شاخص تورم هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) آمریکا اعلام شد؛ جرقه‌ای برای رشد بیت کوین

در تاریخ 30 آگوست (9 شهریور)، داده‌های مربوط به نرخ تورم هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) آمریکا منتشر شد و تأثیرات قابل توجهی روی قیمت بیت کوین داشت.

طبق گزارش سایت DailyFX، نرخ سالانه هزینه‌های مصرف شخصی خالص که به‌عنوان یکی از معیارهای کلیدی برای فدرال رزرو محسوب می‌شود، هیچ تغییری نکرد و در نرخ 2.6 درصد ثابت ماند.

با افزایش نرخ PCE ماهانه، نگرانی‌ها از وقوع رکود در اقتصاد آمریکا کمتر شد و قیمت بیت کوین تا 59/900 افزایش یافت.

نمودار 30 دقیقه‌ای بیت کوین

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی خالص (Core PCE)

هزینه‌های مصرف شخصی خالص سالانه نشان‌دهنده تغییرات قیمت‌های پرداخت‌شده برای کالاها و خدمات داخلی (به استثنای مواد غذایی و انرژی) است و توسط اداره آمار کار آمریکا (BLS) منتشر می‌شود. در ماه آگوست، این شاخص نسبت به ماه قبل ثابت ماند و با نرخ 2.6 درصد منتشر شد. در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند این نرخ به 2.7 درصد برسد.

همچنین، شاخص Core PCE ماهانه که نشان‌دهنده تغییرات قیمت‌ها به صورت ماهانه است، مطابق با پیش‌بینی‌ها در نرخ 0.2 درصد ثابت ماند.

هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)

نرخ هزینه‌های مصرف شخصی سالانه معیاری از تغییرات قیمت کالاها و خدمات خریداری‌شده توسط مصرف‌کنندگان است. این شاخص، برخلاف انتظارات تحلیلگران نسبت به ماه جولای بدون تغییر باقی ماند و در نرخ 2.5 درصد تثبیت شد. در حالی که شاخص ماهانه PCE که تغییرات قیمت‌ها به صورت ماهانه را نشان می‌دهد، برای ماه آگوست با افزایش 0.1 درصدی به 0.2 درصد رسید.

سخنان پایانی

در آخر، کنترل تورم باعث کاهش شیب سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو می‌شود و احتمال کاهش نرخ بهره را افزایش می‌دهد. با کاهش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیری بیشتری پیدا می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌ها در بازار ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد که می‌تواند منجر به رشد قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اگر بیت کوین به زیر 55 هزار دلار رسید، به این 3 سطح قیمت توجه کنید

قیمت بیت کوین همچنان با فشار فروش مواجه است و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد