شانس بیت کوین برای رسیدن به سقفی جدید تا 9 ماه دیگر چقدر است؟

تیموتی پترسون، اقتصاددان و نویسنده برجسته در زمینه تجزیه و تحلیل رمزارزها، اخیراً در توییتی به بررسی آینده بیت کوین در ماه‌های پیش رو پرداخت. او عقیده دارد که بیت کوین شانس خوبی برای رسیدن به سقف تاریخی جدید (ATH) تا قبل از مارس 2025 دارد.

پترسون که به‌خاطر آثارش از جمله «قانون متکالف به‌عنوان مدلی برای ارزش‌گذاری بیت کوین» شناخته می‌شود، پیش‌بینی خود را بر اساس چارچوب تحلیلی که در مقاله تحقیقاتی‌اش با عنوان «چرا قیمت بیت کوین هرگز به عقب نگاه نمی‌کند» شرح داده شده است. این مقاله که برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد و متعاقباً مورد بازنگری قرار گرفت، رویکردی نوآورانه برای درک مسیر قیمت بیت کوین با تمرکز بر پایین‌ترین قیمت‌های تاریخی آن، که به آن «قیمت هرگز به عقب نگاه نمی‌کند» یا NLB می‌گوید، ارائه می‌دهد. این NLB آخرین سطحی را نشان می‌دهد که بیت کوین در یک نقطه قیمتی خاص معامله شده و سپس دیگر هرگز به آن سطح کاهش پیدا نکرده است.

روشی که پترسون به کار می‌گیرد شامل ترسیم این نقاط داده NLB در یک مقیاس لگاریتمی نرمال است که توسط مقیاس «جذر دوم زمان» تنظیم شده است. این شاخص، بینش عمیق‌تری از الگوهای رشد بلندمدت بیت کوین ترسیم می‌کند و آن را با فرایندهای مشاهده شده در پذیرش فناوری در سایر حوزه‌ها مقایسه می‌کند.

پذیرش بیت کوین امری کلیدی است

هسته اصلی تحلیل پترسون، قانون متکالف است که او آن را به عنوان «ارزش شبکه متناسب با مجذور تعداد کاربران آن» توضیح می‌دهد. با اعمال این اصل در بیت کوین، پترسون معتقد است که با گسترش پایگاه کاربری این ارز دیجیتال، انتظار می‌رود ارزش ذاتی آن به طور تصاعدی افزایش یابد.

رویکرد پترسون عناصر تحلیل مالی محافظه‌کارانه را با تأکید بر پایین‌ترین قیمت‌های تاریخی بیت کوین ترکیب می‌کند. پترسون خاطرنشان می‌کند: با تمرکز بر پایین‌ترین قیمت، تحلیل ذاتاً یک موضع محافظه‌کارانه اتخاذ می‌کند و ارزش را دست‌کم می‌گیرد و نه بیش از حد برآورد، که «به حداقل رساندن خطر بیش‌ارزش‌گذاری (Overvalue) کمک و تضمین می‌کند که پیش‌بینی‌ها بیش از حد بر سناریوهای خوش‌بینانه که ممکن است محقق نشوند، متکی نیست.»

پترسون در مقاله خود همچنین به ناهنجاری‌های بالقوه و دستکاری‌های بازار می‌پردازد که می‌تواند ادراک ما از قیمت را مخدوش کند. تجزیه و تحلیل با تمرکز بر NLB، چنین تحریف‌هایی را فیلتر می‌کند و دیدگاهی خالص‌تر از افزایش ارزش بیت کوین ارائه می‌کند که تحت تأثیر رفتارهای سوداگرانه کوتاه‌مدت یا شوک‌های خارجی مانند ناهنجاری‌های بازار ناشی از COVID در سال ۲۰۲۱ قرار نگرفته است.

شانس 90 درصدی بیت کوین برای رسیدن به سقفی جدید قبل از مارس 2025 نشان‌دهنده احساس اعتماد فزاینده به رشد پایدار این شبکه توسط پترسون است. از آنجایی که منحنی‌های پذیرش همچنان در حال افزایش هستند و اثرات شبکه ارزش بیت کوین را بیشتر می‌کند، این پیش‌بینی صرفاً گمانه‌زنی نیست، بلکه مبتنی بر روندهای تاریخی قابل سنجش و مشاهده است.

پترسون نتیجه‌گیری می‌کند:

تا زمانی که پذیرش ادامه داشته باشد، ارزش بیت کوین – که با قیمت NLB آن نشان داده می‌شود – بالا خواهد رفت. اگر عاملی مانع از پذیرش شود، آنگاه قیمت راکد می‌شود یا کاهش خواهد یافت.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

حکم‌فرمایی ترس در بازار، اما بیت‌کوین آماده صعود! بررسی ۴ نمودار کلیدی

زمان مطالعه: 4 دقیقه قیمت بیت‌کوین (BTC) در اواسط مارس به بالاترین سطح تاریخی خود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد