سریال ریک و مورتی: چرا ریک از شخصیت نیمبوس وحشت دارد؟

مستر نیمبوس (Mister Nimbus) که یکی از شخصیت‌های فرعی سریال ریک و مورتی محسوب می‌شود، دشمن قسم خورده ریک به شمار می‌آید. اما چرا این شخصیت جذاب تا این حد قدرتمند است و طرفداران قدرت‌های یک خدا را به او نسبت می‌دهند؟

هنگامی که مستر نیمبوس در سریال ریک و مورتی برای اولین دفعه معرفی شد بسیاری از طرفداران حسابی غافلگیر شدند. چرا باید از میان این همه شخصیت موجود در داستان مستر نیمبوس به دشمن اصلی و قسم‌خورده ریک تبدیل شود؟ نیمبوس که ما را ناخودآگاه به یاد شخصیت نامور از کمیک‌های مارول می‌اندازد (شخصیت منفی موجود در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه)، حضور نسبتا کوتاهی در سریال دارد. اما با وجود این حضور کوتاه، سازندگان برای او تاریخچه داستانی مفصلی تعریف کرده‌ و او را به دشمن سالیان دور ریک تبدیل نمودند.

فصل هشتم سریال ریک و مورتی توسط یک استودیو ایرلندی ساخته می‌شود

در داستان کمیک تولد ۱۰ سالگی سریال ریک و مورتی شخصیت ریک سانچز تصمیم گرفت به حرفی که جری ۱۰ سال پیش به او گفته بود عمل کند. او به این نتیجه می‌رسد که Rick & Morty پس از ۱۰ سال کافی است و وقت پایان فرا رسیده. به همین دلیل آقای سانچز تصمیم می‌گیرد به خانه سالمندان برود و بازنشست شود. اما درست قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد تقریبا تمام شخصیت‌هایی که در سریال ریک و مورتی دیده‌ایم در مقابل خانواده اسمیت ظاهر می‌شوند و آن‌ها را شوک‌زده می‌کنند. از جمله افرادی که در میان جمعیت حضور داشت می‌توانیم به مستر نیمبوس اشاره کنیم.

هنگامی که این شخصیت‌ها متوجه می‌شوند حرف جری باعث بازنشستگی ریک و پایان سریال ریک و مورتی شده (آن‌ها از این موضوع ناراحت هستند)، به این نتیجه می‌رسند که باید انتقام خود را بگیرند و جری را بکشند. آن‌ها فکر می‌کنند که اگر جری بمیرد ریک به جای خود باز می‌گردد و سریال ادامه پیدا می‌کند؛ آن هم به گونه‌ای که انگار هیچ اتفاقی رخ نداده. این شخصیت‌ها تصمیم می‌گیرند به سراغ جری بروند و کار او را یک سره کنند. اما تا زمانی که مستر نیمبوس وارد کار نشد هیچ یک از ایشان نتوانستند کار خیره‌کننده و موثری را به عمل برسانند. مستر نیمبوس که با کنترل کردن آب ورود باشکوهی دارد، بدون هیچ زحمتی و با حرکت دستش سر جری را منفجر می‌کند تا قدرت فراطبیعی خود را نشان دهد.

نیمبوس می‌تواند با حرکت دستش سر نفر مقابل را منفجر کند

در قسمت پنجم از فصل ابتدایی سریال ریک و مورتی که Mort Dinner Rick Andre نام دارد سفینه ریک در اقیانوس سقوط کرده و با مستر نیمبوس روبرو می‌شود. اما از همان ابتدا انگار ریک از اینکه مستر نیمبوس را دشمن اصلی خود بخواند شرمش می‌آید و ظاهرا او را در حد خود نمی‌بیند. با این حال اگر به حرف‌ها و حرکت‌های ریک نگاه کنید متوجه می‌شوید که او حسابی حواسش به مستر نیمبوس است و سعی می‌کند با او زیاد درگیر نشود.

در حالت کلی هنگامی که ریک از یک نفر خوشش نیاید یا او را با اختراع‌های عجیبش به سرنوشت سیاهی دچار می‌کند یا به سادگی او را به سمت زندگی آخرت می‌فرستد. اما کیس مربوط نیمبوس کمی متفاوت به نظر می‌رسد. ریک می‌داند که اگر پادشاه دریا را ناامید کند او می‌تواند با تکان دادن دست‌هایش سر او را به هزار قطعه نامساوی تقسیم کند. در مقابل چنین قدرتی حتی قدرتمندترین اختراعات ریک هم بیهوده به نظر می‌رسند.

YOانیمه ریک و مورتی با دوبله ژاپنی پخش خواهد شدUR TEXT

ولی نباید فراموش کنیم که ریک هم آنقدرها در مقابل مستر نیمبوس بی‌دفاع و شکننده نیست. در اپیزود اول از فصل چهارم سریال ریک و مورتی ما می‌بینیم که ریک روح و مغز خود را به یک شبیه چند جهانی متصل کرده است. این شبکه به گونه‌ای کار می‌کند که اگر او جانش را از دست دهد، همیشه یک نسخه پشتیبانی از ذهن و روحش وجود دارد که بتواند به دنیا بازگردد. در صورتی که ریک سانچز بمیرد این شبکه ذهن او را به بدن یک نسخه دیگر از ریک در جهان‌های موازی منتقل می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: ScreenRant


خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی شخصیت یمیر از انیمه اتک آن تایتان

در دنیای انیمه اتک آن تایتان، نام یمیر به دلیل ارتباطش با دو شخصیت مهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد