرت بگیرد. طبق شایعات ممکن است این گوشی یک باتری عظیم ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته باشد و از شارژ سریع ۱۰۰ واتی نیز پشتیبانی کند.

دوربین اصلی وان پلاس ۱۳ مانند نسل قبلی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Sony LYT808 خواهد داشت و دوربین پریسکوپ تله فوتو و فوق عریض نیز از سنسور Sony IMX882 استفاده خواهند کرد.

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تعداد کاربران شبکه اجتماعی تردز از مرز ۱۷۵ میلیون نفر عبور کرد

متا اعلام کرد که تعداد کاربران شبکه اجتماعی تردز از مرز ۱۷۵ میلیون نفر عبور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *