سرورهای بازی Battlefield 3 امسال خاموش می‌شوند

شرکت EA تایید کرد که امسال، سرورهای بازی Battlefield 3 برای همیشه خاموش خواهد شد. بازی بتلفیلد 3 به اعتقاد بسیاری از طرفداران این مجموعه، بهترین نسخه سری بود. بازی که توانست با محبوبیت بی حد و اندازه مدرن وارفر 3 رقابت کند و طرفداران خود را پیدا کند.

حالا شرکت EA اعلام کرد که در تاریخ 31 ژوئیه، بازی‌های بتلفیلد 3، بتلفیلد 4 و همینطور بتلفیلد هاردلاین از فروشگاه‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 حذف خواهند شد. همینطور در تاریخ 7 نوامبر، سرورهای این سه عنوان برای همیشه نیز خاموش می‌شوند.

لازم به ذکر است که سرورهای پی‌سی بازی Battlefield 3 و بتلفیلد 4 فعال خواهند ماند. همچنین افرادی که بازی هاردلاین را روی کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 تجربه می‌کردند، نیازی نیست نگران باشند.

خاموش شدن سرورهای یک بازی قدیمی امری کاملا طبیعی است. با انتشار بازی‌های جدید و کم شدن بازیکنان فعال یک اثر، طبیعی است که استودیوی سازنده دیگر میلی به فعال نگه داشتن سرورها نداشته باشد. از آنجایی که فعال نگه داشتن این سرورها هزینه خاص خود را دارد، استودیوی سازنده از نظر مالی مجبور به غیر فعال کردن آن‌ها می‌شود.

خاموش شدن سرورهای بازی Battlefield 3

بدون شک در حال حاضر افراد کمی هستند که بازی بتلفیلد 3 را روی کنسول‌های نسل هفتم تجربه کنند. اکثر بازیکنان فعال این بازی در حال حاضر از پلتفرم پی‌سی استفاده می‌کنند. اما نکته نگران‌کننده و ناراحت‌کننده اینست که بالاخره روزی سرورهای پی‌سی این بازی نیز خاموش خواهد شد.

بازی بتلفیلد 3 تقریبا 13 سال پیش منتشر شد و عنوانی بود که مجموعه بتلفیلد را تبدیل به یکی از مهم‌ترین بازی‌های شوتر اول‌شخص دوران کرد. در زمان انتشار، این بازی با حاشیه‌های فراوانی نیز مواجه شد که باعث شهرت بیشتر آن نیز شد.

البته افرادی که این عناوین را روی کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 دارند، همچنان می‌توانند آن را دانلود و بخش داستانی بازی را تجربه کنند. در بخش کامنت‌ها از خاطرات خوبی که از تجربه این بازی داشتید برایمان بنویسید.

منبع: Insider Gaming


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

خالقان LA Noire در حال ساخت یک بازی جنایی روان‌شناختی هستند

خالقان اصلی بازی LA Noire طبق گزارش‌ها روی یک بازی جنایی جدید مستقل از راک‌استار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *