سید حسن نصرالله: شهید رئیسی الگوی تمام عیاری برای ماست

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم گفت:

– ما در روزهای عید آزادسازی مقاومت هستیم اما به دلیل وقوع این حادثه دلخراش و این مصیبت بزرگ، این اعیاد و شادی‌ها را انجام نخواهیم داد.

– علاوه بر عقب نشینی دشمن صهیونیستی در این ایام که بدان اشاره خواهم کرد، از دست دادن علامه بزرگ، شیخ علی کورانی را نیز تسلیت عرض می‌کنم.

– همچنین حادثه از دست دادن دولتمردان بزرگ و وفادار، مجاهدان عزیز، در این مرحله حساس را تسلیت عرض می‌کنیم و عرضه می‌داریم که ما همچنان وفا داریم و معنی از دست دادن را به خوبی درک می‌کنیم.

– تسلیت عرض می‌کنیم به صاحب عزای اصلی حضرت امام زمان (عج)، حضرت امام خامنه‌ای و مردم عزیز، صبور و شریف ایران.

– سخنرانی امروز را به سه بخش تقسیم می‌کنیم: ۱-پیرامون شهید رئیسی و وزیر خارجه دولت ایشان. ۲- نقش ایران در منطقه. ۳- اشاره به طوفان الاقصی.

– ما در جامعه به اسوه و الگو نیاز داریم، این عزیزان شهید الگو بودند. شهید سید ابراهیم رئیسی برای ما الگوی تمام عیاری است در همه مسئولیت هایی که تا لحظه شهادت داشتند: مسئولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضائیه و ریاست جمهوری ایران.

– در مرحله اول ایشان با مسئولیتی که در آستان قدس داشتند، خادم الرضا (ع) بودند و تحول عظیمی در آنجا ایجاد کردند. ایشان در دستگاه قضا، بر بروکراسی اداری پایان داد.

– در ریاست قوه قضائیه نیز تحول بزرگی ایجاد کردند و بسیاری از کاغذبازی‌های اداری را برای تسریع در امر قضاوت از بین بردند.

– در دوران سه ساله ریاست جمهوری بسیار پر تلاش و شجاع بودند و به محرومین جامعه عنایت ویژه‌ای داشتند. ایشان راحتی و استراحت نمی شناخت و روزهای تعطیل را به سفرهای استانی می‌رفت.

– یکی از ویژگی‌های مهم ایشان در طول دوران زندگی، مطیع امام و رهبری بودن ایشان است و خود را همواره سرباز حضرت امام خامنه‌ای می‌دانستند.

– از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، جنگی را تحمیل کردند که به نظرم یک جنگ جهانی علیه ایران بود.

– در همان ابتدا، ترورهایی را علیه ایران انجام دادند و بزرگانی همچون بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری، مفتح و …. را شهید کردند؛ ایران این بحران‌ها را به یاری خدا پشت سر گذاشته است.

– در ادامه ایران را درگیر پرونده هسته‌ای و تحریم‌های مربوطه کردند و شهید رئیسی برای خدمت به مردم ایران و مقابله با تحریم های ظالمانه علیه کشورش تلاش خستگی ناپذیری کرد.

– رئیس‌جمهور شهید رئیسی در بهبود اقتصاد ایران دستاوردهای زیادی داشت. توزیع یک میلیون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار قطعه زمین بین مردم به منظور تأمین مسکن، یکی از اقدامات ایشان در طول دوره کوتاه ریاست جمهوری بوده است.

– مردم ایران، رئیس جمهور رئیسی را شهید خدمت می‌نامند چرا که از شهرها و استان‌های مختلف بازدید می‌کرد و بر اجرای پروژه‌ها نظارت داشت. تولید نفت ایران در دوره رئیس جمهور شهید رئیسی به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

– سیاست خارجی ایشان بر اولویت دادن به شرق بدون قطع روابط با غرب استوار بود. ایشان از هیچگونه حمایت معنوی، سیاسی، مالی و… از مقاومت برای آزادی قدس و مقدسات اسلامی دریغ نکرد.

– تلاش‌های دیپلماسی وزیر خارجه، شهید امیرعبداللهیان در رابطه با جبهه مقاومت بسیار قابل ستایش است. دکتر امیرعبداللهیان عاشق مقاومت و مؤمن به راه مقاومت بودند.

– دیدار مستمر از لبنان یکی از اقدامات شهید امیرعبداللهیان جهت حمایت از مقاومت بود. در شخصیت ایشان (دکتر امیرعبداللهیان) عشق به مقاومت، لبنان و فلسطین نهادینه شده بود.

– تواضع و مردمی بودن از بارزترین ویژگی‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه‌ی شهید ایران بود. عشق و علاقه‌ی این دو بزرگوار، به محرومین و مستضعفین اختصاص داشت که برگرفته از مکتب اسلام و سلوک امام خمینی بود.

– شهید رییسی عالم، فقیه، مومن، اهل دیانت، اهل تقوا، تواضع و دوستدار و خدمتگزار مردم بود. در مواجهه با طاغوت‌ها و فرعون‌های زمان شجاع بود. او حامی مقاومت بود.

– سخنرانی رئیس جمهور ایران در اجلاس سران عربی اسلامی در ریاض قویترین سخنرانی در حمایت از ملت فلسطین بود. شهید رئیسی در سخنرانی اجلاس عربی – اسلامی در جده پشت تریبون گفتند: من دست رزمندگان حماس و مقاومت فلسطین در غزه را می‌بوسم. این به عنوان جمله‌ای از رئیس جمهور ایران بسیار حائز اهمیت است.

– هجوم تبلیغاتی رسانه‌ای علیه ایران با اختصاص میلیاردها از ابتدای شهادت این بزرگواران به صورت گسترده آغاز شده است. دوست و دشمن بداند که همانند حوداث تلخ گذشته، این حوادث نیز هیچ خللی در آرمان‌های انقلاب اسلامی رخ نخواهد داد.

– پرشورترین مراسم تشییع در جهان به ترتیب تشییع امام خمینی، سردار شهید سلیمانی و تشییع این بزرگواران بوده است که در تاریخ بشریت بی‌نظیر است و مشابه آن یافت نمی‌شود. پیام این استقبال پرشور، وفاداری و عشق به راه امام خمینی است.

– ایران با وجود همه تحریم‌ها و ترورها و حوداث تلخ، همچنان سرپا ایستاده و در بسیاری از زمینه‌ها هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

– یکی از علل شکست سیاست‌های خارجی آمریکا، دور بودن این سیاست‌ها از واقعیت های موجود است.

– ایران اسلامی یک کشور جهان سومی نیست، بلکه کشوری است که با صلابت و اقتدار تمام و تحت رهبری حکیم و شجاع رو به جلوست.

– دشمن انتظار داشت، شهادت رئیس جمهور ایران منجر به تظاهرات و آشوب در این کشور شود اما تشییع باشکوه در شهرهای ایران، خیال خام آنان را برهم زد. ایران اسلامی از سال ۱۹۷۵ تاکنون نه تنها دچار ضعف و عقب گرد نشده است بلکه سال به سال قویتر شده است.

– یاوه‌گویان می‌گویند که حزب الله یک گروه طایفه‌ای و قبیله‌ای است، پس این تشییع‌های پرشور مردمی پیکرهای شهدای حزب الله در کل کشور لبنان از کجا می‌آید؟!

– ایران اسلامی، قویترین حامی فلسطین و مقاومت در طول تاریخ و جهان بوده است و خواهد ماند.

– هر که به دنبال تضعیف ایران، عقب نشینی آن و یا اینکه به دنبال این است که ایران از فلسطین و مقاومت دست بردارد، در خیال باطل به سر می‌برد!

– شرایط سختی که رژیم صهیونیستی امسال با آن مواجه شده است، در طول ۷۶ سال از وجودش سابقه نداشته است. دشمن صهیونیستی آشکارا به ناتوانی و شرایط بغرنج خود طی طوفان الاقصی اعتراف می‌کند.

– اگر مقاومت تسلیم می‌شد، تمام دنیا و حتی کشورهای عربی به اسرائیل تبریک می‌گفتند و به کشته های مقاومت حتی تسلیت نمی‌گفتند.

– چه کسی باور می‌کرد دادگاه لاهه به دنبال بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم باشد؟ کاری نداریم که به رهبران حماس ظلم شد. اسرائیل امروز در برابر دادگاه بین المللی است. یکی از نتایج این جنگ بی آبرو شدن اسرائیل است.

– عادلانه این بود که دادگاه لاهه بگوید جنگ را متوقف کنید یا حداقل وارد رفح نشوید اما توان آنها محدود بود.

– تظاهرات ها در کشورهای غربی و تجمعات در دانشگاه، اعتراضات مردمی و همه تحرکات انسانی است.

– در اسرائیل منتقدین و سران پیشین رژیم می‌گویند با کدام ارتش می‌خواهید سراغ لبنان بروید؟ در حالی که هنوز از غزه بیرون نیامده‌اید!

– نتانیاهو مثل ابلیس است، او فقط به دنبال نجات خودش است. صدها خانواده سربازان اسرائیلی نامه نوشتند که ما نمی‌خواهیم به جنگ برویم. آنها به سمت سقوط می‌روند. دشمنان ما احمق هستند و هرچه جنگ طولانی تر شود نابودی و نتایج آن برای دشمن بزرگتر خواهد شد.

– نتانیاهو می‌گوید ما طرح جدید کوبنده و غافلگیر کننده‌ای داریم! در پاسخ می‌گویم: وای تو چه غافلگیرکننده هستی؟ اولا شما در اول جنگ غافلگیر شدید. همین حماس شما را غافلگیر کرد. کل سیستم امنیتی شما از بین رفت. شما در هشتم اکتبر در جبهه لبنان غافلگیر شدید. تمام رسانه‌های شما میگفتند که حزب الله به خاطر اوضاع لبنان وارد جنگ نخواهد شد اما غافلگیر شدید. یمن هم شما را غافلگیر کرد و کل دنیا را به چالش کشید. عراق هم غافلگیر کرد. انتظار پاسخ ایران را نداشتید اما وعده صادق ایران شما را غافلگیر کرد. اینها غافلگیری است نتانیاهو! نه صحبت‌های تو.

– ما ۴۱ سال است که تمام گام‌ها و فریب ها و تهدیدات شما را فهمیدیم جبهه ما کمک به غزه است و از اول هم این را گفتیم.

– ما آمار شهدای خود را پنهان نمی‌کنیم و به آنها افتخار می‌کنیم.

– ما از این جنگ اهداف ثانویه داریم اما هدف اصلی کمک به غزه است. هدف دوم ما جلوگیری از شیوع جنگ افروزی اسرائیل به لبنان است. هدف سوم ما آزادی فلسطین است.

– وفاداری و ثبات قدم در این امر مهم است. اگر خدا شما را یاری کند کسی نمی‌تواند شما را شکست دهد.

– از خداوند برای درگذشتگان این حادثه (سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران) علو درجات و برای بازماندگان شان صبر طلب میکنم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ترفند درست کردن شربت آبغوره

شربت آبغوره | درست کردن شربت آبغوره ترفند درست کردن شربت آبغوره | باورت نمی‌شه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *