سونی به تولید دیسک بلوری بازی و فیلم پایان می‌دهد

نشریه The Mainichi اعلام کرد که سونی قصد دارد 40% از کارمندهای بخش تولید دیسک بلوری بازی و فیلم را اخراج و به مرور تولید آن را پایان دهد. طی چند سال اخیر، با گرم گرفتن بازار شبکه‌های استریم و همینطور فروشگاه‌های آنلاین بازی مثل استیم، تعداد کمی سراغ خرید دیسک و نسخه فیزیکی فیلم و بازی‌ها می‌روند. از همین جهت، طبیعی است که سونی تصمیم بگیرد سرمایه این بخش از خط تولید خود را کمتر کند.

خرید بازی‌ها از فروشگاهی مثل استیم یا پلی‌استیشن استور سهولت‌های خود را دارد. هر شخص می‌تواند در عرض چند دقیقه بازی مورد علاقه خود را خریداری و فایل بازی را دانلود کند. این در حالی است که خریداری از فروشگاه‌ها ممکن است چندین ساعت طول بکشد. خط تولید دیسک و نسخه فیزیکی این آثار، در دوران کرونا، صدمه جدی دید و همچنان جای ترکِش آن دیده می‌شود.

حالا سونی تصمیم گرفته که نزدیک به 250 تن از کارمندهای مربوط به بخش خط تولید دیسک بلوری فیلم و بازی را اخراج کند که تقریبا 40% از نیروی کاری این بخش است. در کنار سونی، بسیاری از فروشگاه‌ها، مثل GameStop نیز به‌زودی فروش نسخه فیزیکی بازی را متوقف خواهند کرد.

پایان خط تولید دیسک بلوری توسط سونی

شاید بیشتر از فروشگاه‌های آنلاین، این سرویس‌های اشتراکی باشد که باعث مرگ دوران دیسک بلوری شود. در واقع با قیمت یک بازی یا فیلم، می‌توان اشتراک نتفلیکس یا گیم‌پس تهیه کرد. با این اشتراک می‌توان به مدت یک ماه یا بیشتر به صدها فیلم و بازی دسترسی پیدا کرد. مشخص است که بسیاری از افراد گزینه سرویس اشتراکی را اقتصادی‌تر می‌دانند.

طبق آماری که طی چند سال گذشته منتشر شده نیز مشخص است که اکثر گیمرها بازی‌ها را مستقیما از فروشگاه پلتفرم خود خریداری می‌کنند. این امری طبیعی است که با کاهش فروش، خط تولید یک محصول آسیب جدی ببیند و در معرض انقراض بگیرد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از بازی‌های چند سال اخیر، مثل آلن ویک 2، بدون نسخه فیزیکی منتشر شوند. مشخص است که فعلا قرار نیست تولید نسخه فیزیکی فیلم و بازی‌ها به‌صورت کامل متوقف شود.

چیزی که احتمال رخ دادن آن بیشتر از هرچیزی است، تبدیل شدن دیسک بلوری به یک آیتم نسبتا لاکچری برای افراد خاص است. استودیو و شرکت‌ها احتمالا تعداد محدودی نسخه فیزیکی از بازی را تولید و عرضه کنند تا از نظر تجاری شکست نخورند. از سوی دیگر، با پیشرفت فناوری و رشد سرعت انترنت در تمام دنیا، دسترسی به این بازی‌ها آسان‌تر خواهد شد. مخصوصا، برای کشورهای مثل ایران که خرید و پیدا کردن دیسک بلوری امری نسبتا سخت تلقی می‌شود. نظر شما چیست؟ به نظرتان عمر دیسک بلوری و نسخه فیزیکی به سر رسیده است؟

منبع: TheGamer


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جذاب ترین کدهای تقلب در بازی های ویدیویی

کدهای تقلب لزوماً فقط جهت ساده‌سازی بازی‌ها به کار نمی‌روند؛ برخی از این کدها دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *