سه نوزاد عجول طی ۲۴ ساعت قبل از رسیدن به بیمارستان به دنیا آمدند



رییس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت از روز یکشنبه بیست و چهارم تا دوشنبه بیست و پنجم تیرماه سه نوزاد قبل از رسیدن به بیمارستان توسط کارناشان اورژانس ۱۱۵ چشم به دنیا گشودند.


سیدحمید حسینی ادامه داد:  ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه بیست و چهارم  تیر ماه ۱۴۰۳ کارشناسان پایگاه اورژانس جوادالائمه مامور امدادرسانی به مادر باردار شدند و پس از رسیدن به محل فوریت با توجه به قریب الوقوع بودن زایمان و در خطر بودن جان مادر و نوزاد، زایمان اورژانسی در منزل مددجو صورت گرفت.


وی افزود: دومین نوزاد که دارای ناهنجاری گاستروشیزی( نقص در تشکیل جداره ی شکم) بود، بامداد دوشنبه بیست و پنجم تیرماه ساعت ۵:۱۵ و با روند زایمان پرخطر با همکاری ماما و کارشناسان اورژانس ۱۱۵در مرکز شبانه روزی فیروزه به دنیا آمد و  سومین نوزاد ساعت ۰۹:۳۸ روز دوشنبه بیست و پنجم تیرماه ۱۴۰۳ در آمبولانس پایگاه چشمه خسرو به دنیا آمد و مادر و نوزاد پس از دریافت مراقبت های اورژانسی در شرایط مساعد تحت مراقبت کامل به پد بالگرد پیوه ژن منتقل و تحویل بالگرد اورژانس هوایی مشهد شدند.


مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با تشکر از تلاش تیم های عملیاتی و ارتباطی اورژانس و ماما و پرسنل مرکز فیروزه در پایان گفت: کلیه ی کارشناسان فوریت های پزشکی آموزش های لازم برای انجام زایمان اورژانسی داخل آمبولانس را فرا گرفته اند و چنانچه مادران باردار مراقب های بهداشتی لازم بویژه در هفته های پایان بارداری و مراجعه زودهنگام به مراکز بهداشتی را رعایت کنند، درصد زایمان های خارج از بیمارستان تا حد زیادی کاهش می یابد.


با تشکر از کارشناسان اورژانس آقایان ابوالفضل پیرگزی، دانیال محیطی، رضا خدره، جواد دهسنگی، عرفان طهماسبی نسب، رضا احمدی سلیمانی و خانم فائزه شمسکی

مامای مرکز شبانه روزی فیروزه


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کلید همستر کامبت امروز ۹ شهریور + آموزش ویدیویی مینی گیم

برای حل پازل امروز همستر کامبت و دریافت کلید طبق ویدیوی زیر کندل ها را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد