سونی می‌گوید PS4 با 50 درصد از کاربران، بخش مهمی از تجارت ما باقی می‌ماند

سونی اینتراکتیو انترتینمنت اعلام کرده است که کنسول پلی استیشن 4 هنوز بخش مهمی از تجارتش است در حالی که کنسول PS5، جانشین آن، نزدیک به چهار سال است که عرضه شده است. در جریان جلسه بخش تجاری سونی در روز چهارشنبه، مدیران عامل جدید SIE به‌روزرسانی‌ای را در مورد کسب‌وکار پلی‌استیشن و استراتژی‌های آینده‌ی این شرکت را به اشتراک گذاشتند. طبق گفته SIE، کاربران PS5 نسبت به PS4 پول بیشتری خرج می کنند و زمان بیشتری را صرف بازی می‌کنند.

Hideaki Nishino، که از این هفته نقش جدید خود را به عنوان مدیر عامل گروه تجاری پلتفرم SIE آغاز می‌کند، گفت که PS5 سودآورترین نسل پلی استیشن تا به امروز است و درآمد عملیاتی آن در مجموع تقریباً همه‌ی بخشهای دیگر را تحت الشعاع قرار می‌دهد. با این حال، او گفت بیش از نیمی از کاربران فعال ماهانه سرویس پلی استیشن، 49 میلیون کاربر، هنوز بر روی کنسول پلی استیشن 4 بازی میکنند. Nishino گفت: همانطور که می بینید، تعداد کاربران پلی استیشن 5 به طور قابل توجهی به رشد خود ادامه داده است و به نیمی از کنسول‌های فعال ماهانه ما رسیده است. در حالی که پلی استیشن 4 هنوز بخش مهمی از تجارت ما است، بازیکنان پلی استیشن 5 ما حتی بیشتر از نسل قبلی ما درگیر هستند و ما انتظار داریم که این روند ادامه یابد.

دانیل احمد، مدیر تحقیقات در Niko Partners، اخیراً اظهار داشت که این نسل با نسل گذشته متفاوت است، زیرا بازیهای لایو سرویس‌ نقش بسیار بیشتری را ایفا می‌کنند. PS5 همانند PS4 در همان بازه زمانی فروخته شده است، اما آنهایی که در PS3 هستند هر روز DLC / MTX / Battle Pass نمی‌خرند.

در حال حاضر، تعداد کنسول‌های فروخته شده‌ی PS5 (59.3 میلیون) است که در یک بازه‌ی زمانی مشابه تقریباً با فروش PlayStation 4 (60 میلیون) برابری میکند.

در روز چهارشنبه، مدیرعامل Hermen Hulst، گفت که پلی‌استیشن به رشد محبوب‌ترین فرنچایزهای خود، تقویت قابلیت‌های لایو سرویس خود و گسترش بازی‌ها به دستگاه‌های جدید ادامه خواهد داد.

او گفت که پلی استیشن بازیهای single-player خود را اول روی کنسول منشر خواهد داد، در حالی که بازی‌های لایو سرویس هم کنسول و هم رایانه شخصی را هدف قرار خواهند داد.

The post سونی می‌گوید PS4 با 50 درصد از کاربران، بخش مهمی از تجارت ما باقی می‌ماند appeared first on بازی سنتر.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اسب‌های بازی رد دد ردمپشن ۲ باید الهام‌بخش نسخه بعدی باشند

بازی Red Dead Redemption 2 داستان گروه ون در لیند را در سال ۱۸۹۹ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *