سقوط قیمت بیت کوین تا محدوده ۵۳٬۰۰۰ دلار؛ کابوس معامله‌گران تمام می‌شود؟

همزمان با سقوط ۸ درصدی بیت کوین در روز گذشته، تحلیلگران نسبت به اصلاح عمیق‌تر بازار هشدار داده‌اند. با این حال عواملی مانند شرایط اقتصاد کلان و ذهنیت «خرید در کف قیمت» می‌تواند باعث رشد قیمت BTC شود.

خلاصه تحلیل

  • بسیاری از تحلیلگران دلیل سقوط قیمت بیت کوین را ترس ناشی از فشار فروش آن پس از بازپرداخت بدهی طلبکاران صرافی Mt.Gox می‌دانند.
  • تحلیلگران معتقدند اصلاح قیمت ‌بیت‌ کوین تا زمانی ادامه دارد که یک کاتالیزور بزرگ بتواند موجب بهبود شرایط بازار شود.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ‌بیت‌ کوین برای اولین بار از فوریه (بهمن ۱۴۰۲) به ۵۳٬۰۰۰ دلار رسید. برخی تحلیلگران اعتقاد دارند که فعلا اصلاح قیمت بیت کوین

BTC:


به پایان نرسیده است.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

جاش گیلبرت (Josh Gilbert)، تحلیلگر بازار eToro، اظهار داشت که دلیل اصلی سقوط بیت ‌کوین، ترس ناشی از فشار فروش احتمالی ۸ میلیارد دلار BTC توسط طلبکاران صرافی Mt.Gox است. گیلبرت باور دارد که روند بیت کوین در روزهای آینده بدتر از قبل خواهد بود. او اظهار داشت:

اگر بیت کوین در هفته آینده به ۵۰٬۰۰۰ دلار برسد تعجب نمی‌کنم؛ این یک سطح مهم و کلیدی خواهد بود. تا زمانی که یک کاتالیزور بزرگ در بازار نباشد، ضعف آن در کوتاه‌مدت ادامه دارد. این کاتالیزور می‌تواند به شکل خرید در کف توسط سرمایه‌گذاران یا تایید ETF اسپات اتریوم باشد تا احساسات فعالان بازار بهبود پیدا کند.

تحلیلگران شرکت «10x Research» پیش‌بینی کرده‌اند که اصلاح عمیق‌تری در هفته‌های آینده می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۵۰٬۰۰۰ دلار برساند. این شرکت هشدار داده است که با از دست رفتن حمایت‌ها و افزایش فشار فروش، اصلاح BTC می‌تواند با سرعت بیشتری انجام شود.

با وجود این، گیلبرت معتقد است که سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به روند BTC در بلندمدت خوشبین باشند. وی اظهار داشت:

ما انتظار داریم کاتالیزورهایی مانند کاهش نرخ بهره در سپتامبر (شهریور) و احتمال یک کاهش دیگر در دسامبر (آذر) بتواند به افزایش قیمت‌ها کمک کند. علاوه بر این، راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم در جولای (تیر) می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را تقویت کند.

تحلیلگر دیگری به نام تونی سیکامور (Tony Sycamore) اظهار داشت که بیت‌ کوین در محدوده ۵۵٬۰۰۰ دلار حمایت‌های قوی از جمله میانگین متحرک ۲۰۰ روزه دارد. سیکامور معتقد است که اگر قیمت بیت کوین بتواند در هفته‌های آینده بالای محدوده ۵۵٬۰۰۰ دلار بماند، روند صعودی آن تا رکورد ۷۳٬۷۹۴ دلار ادامه پیدا می‌کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نات کوین از برنامه‌های جدید خود رونمایی کرد

در حالی قیمت نات کوین در روز قبل ۱۱ درصد سقوط کرد، توسعه‌دهندگان این بازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *