سوبارو پروجکت میدنایت؛ سریع‌ترین WRX تاریخ با قدرت 670 اسب بخار!

شرکت سوبارو با خودروی جدید پروجکت میدنایت در فستیوال سرعت گوودوود امسال حضور پیدا می‌کند.


این خودروی بسیار مشکی که پروجکت میدنایت نام دارد به خاطر بدنه تمام فیبر کربنی خود با این نام شناخته شده و وزن بسیار پایینی دارد. در کنار وزن پایین شاهد قدرت بالای پیشرانه هستیم که باعث شده ژاپنی‌ها خودروی موردبحث را سریع‌ترین WRX مسابقه‌ای دنیا بدانند. ابتدا نگاهی به پیشرانه بیندازیم که از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری تخت است و از تیم رالی کراس سوبارو به عاریت گرفته می‌شود.

این نیروگاه هم‌اکنون ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۲۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و توانایی رسیدن به ردلاین ۹۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. همچنین نیروی پیشرانه موردبحث که به توربو و اینترکولر مجهز است راهی تمامی چرخ‌ها می‌شود. سوبارو پروجکت میدنایت از شاسی سبک‌وزن استفاده می‌کند و نتیجه تمامی این تلاش‌ها باعث شده وزن کلی خودرو ۱۱۲۰ کیلوگرم باشد که حدود ۴۵۳ کیلوگرم کمتر از سوبارو WRX تولیدی است.

بدنه فیبر کربنی پروجکت میدنایت از نظر آیرودینامیکی هم ارتقا یافته و در بخش جلو شاهد بالچه‌ها و اسپویلر بزرگ هستیم که با قوس چرخ‌های بزرگ همراه شده‌اند و خودرو را کاملاً عریض نشان می‌دهند. بال عقب خودرو هم نسخه‌ای ارتقا یافته از نمونه بکار رفته در خودروی رالی سوبارو آمریکاست. پروجکت میدنایت همچنین به سیستم تعلیق سفارشی و رینگ‌های ۱۸ اینچی به همراه لاستیک‌های چسبنده‌تر مجهز است.

شاید در نگاه اول احساس کنید این خودرو آشنا به نظر می‌رسد و احتمالاً به یاد ویدئوی سوبارو گیمخانا ۲۰۲۰ با تراویس پاسترانا بیفتید. در حقیقت تیم توسعه پروجکت میدنایت از همان خودرو الهام گرفته‌اند. سوبارو پشت فرمان این خودروی جدید اسکات اسپید را قرار خواهد داد که راننده اسبق فرمول یک و قهرمان رالی کراس است. پروجکت میدنایت قرار است تا چند روز دیگر راهی گوودوود شده و در آینده نیز برخی رکوردها را ارتقا دهد. اسپید می‌گوید:

سوبارو موتور اسپرت آمریکا و تیم ورمونت یک هیولای واقعی را تولید کرده‌اند. در زمان راندن خودرو یافتن ریشه‌های رالی کراس آن کار راحتی است اما استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر و برخی تغییرات دیگر باعث ایجاد حس بسیار منحصربه‌فردی شده‌اند و خودرو هم چسبندگی باورنکردنی‌ای دارد. پروجکت میدنایت حد نهایی یک خودرو برای راننده را به نمایش می‌گذارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

باتری سامسونگ برای خودروها با رنج 1000 کیلومتری 9 دقیقه‌ای شارژ می‌شود

سامسونگ در نمایشگاه SNE Battery Day 2024 در سئول کره جنوبی شرکت کرده است تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد