سودآوری GTA Online‌ باعث لغو بسته الحاقی داستانی GTA V شد

جوزف روبینو از آرتیست‌ها و فیلم‌بردارهای مجازی سابق راک‌استار گیمز در گفتگو تازه‌ای به بسته الحاقی داستانی GTA V اشاره کرد. او مدعی است که موفقیت مالی بازی GTA Online و سود سرشار آن باعث شده تا راک‌استار، انگیزه‌ای برای انتشار دی‌ال‌سی نداشته باشد. «مأمور ترور» از جمله اکسپنشن‌های داستانی بود که طبق شایعات و گزارش‌ها در حال ساخت بوده و بعدها بازی لغو شده است.

توسعه‌دهنده سابق راک‌استار در گفتگو با صفحه‌ی یوتیوب SanInPlay به دی‌ال‌سی مربوط به شخصیت ترور اشاره کرد. او در این مورد گفت: «یه جورایی این پروژه‌ی من بود. من یکی از ادیتورها و فیلم‌بردارهای اصلی بودم که در تیم پشتیبان مشغول بودم.» او در ادامه افزود: «تیم رو به دو بخش تقسیم کردیم و من روی جی‌تی‌ای آنلاین موندم و بعد این دی‌ال‌سی بود که استیون اوگ (بازیگر نقش ترور) نقش مهمی در آن داشت و بعد تعدادی از اعضای تیم تداخل پیدا کردند و آنها سراغ بازی رد دد ریدمپشن 2‌ رفتند.»

رویبنو در ادامه به موفقیت مالی بازی GTA Online اشاره کرد:‌ «وقتی این بازی منتشر شد، آن‌قدر پول‌ساز بود و مردم عاشقش بودند که دیگر سخت بود یک دی‌ال‌سی مستقل بتواند با آن رقابت کند.» لغو ساخت بسته الحاقی GTA V، تیم سازنده را ناراحت کرده است. روبینو هیجان زیادی برای این محتوای اضافه داشته و معتقد بوده که باید توسعه‌ی آن تا پایان ادامه پیدا می‌کرد. راک‌استار گیمز در اواسط توسعه‌ی این محتوا بود که تصمیم گرفت تا هیچ دی‌ال‌سی داستانی منتشر نکند.

GTA Online «گاو شیرده» راک‌استار

آرتیست سابق راک‌استار مدعی است که افراد زیادی مشغول کار روی بسته الحاقی بوده‌اند و البته زحمت آنها هدر نرفته است. بخشی از فایل‌های آماده‌شده، بعدها در جی‌تی‌ای آنلاین استفاده شد. شایعات نشان می‌دهد که این فایل‌ها در نهایت در مأموریت کازینو بزرگ استفاده شد. استیون اوگ در مصاحبه‌ی چند ماه پیش به این محتوا اشاره کرد. ترور طبق گفته‌ی وی به یک مأمور مخفی تبدیل شده است و اینکه صحنه‌های زیادی ضبط شد و راک‌استار در نهایت از آنها استفاده نکرد. اوگ در این مورد گفت: «پروژه یک شبه غیب شد و آنها هیچ‌گاه دنبالش نرفتند.»

بسیاری از گیمرها معتقدند که بازی GTA V می‌توانست از یک یا دو بسته الحاقی داستانی بهره ببرد. هر چند بخش آنلاین بسیار موفق عمل کرد، اما بسیاری جی‌تی‌ای را به دلیل بخش داستانی و مأموریت‌های به‌یادماندنی می‌شناسند. موفقیت بخش آنلاین به حدی بود که روی پروژه‌های دیگر هم تأثیر گذاشت. آنها ترجیح دادند تا GTA Online را آپدیت کنند و به پشتیبانی از Red Dead Online هم پایان دهند. نظر شما چیست؟‌ آیا دی‌ال‌سی داستانی نباید لغو می‌شد؟

منبع: VGC


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

رشته بسکتبال به بازی Nintendo Switch Sports می‌آید

با اعلام شرکت نینتندو، به‌روزرسانی رایگان بسکتبال در آینده نزدیک به بازی Nintendo Switch Sports …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *