سرمایه‌گذاری بزرگ مرسدس بنز روی پیشرانه‌های درون‌سوز

مرسدس بنز پس‌ازاینکه متوجه شد اهداف الکتریکی‌سازی‌اش بیش‌ازحد بلندپروازانه بوده، اکنون قصد سرمایه‌گذاری بزرگی روی پیشرانه‌های درون‌سوز دارد.

مدیرعامل این شرکت «اولاً کالنیوس» در مصاحبه‌ای با یک نشریهٔ آلمانی گفته است پیشرانه‌های درون‌سوز تا دههٔ ۲۰۳۰ دوام خواهند آورد اما برای مطابقت این موتورها با مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی به سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی نیازی خواهد بود. این شرکت فقط طی سال جاری ۱۴ میلیارد یورو تنها روی بخش خودروهای سواری خود سرمایه‌گذاری می‌کند. این هزینه برای تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ درون‌سوز و همین‌طور الکتریکی‌سازی و دیجیتالی‌سازی در نظر گرفته شده است. هرچند مدیرعامل مرسدس مشخص نکرده که شرکت چقدر برای پیشرانه‌های درون‌سوز هزینه خواهد کرد اما گفته است که این بودجه بیش از برنامه‌ریزی قبلی خواهد بود.

کالنیوس در مورد به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای S کلاس که برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده گفته است:

ما روی به‌روزرسانی پیشرانهٔ درون‌سوز جدید S کلاس بسیار بیشتر از هزینه‌ای که معمولاً برای فیس‌لیفت‌ها صرف می‌کنیم، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم

هدف مرسدس این است که پیشرانه‌های درون‌سوز خود را در بالاترین سطح تکنولوژی نگه دارد و به گفتهٔ کالنیوس، بدون صرف هزینهٔ کلان برای پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، بخش خودروهای درون‌سوز این شرکت در سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ به‌طور ناگهانی متوقف خواهد شد.

وی همچنین به چگونگی به‌روزرسانی پیشرانه‌ها برای اینکه تمیزتر شوند و بتوانند با مقررات آلایندگی یورو ۷ مطابقت پیدا کنند هم اشاره کرده است. مرسدس قصد دارد تمام پیشرانه‌های درون‌سوز و گیربکس‌های خود را تغییر دهد تا مشمول جریمه‌های هنگفت نشود. به گفتهٔ کالنیوس، پیشرانه‌های آینده تا حدی الکتریکی‌سازی خواهند شد و بنابراین انتظار می‌رود موتورهای هیبریدی بیشتری در سبد محصولات مرسدس ببینیم. ازآنجایی‌که برنامهٔ انتقال این شرکت به خودروهای الکتریکی طبق برنامه پیش نرفته است، مرسدس اکنون می‌خواهد خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. این خودروساز آلمانی سه سال پیش اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ حدود نیمی از فروش شرکت به مدل‌های الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی اختصاص پیدا خواهد کرد. این شرکت حتی قصد داشت تا سال ۲۰۳۰ در برخی کشورها که شرایط بازار اجازه دهد، تمام الکتریکی شود.

مرسدس اما پس از مواجهه با واقعیت، چاره‌ای جز تنظیم مجدد برنامه‌ها و اهداف خود ندارد. این شرکت حالا پایان دههٔ جاری را برای اختصاص نیمی از فروش خود به خودروهای هیبریدی و الکتریکی در نظر گرفته است. بااین‌حال، به گفتهٔ کالنیوس، هدف نهایی برای رسیدن به کربن خنثی در سال ۲۰۴۰ تغییری نکرده است. وی همچنین شایعات در مورد لغو توسعهٔ پلت‌فرم نسل بعدی EQS را هم رد کرده و گفته این پروژه با سرعت بالایی در حال اجرا است. علاوه بر این، مرسدس برنامهٔ احداث هشت گیگافاکتوری برای ساخت باطری را هم کنار نخواهد گذاشت اما این تأسیسات کمی دیرتر از برنامهٔ اولیه آماده خواهند شد. در همین حال، مرسدس برای کار روی پیشرانه‌های هیبریدی هم با جیلی قرارداد دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت مصوب چانگان CS35 پلاس وارداتی از سوی سایپا افزایش یافت

گروه خودروسازی سایپا قیمت جدید چانگان CS35 پلاس را اعلام کرد. به دلیل تغییر هزینه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *